1483246JA България и NN България наградиха трите най-добри концепции за социален бизнес в националното състезание „Социални иновации“ 2018

JA България и NN България наградиха победителите в осмото издание на националното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Победители тази година са идеите на три ученически екипа: онлайн приложение, което ни помага да използваме по-разумно социалните мрежи и да балансираме времето прекарано в онлайн и офлайн активности; концепция за осигуряване на достъп до медикаменти в отдалечени райони на страната; инициатива за рециклиране на дрехи.

На специална церемония, която се проведе в офиса на NN България в София, екипите получиха награди и поздравления от мениджмънта на компанията, партньор на образователната организация JAБългария в провеждането на международното състезание за четвърта поредна година.  

Тази година в „Социални иновации“ се включиха близо 800 ученици от цялата страна, разпределени в 253 отбора. В първия етап на състезанието учениците разработваха идея за социален бизнес, насочен към разрешаване на конкретен проблем в обществото. Едва 18 отбора се класираха за втория кръг, в който получиха възможност да работят с ментор от NN България. Ролята на менторите беше да подкрепят учениците в задачата да задълбочат и разработят допълнително своята идея. 10 от екипите се класираха до третия кръг – национален финал, в който защитиха идеята си, като я презентираха онлайн пред жури.  

Международният финал на състезанието ще се проведе на 19 юни 2018 г.

Финалистите от трите отбора бяха наградени от главния изпълнителен директор на NNБългария, г-н Николай Стойков, и от изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, г-жа Милена Стойчева. Двамата поздравиха победителите за иновативните идеи и успеха на отборите им.

„За четвърта поредна година NN България се включва в националното състезание. Възможността да общуваме с ентусиазирани млади хора, които влагат своята енергия и креативност, за да претворяват света в по-хубаво място, продължа да ни вдъхновява. Този ентусиазъм е заразителен - мрежата ни от доброволци в София и в страната продължава да расте, като в тазгодишното национално състезание  „Социални иновации” 2018 г. в ролята на ментори и представители на журито се включиха 23-ма наши представители, които посветиха време и усилия, за да насочват и мотивират младите участници за разработването на социално значими проекти.”, сподели Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България.

Милена Стойчева, изпълнителен директор на JAБългария допълни:„Иновациите принадлежат на младите, но за да бъдат те със стойност за обществото, за да бъдат истински социални иновации, голяма роля има участието на ментори от бизнеса. Работата на учениците в програмата „Социални иновации“ възпитава пазарна логика, базирана на добра финансова грамотност, съчетана с прилагането на принципите за създаване на устойчив бизнес – а това са ключовите фактори за изграждане на компаниите на бъдещето“.

По време на церемонията JA България връчи благодарствен плакет на NN България за изключителна подкрепа и сътрудничество в реализирането на образователни програми по предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. Двете организации си партнират от 2015 година. Освен финансово, компанията активно участва в проекти на организацията с участие на доброволци от NN като ментори, както и съдейства при разработване на разнообразно учебно съдържание за ученици и студенти по темите за финансова грамотност. Сред активните общи проекти са: състезанията за социални иновации и лагера за социални иновации, в които ментори на NN помагат на младежи да работят по социално значими инициативи; проектите за повишаване на финансовата грамотност на студентите в неикономически специалности; както и проектът „Практични финанси“ за подобряване на финансовата грамотност на учениците от средната степен на образование.

Победителите в националното състезание „Социални иновации“ 2018 г.

Първо място: Екип:  Onlife
Име на идея: Onlife

Училище: ЧПГТП „Райко Цончев", гр. Добрич; Ученици:Радослав Колчев, Полина Петрова, Станимир Василев, Стефани Маринова; Преподавател: Жулияна Георгиева; МенторКатяДимитрова, финансов консултант и мениджър на екипNN България

Ученическият екип, състоящ се от ученици от Профилирана гимназия по туризъм и предприемачество „Райко Цончев“, гр. Добрич, разработва концепция за приложение, допринасящо за по-разумното и балансирано използване на социалните медии от хората, по начин позволяващ им да прекарват повече време със своите семейства и приятели. Продуктът Onlife адресира основно проблема със зависимостта на съвременния човек от социалните мрежи и настъпващото в следствие от нея отчуждение и разпад на най-важните социални връзки в обществото. Апликацията изчислява времето, което отделните потребители прекарват в социалните мрежи и като алтернатива на това им предлага информация за редица конкретни спортни и културни събития, които се организират в близост до тях, с цел да насърчи посещаването им съвместно с любимите хора и като допълнителен ефект да се подобрят и социалните и комуникационни умения на всички участници.

 

Второ място: Екип: Creafuture

Име на идея: Здраве навсякъде

Училище: ПГ по транспорт и транспортен мениджмънт, гр. Казанлък; Ученици:Кристин Чаушева, Моника Върбанова, Пламена Милева; Преподавател: Петя Байкова; МенторМая Христова, Асистент на главния изпълнителен директорNN България 

Идеята на отбор Creafutureпроизтича от тенденцията за обезлюдяване на селските райони, което прави икономически неизгодно да се създават аптеки далеч от градовете и лишава хората в малките населени места от достъп до лекарствени средства. Разработената от учениците социална бизнес идея е насочена към преодоляване на така описаните предпоставки за социално изключване чрез разработване на софтуер, който систематизира информацията за адресната регистрация на пациенти в селските райони и потребностите им от лекарства въз основа на преглед при личния лекар. Регистрирани в платформата доставчици на лекарствени средства и организациите, предлагащи шофьорски курсове (както частни школи, така и професионални училища по транспорт), съвместно организират доставката на необходимите медикаменти, като за целта се използва частта от обучението, посветена на извънградско шофиране.  

 

Трето място: Екип Reuser
Име на идея: Reuser

Училище: ЧПГТП „Райко Цончев", гр. Добрич; Ученици:Рианнон Поултън, Десислава Смокова, Синем Шюкри, Деница Панайотова; Преподавател: Жулияна Георгиева; Ментор: Иглика Семерджиева, Специалист по дигитален маркетинг , NN България

Учениците от екип Reuser насочват своето внимание не само към проблема с неравномерния достъп до блага в рамките на обществото, но и към темите за опазване на околната среда и борбата със замърсяването. В основата на тяхната идея за социален бизнес е рециклирането на дрехи. Участниците в инициативата ще могат да получат ваучер за отстъпка, чиято стойност съответства на предадените за рециклиране дрехи. За реализиране на идеята учениците са предвидили механизъм за партньорство между транспортни компании, компании за рециклиране на текстил и производителите на дрехи. 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...