Компанията влага 11 млн. лева в логистичен център с най-голямата крос-докинг платформа за палетни пратки у нас
24 млн. лева са инвестирани през последната година и в развитието на модерен “зелен” автопарк
С иновативни проекти на обща стойност над 35 млн. лева водещата българска транспортно-логистична компания, лидер в превоза на палетни пратки у нас – TRANSPRESS, спечели първо място в категорията “Инвеститор с визия” в осмото издание на престижния конкурс b2b Media Awards.
Тя бе отличена и в категорията “Успешно развитие на бизнес организация”. Това е високо признание за реализираните през изминалата година ключови инвестиционни проекти за разширяване на логистичната мрежа на компанията и на модерен и “зелен” автопарк, както и за развитието на професионалистите в екипа.
С инвестиция от 11 млн. лева през юли 2021 година TRANSPRESS стартира изграждането на новия си модерен логистичен център в Индустриален парк Божурище. Откриването му предстои през есента, като той ще разполага с най-голямата крос-докинг платформа за палетни пратки у нас.
Общата площ на базата е 40 дка с 60 рампи за товарене и разтоварване на камиони в един и същи момент. Капацитетът е до 12 000 тона или 15 000 палета обработени товари за денонощие, а на годишна база може да достигне над 4 млн. палета. Логистичният център ще оперира в 24/7 режим на работа по стандартите на глобална компания. Предвижда се разкриване на 100 нови работни места.
Основен приоритет при изграждането на новия логистичен център е и използването на иновативни и “зелени” технологични решения. Те са заложени на проектно ниво чрез разнообразни енергоспестяващи системи, които подобряват ефективността на сградата, включително подготовка за инсталиране на фотоволтаична инсталация на покрива. Складът също ще бъде оборудван с последно поколение високоефективни и “зелени” подемни машини. В съответствие с тенденциите за развитие на транспорта ще бъдат изградени и зарядни електрически станции.
24 млн. лева е вложила компанията през последната година и в развитието на модерен и екологичен автопарк, като той се увеличил с над 30% от 300 на над 400 транспортни средства. Средната възраст на товарните автомобили е под 1,5 години, като изборът им е съобразен с основния приоритет за намаляване на разхода на гориво и вредни емисии. Във флотилията на TRANSPRESS вече оперират и електрически товарни бусове и електрически товарни велосипеди за разнасяне на куриерски пратки в големи градове.
За намаляване разхода на гориво и вредните емисии освен избора и инвестицията в нови и икономични транспортни средства от ключово значение е оптималното им комбиниране с олекотени полуремаркета и създаване на максимално ефективни композиции. В TRANSPRESS е създаден експертен екип, който извършва стотици тестове и създава специални свръхикономични “зелени” композиции, съобразени с конкретните транспортни задачи, които могат да постигат разход и емисии значително под средното за пазара. За целта съвместно с производители на оборудване компанията разработва и собствени иновативни решения.
За повишаване ефективността и намаляване на емисиите допринася и иновативната система за товарене, която повишава значително капацитета на превоз и съответно води до оптимизиране на разхода на гориво и намаляване на вредните емисии.
Компанията инвестира устойчиво и в софтуер за наблюдение и оптимизиране дейността на автопарка, както и в специализирани обучения на шофьорите по ефективно шофиране и в система за бонуси при добри постижения.
През последната година TRANSPRESS продължава и устойчивата си политика за инвестиция в развитието на професионалистите в екипа с различни програми за обучение и мотивация, сред които освен специализирани обучения за професионални шофьори се реализират обучения за мениджърски и лидерски умения, специализирани обучения на търговския екип и комуникационни обучения.
Преди по-малко от месец TRANSPRESS бе класирана и на 18-то място в ТОП 100 на най-добрите работодатели в България за 2022 година. Според индекса на Career Show компанията е с най-високата оценка сред представителите на българския транспортно-логистичен бранш у нас.