Най-важните тенденции в социалните мрежи за Централна и Източна Европа

Publicis Groupe Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и GWI представят нов доклад за навиците в социалните мрежи в държавите от ЦИЕ. Съвместният доклад е третата част от изданията за региона на глобалните доклади на GWI, сред които „Ти си това, което купуваш“ (“You Are What You Buy”) и „Новата ера на поколението Z“ (“The New Age of Gen Z”), и разглежда навиците на локалните потребители в социалните мрежи.

Въз основа на обширно онлайн проучване на GWI сред интернет потребители на възраст 16-64 години, докладът разглежда тенденциите на седем ключови пазара в ЦИЕ: България, Хърватия, Чехия, Гърция, Унгария, Полша и Румъния. Данните са представителни за населението на всеки пазар, а не за общото население. Докладът предлага уникален поглед върху това как социалните мрежи променят ангажираността на потребителите, как те откриват нови продукти и тяхната лоялност към марките.


Ключови изводи:

Социалните мрежи променят начина, по който се научават новини

В Централна и Източна Европа все повече потребители се обръщат към социалните мрежи, за да получават актуална информация за новините и текущите събития. И въпреки че платформите, които се използват най-много, се различават от човек до човек, доверието в медиите намалява и потребителите търсят нови начини да се информират.

Социалната ангажираност не се ограничава до възраст

Социалните мрежи се развиват с течение на времето, а заедно с тях и тяхната потребителска база. В Централна и Източна Европа най-голям е делът на потребителите на социални мрежи от поколението X, следвани от милениалите. Брандовете, които искат да достигнат до потребителите в социалните мрежи, трябва да се уверят, че създават съдържание, което е предназначено както за по-младата, така и за по-възрастната аудитория.

Кратки формати на съдържание отвъд TikTok

Не можем да подценяваме въздействието на видеосъдържанието върху съвременните потребители. Брандовете, които искат да се отличат, трябва да се уверят, че се обръщат към потребителите в различни платформи с кратък и дълъг формат.

Социалните мрежи заемат първото място за откриването на продукти

В Централна и Източна Европа социалните мрежи играят важна роля в процеса на покупка. Маркетолозите, които искат да попаднат в светлината на прожекторите, трябва да създават съдържание, което предизвиква любопитство и стимулира целевата аудитория да проучва още повече техните марки.

Мария Тюдор, главен оперативен директор на Publicis Groupe за Централна и Източна Европа, подчертава значението на тези данни:

"Партньорството ни с GWI предлага уникален поглед върху развиващия се дигитален свят в Централна и Източна Европа. Това, което е особено впечатляващо, е начинът, по който социалните мрежи са се вплели във всеки аспект на ежедневието на хората в региона - от начина, по който потребителите откриват нови продукти, до начина, по който те се ангажират с новини. Данните потвърждават, че маркетолозите трябва да продължат да се адаптират към промените, като създават съдържание, което отговаря на разнообразните нужди както на по-младите, така и на по-възрастните демографски групи в ЦИЕ."

Докладът затвърждава ролята на социалните мрежи като важен двигател на потребителското поведение, като подчертава значимостта на иновативните и адаптирани маркетингови стратегии, за да се отговори на изискванията на все по-ангажираната аудитория.

„Ролята, която социалните мрежи играят в живота на хората по света, не бива да бъде подценява. Това въздействие преминава през граници и се наблюдава във всички възрастови групи. В ЦИЕ поколението X е най-активно в социалните мрежи, следвано от милениалите, но причините за използване на платформите от тези две поколения са различни. Да се разбере какво е най-важно за различните потребители в ЦИЕ, е сигурен начин марките да са възприети по-добре от хората там, където те резонират истински,“ добави Джейсън Мандър, главен изследователски директор в GWI.

Достъп до доклада: Глобалното издание на доклада “Social Media Trends: The highlight reel” е достъпно тук. За да получите достъп до изданието на доклада за Централна и Източна Европа, може да заявите вашето желание като попълните този формуляр ТУК.

Към момента GWI и Publicis Groupe Централна и Източна Европа (ЦИЕ) си сътрудничат на 7 пазара в региона, включително България, Хърватия, Чехия, Гърция, Унгария, Полша и Румъния, като предлагат рядък поглед върху тенденциите на потребителите в региона и позволяват включването на представителството на ЦИЕ в ключови глобални проучвания на GWI.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...