Двадесет и два благотворителни проекта и социални инициативи в общо 10 различни категории получиха официално признание в четвъртото издание на Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце” на списание Business Lady. Церемонията се състоя вчера (19 декември) в хотел Маринела.

Сред наградените имаше представители на частния сектор, медиите, физически лица и неправителствените организации. За „Цялостна благотворителна дейност и корпоративна социална отговорност” бяха отличени две организации: Credissimo – за кампанията „Credissimo и шампионите на България - Заедно сме първи”, както и ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ – за мащабния социален проект „Ти и Lidl за по-добър живот“. ПОЩЕНСКА БАНКА грабнаха приз за втора поредна година в категория „Зелена планета” със своята  вътрешна инициатива за корпоративна социална отговорност „Герои в зелено“. В категория „Устойчиво развитие” награди за социална ангажираност към служителите получиха dm България и АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ. dm България получи приз и в категория „Информационни кампании за превенция и устойчивост” за „Веселите зъбки 2017” - кампанията за правилна устна хигиена и превантивна грижа при най-малките. Fibank бе отличена в категория „Културни проекти” за „Календар 2017 – „Актьори с добри сърца”” в подкрепа на Съюза на артистите в България.

 

Няколко обществено значими инициативи бяха наградени тази година в категория „Образование, обучение и развитие”. „Национална компания индустриални зони“ получи приз за своя проект за ускорено професионално изграждане на млади специалисти “Fast-tracking Success”. Отличена бе и Стипендиантската програма „Развитие и бизнес знания“ на COTRUGLI Business School (бизнес училище в Югоизточна Европа). ERP Academy - иновативен проект за добавена стойност в образованието също получи награда в категория „Образование, обучение и развитие”. Милен Великов - HR-специалист, лектор, ментор и кариерен консултант, бе отличен за Цялостна социална ангажираност в подкрепа на кариерното развитие в България.

 

В категория „Медиите и социалните каузи” тази година бяха отличени пет социални инициативи. Информационна агенция „Фокус” получи приз за съхраняване на патриотизма и запазване на самосъзнанието на българите. Нова телевизия взе награда за „ПРОМЯНАТА” - най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, в партньорство с фондация Reach for Change България. bTV получи отличие за своята ангажираност да подкрепя и насърчава талантливите деца на България – за съвместния проект с „Фондацията“ – „Талантът обича всяко дете”. „Прозорец към родината“ – инициатива на БНТ за подкрепа на българските училища зад граница също бе наградена в категория „Медиите и социалните каузи”. Радио Витоша пък грабва приз за Активна гражданска позиция и принос в обществено значими каузи.

 

 

Редица неправителствени организации и фондации също бяха отличени в тазгодишния формат на наградите „Златно сърце”. Фондация „Америка за България” получи награда за кампанията „Малките герои” - за преобразяване на детските клиники в УМБАЛСМ „Н.И.Пирогов“. Зонта клуб „Света София” пък бе отличен за своята инициатива „Зонта казва НЕ нанасилието над жени и момичета”, а фондация „Майки за донорството” получи отличие за Цялостна социална ангажираност в подкрепа на двойки с репродуктивни проблеми. Сдружение „Маринела” взе награда за своите активности за равен старт на всички деца. РЕФАН БЪЛГАРИЯ отново бе сред отличените компании и получи приз в категория КОРПОРАТИВЕН ГРАЖДАНИН за своята последователна дългогодишна социална политика. Фабрика за майонеза „Краси” и бутилираща компания „Хисар” бяха наградени за ежегодната си подкрепа на фестивала за хора с увреждания „Светът е за всички”.

 

Даниел Димитров, изпълнителен директор и издател на сп. Business Lady, благодари на всички ‹златни сърца› в залата и отправи апел към българските медии да се фокусират повече върху позитивните новини и добротворчески инициативи. „Благотворителността не трябва да е анонимна, за нея трябва да се говори и да се показва добрият пример, за да може все повече хора и организации да го превърнат в основна бизнес ценност. Всички знаем и много се говори колко лоши неща се случват в нашата държава и по света, но малко от нас имат информация за всички ‹златни сърца›, които ежедневно творят добро” – допълни г-н Димитров.
 
Сред специалните гости, които връчиха награди на отличените организации, бяха: Росица Димитрова, заместник-министър на труда и социалната политика, която връчи наградите на Информационна агенция „ФОКУС” и на БНТ; Георг Георгиев, заместник-министър на външните работи, който връчи отличията на Credissimo и ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ; Георги Руйчев, изпълнителен директор на Български форум на бизнес лидерите, той връчи наградите на ПОЩЕНСКА БАНКА и COTRUGLI Business School; Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители, която връчи отличията на Fibank и Зонта клуб „Света София”. Цветан Симеонов, председател на Българска търговско-промишлена палата връчи наградата на „Национална компания индустриални зони“; д-р Галинка Павлова, заместник-председател на Български лекарски съюз, която връчи отличията на dm България и фондация „Америка за България”; Детелина Смилкова, председател на Българска асоциация за управление на хора, която връчи отличието на Милен Великов; инж. Емилияна Димитрова, председател на Национална агенция за професионално образование и обучение, която връчи наградите на ERP Academy и сдружение „Маринела”; Анна Виткова, Мениджър Комуникации в Български съвет за устойчиво развитие, която връчи на dm България и АТОМЕНЕРГОРЕМОНТ; както и Анна Танова, изпълнителен директор на АБРО, която връчи отличието на радио Витоша. 
 
Като заместник-министър зная колко е важна всяка една помощ в труден момент или подкрепа на кауза, идея, мечта; на всяка стъпка, която прави живота ни тук по-добър. Знам колко е важно да се обединяваме в полза на различни социални каузи и за общото благо и каква е ролята на медиите, за да достигне доброто до повече хора, защото доброто е в нас и сред нас” - сподели г-жа Росица Димитрова, заместник-министър на труда и социалната политика. 
 
Г-н Георг Георгиев, заместник-министър на външните работи благодари на организаторите за инициативата: „Радвам се, че има подобни събития, по този начин щедростта и блгородството се разпространяват и обединяват хората около позитивни инициативи”.  
 
„Не трябва да забравяме, че живеем в размирно време и всички ние трябва по-често да говорим за мир и да имаме свободата да бъдем благотворителни и щедри. Другото, което ни трябва е знанието, което ни води към толерантност, съпричастност и взаимопомощ. И тук искам да благодаря на г-н Даниел Димитров за това, че се грижи за тези ценности и за образованието най-вече с инциативата Успешни в България. Знам колко училища посетихте, с колко деца се срещнахте и колко енергия и целеустременост им дадохте” – сподели д.ик.н. Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители. 
 
По време на събитието беше разиграна благотворителна томбола за талантливи български деца – част от проекта „Таланти в действие” на Сдружение „Успешни в България” – инициатива на дамите от Business Lady Club. „Чрез дейността на сдружение „Успешни в България” се стремим да покажем на българските деца, че е възможно да сбъднат мечтите си в България” – заяви г-н Даниел Димитров. 
 
За доброто настроение на гостите се погрижиха талантливите деца, които гостите подкрепиха по време на церемонията – Милка Георгиева (8 години, танци), Мила Станкова (15 години, балерина) и Анджелика и Матю Кръстеви (10 години, близнаци, спортни танци). А Димо Стоянов от група П.И.Ф. зареди публиката със своите акустични изпълнения на едни от най-популярните хитове на групата. Водещи на официалната част бяха актьорите Албена Ставрева и Явор Ралинов. 

 

Партньори на тазгодишната церемония „Златно сърце” на списание Бизнес лейди бяха Бизнес лейди клуб, радио Витоша и радио Фокус, Информационна агенция Фокус и Информационна агенция Кросс, интернет порталите Mail.BG, Radar.BG, b2bmedia.BG,  Manifesto.BG и Flashnews.bg. Както и всички приятели и партньорски организации, които осигуриха подаръци за благотворителната томбола – Жана Иванова от издателска къща „Жануа -98”, Вергиния Накова от Training academy, I DO Advertising, Армина ЕООД, Куайсер фарма, СКИН КОД, Мидалидаре, Димо от група П.И.Ф. Благодарение на тяхната подкрепа и разбира се на подкрепата на гостите, малките таланти са една крачка по-близо до своите мечти.

Наградите „Златно сърце” целят публичност на усилията на компании, НПО, институции и физически лица, подкрепили различни каузи със социален и обществено значим характер, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи. Този проект на списание Business Lady е още едно продължение на основната цел на изданието – да дава гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добрите практики и изпитани управленски

Вижте още: