Аз карам велосипед – последвай ме! Официален старт на кампания 2015Днес официално бе обявен стартът на второто издание на кампанията „Аз карам велосипед – последвай ме!“. Силвия Лулчева, Васил-Василев Зуека и Диляна Попова са първите посланици на велосипед на кампанията за тази година. Общо девет обичани и популярни български личности ще дадат личен пример с подкрепата си за каузата. Те записаха своите истории с велосипед, за да вдъхновят повече хора да превърнат карането на колело в ежедневие през летните месеци.

„Аз карам велосипед – последвай ме!“ стартира през 2014-та година като над 20 известни личности от различни сфери казват „ДА“ на карането на колело и застават с личния си пример зад каузата на този екологичен и здравословен начин на придвижване.

България често попада на челни места в негативни класации по отношение на здравето и околната среда. Статистиката сочи, че 78% от българите не спортуват, а при работещите, този процент е 94%. Парадоксално е, че живеем в петата страна в ЕС по производство на велосипеди, а сме на дъното на класацията за каране на велосипед в града или за използването му за спорт и отдих.

Кампанията е инициирана на Max Europe – производител на велосипеди, лидер у нас и с водещи позиции в Западна Европа, и има за цел да популяризира дългосрочно карането на велосипед в града. Тази година активностите ще се случат в партньорство с европейската информационна кампания „Do the right mix – Придвижвай се разумно”. „Придвижвай се разумно“ започна преди две години с различни акценти за придвижване в града от комбиниране на вървене пеша, градски транспорт, велосипед и личен автомобил, през преход към споделено пътуване с автомобил към финалния акцент за насърчаване на карането на велосипед в града.

Съвместните активности на родната и европейската кампания за лятото под шапката „Аз карам велосипед – последвай ме!“ стартират с изложба на открито в Пловдив и с градска игра за събиране на печати в София. Играта 5-те ГРАДСКИ ТОЧКИ ще се проведе в рамките на месец май, като всеки жител или гост на столицата ще може да стане съпричастен към каузата, като обиколи 5 локации, за да получи печат от всяка от тях на специално направена карта.  5-те ГРАДСКИ ТОЧКИ са НАТФИЗ “Кръстьо Сарафов“, + TОВА, Betahaus, Инфо центърът на МОСВ и веломагазин Maxbike.

Всяка седмица ще представяме по един от новите ни посланици на велосипед, като споделим неговата видео история с колело. Финалът на кампанията за тази година предвижда изложба на открито в София и масов велопоход през месец септември в столичния Южен парк.

Всичко за кампанията можете да следите на www.azkaram.eu и официалната Facebook страница, както и на www.dothemix.bg.

Пред b2b Media Ели Цветкова, началник Отдел „Стратегии и програми за околна среда” коментира участието на министерството на околната среда и водите:

Градовете са сред най-големите замърсители, обяснете за желаните резултати от инициативата?

За въздуха се знае, че е основен замърсътел е градският транспорт, всъщност това е идеята на министерството - да повишава общественото съзнание в тази насока и да действа като катализатор за общините. Министерството е и кординатор на кампанията Европейска седмица на мобилността, която се провежда всяка година между 16 – ти и 22 – ри септември. Организират се различни събития за популяризирането на придвижването по по-правилен и екологичен метод. Регистрираха се миналата година към тази европейска инициатива са около 30 общини, който участват със свои мероприятия.

Към презентацията на събитието, Иван Илчев, отдел маркетинг и реклама на Max Europe, хвърли яснота относно предизвикателствата пред велоентусиастите в България:

Вие карате ли колело и къде предпочитате да карате?

Карам велoсипед от много отдавна. Завършил съм образованието си в Холандия, където велосипеда е част от ежедневието и живота на човека. Казват, че холандците се раждат на велосипед. Тогава съм карал много, в България също исках да продължа, но това което ме спря е инфраструктурата, т.е. не мога да карам всеки ден. За съжаление инфраструктурата у нас е недоразвита, трябва още много усилия, но добрата новина е, че започват да се случват нещата. Както виждаме примерите на общините, които започват да се развиват и полагат усилия за изграждане на велоалей. Това е още съвсем в началото, но нека да не  се спират, нашата кампания е и за това, освен да приканва хората да се качват на велосипед, да подсетим общините и държавата, че за тези хора е нужна инфраструктура.

* b2b  Media е партньор на инициативата „Аз карам велосипед – последвай ме!“

По статията работи - Николай Желязков

Вижте още:

● Централните банки коригират политиките си въз основа на икономически показатели, а не по фиксиран график, което поддържа висока волатилност на...