1483247Катерина Евро, Силвия Лулчева, Силвия Петкова, Силвия Стойчева, Мона Гочев и Иван Тишев се включиха със своите домашни любимци в глобалната кампания наThe Body Shop срещу жестокостта към четириногите

В началото на лятото една добра кауза обедини най-големите български звезди. Актрисите КатеринаЕвро, Силвия Лулчева, както и звездите от хитовия български филм „Революция Х“ Силвия Петкова, Мона Гочев и Иван Тишев, се обявиха срещу тестването на козметика върху животни. Всички те се присъединиха към глобалната кампания на The Body Shop и Cruelty Free International, която призовава да се сложи край на жестоките експерименти върху четириноги в световен мащаб. За да подкрепят инициативата, българските звезди символично вързаха шалче на своите кучета и котки с надпис „Iamforeveragainstanimaltesting“. 

Кампанията „Forever Against Animal Testing“ настоява за забрана на тестването на козметика върху животни навсякъде по света. Инициативата се стреми да събере над 8 млн. подписа в петиция, която да бъде представена пред Общото събрание на ООН. Крайната цел е да бъде приета международна конвенция, с която нехуманната практика да бъде прекратена завинаги.Всеки може да подкрепи каузата на адресhttps://www.foreveragainstanimaltesting.com/page/9986/petition/1

В България кампанията получи голяма подкрепа не само от звездите, популярни от екрана, а и от известни блогъри и бюти експерти. В нея се включиха Мария Илиева от LaMartinia, Ивана Александрова от DreamofJoebyIvanaAleksandrova, Пирина Воденичарова от Empirina, Елена Дойнова от Maquilab, Адриана Ангелова от MyBeautyMadness, фотографите Изабел Басмаджиян и Цветелина Копчева, както и гримьорката Силвия Стойчева.

The Body Shop е първата международна козметична марка, която подкрепя такъв тип  инициатива. „Искрено вярваме, че никое животно не заслужава да бъде наранявано в името на козметиката и че тестването върху четириноги е жестоко и ненужно. Затова с неправителствената организацията Cruelty Free International си партнираме в най-голямата и най-амбициозната кампания, която цели забрана на тестването на продукти и съставки върху животни”, казва Джеси Макнийл-Браун, старши мениджър Международни кампании и корпоративна отговорност в The Body Shop.

През 2013 г. The Body Shop и Cruelty Free International с общи сили успяват да извоюват забрана за тестването на продукти върху животни в Европейския съюз. Но това не е достатъчно, защото много четириноги по целия свят продължават да страдат. Все още 80% от държавите позволяват опити върху най-беззащитните същества. В световен мащаб всяка година за тестването на козметика се използват повече от 500 000 животни,  а много от тях умират или остават осакатени. 

Вижте още: