Експертите по корпоративна отговорност създадоха своя професионална организацияБлизо 40 професионалисти учредиха Българска асоциация на КСО специалистите (БАКСОС) в София на 19 октомври 2018 г. Тя ще работи за утвърждаване и развитие на професията им.

Създаването на новата организация бе приветствано от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, Българския форум на бизнес лидерите и Висшето училище по застраховане и финанси.

Членовете на асоциацията ще работят в три направления:

  1. припознаване на модерната професия и създаване на високи професионални стандарти за работа;
  2. развитие на нови компетенциии и професионални умения у практикуващите КСО (корпоративна устойчивост и обществена отговорност);
  3. утвърждаване на авторитета и значимостта на професията и академичните институции, в които се преподава.

Специално проучване на профила на КСО специалистите у нас сочи, че фирмените дейности и бюджети по КСО се увеличават, а позицията трайно се въвежда в българските компании. Повече от 20% от практикуващите тази професия са на пълна заетост, а други 49% съвместяват КСО дейности с такива по комуникация и връзки с обществеността. По-малко от 10% от тях, обаче, имат специална професионална квалификация или университетско образование в това направление. На този етап вътрешнофирмените обучения са недостатъчни, защото 78% от участващите компании заявяват, че все още нямат изработени специални програми за обучение по КСО за своите служители.

Други световни изследвания сочат, че мотивите на бизнеса за инвестиции в КСО са динамични във времето. Днес компаниите декларират, че те са най-често: повишаване на конкурентоспособността, иновации, ангажиране на служителите и създаване на доверие у клиентите/доставчиците/местните общности.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...