Близо 5000 души посочиха предпочитаните от тях брандове в първи етап от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ”. Стартът на първия етап на инициативата беше на 4 юни и продължи до 14 юни. В този етап потребителите посочваха предпочитаната от тях марка в падащото меню от предварително селектираните 35 категории. Този кръг отличи Топ 6 на най-предпочитаните брандове в различните отрасли, съобразно потребителския вот. Класацията се провежда за десета поредна година. Гласуването се извършва он-лайн на адрес: www.mylovemarks.eu, след предварителна регистрация.
По повод 10 години класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” организаторите подготвят книга „Мисия: Любима Марка”. В нея ще бъдат събрани историите на успеха на онези марки, които печелят любовта и сърцата на потребителите, историите на успешните брандове.
В категория ВИСОКОАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ продължаващите брандове са Grant’s, Tullamore DEW, Beluga, J&B, Jim Beam и Мастика Пещерска. Любимите БУТИЛИРАНИ ВОДИ на българския потребител са: Pirin Spring, Хисар, Бачково, Михалково, Минерална вода „Княжевска” и AQUA DALIA трапезна вода. Предпочитаните Топ 6 марки КАФЕ И ТОПЛИ НАПИТКИ са: Spetema, VERGNANO, Tchibo, чай Биопрограма, Baristo и Pellini. Продължаващите във втори етап ЯДКИ, ЧИПС И СОЛЕТИ са: ядки Кронос, ядки Детелина, чипс Ruffles, солети Златна Добруджа, чипс Doritos и Ядки Вуйчо Ваньо.
Топ 6 продукти в ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ са: бонбони Черноморец, Ментина, локум и халва „Сладки времена”, Лукчета, Лимонови резанки и вафли Чайка. В Топ 6 МЕСНИ ПРОДУКТИ продължават Тандем, Кен, Compass, КФМ, пиле Градус и Орехите. Надпреварата в категория МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ в следващия етап ще бъде между Harmonica, Боженци, кисело мляко БИЛЛА, БОР ЧВОР, Родопея и Верея. Сред най-предпочитаните МАЙОНЕЗИ, ЛЮТЕНИЦИ И СОСОВЕ са: майонеза Краси, сосове Краси, Олинеза, сосове Barilla, Дерони и Първомай. А в БИО ПРОДУКТИ И СУПЕР ХРАНИ продължават Harmonica, Dragon, Fitness Микс Класик „Детелина”, dm Bio, био храни „Моравско село” и домашна лютеница „Хорцето БИО”.
Сред предпочитаните Топ 6 брандове в сектор КОЗМЕТИКА са: Balea, Refan, Bio-Oil, Bilka, Rexona и Dove. Продължаващите марки в БИО И НАТУРАЛНА КОЗМЕТИКА са: Alteya Organics, SO'BiOetic, Weleda, Refan, Revive Snails Extract и Doliva. В категория ДЕРМО И МЕДИЦИНСКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 предпочитани марки на българския потребител са: Bioderma, Eau Thermale Avéne, Skincode, SVR, Pharma Hyaluron и Alpecin. В категория БЕБЕШКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 продължават Sebamed, Weleda, Mustela, Baby Dove, babylove и ABCDerm. А в БЕБЕШКИ И ДЕТСКИ ПРОДУКТИ във втори кръг отиват брандовете Ganchev, Colief, Water Wipes, Dr.Theiss Sensibel Нахткерцен, Mama & baby и Osmoforce. В отрасъл АВТОМОБИЛИ най-голям брой потребителски гласове в първи етап събраха Infiniti, Peugeot, Shevrolet, Seat, KIA и Alfa Romeo. А в Топ 6 в категория БЯЛА И ЧЕРНА ТЕХНИКА остават Елдоминвест, Tesy, Diplomat, Gorenje, Samsung и Bosch.
Предпочитаните ЗАВЕДЕНИЯ на българския потребител са: HAPPY BAR&GRILL, Spaghetti Kitchen, Mr Pizza, Ciccione Panini Bar&Bakery, SubWay и Пицария Виктория. От УЕБ МЕДИИ И САЙТОВЕ най-предпочитани са: mail.bg, alergii.com, focus-news.net, cross.bg, MoitePari.bg и АБВ Поща. В Топ 6 в категория ТЕЛЕВИЗИЯ са отличени NOVA, bTV, KINO NOVA, Bulgaria on air, БНТ 1 и 24 Kitchen. Най-слушаните РАДИА у нас са: радио Витоша, БГ Радио, Magic FM, NOVA NEWS, Radio Fresh и радио Фокус. В категория ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ първенството до момента държат Армеец, SDI Застрахователен брокер, Дженерали, БУЛСТРАД ЖИВОТ, Уника и Тотал Инс – Застрахователен брокер.
Продължаващите брандове в категория БЪЛГАРСКА МАРКА са: Refan, Credissimo, Bilka, Alteya Organics, Техномаркет и Tesy. За любима БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ в първи етап са отличени Лукчета, HAPPY BAR&GRILL, Майонеза Краси, ядки Детелина, минерална вода Хисар и Захарни заводи. В категория ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ потребителите са предпочели във втори етап да продължат No Spa, Xyzal, Zyrtec, Magne B6, Есенциале Форте и NUROFEN. А в Топ 6 на ВИТАМИНИ И ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ остават Doppelherz, Магне Б6 Лека нощ, Прополки, Ехинацея, Омега-3 и Шуслерови соли.
Продължаващите БАНКИ във втори кръг са Fibank, Пощенска Банка, Банка ДСК, ОББ, Уникредит Булбанк и Райфайзен Банк. А топ 6 на предпочитаните ФИНТЕХ КОМПАНИ са: Easy Credit, Credissimo, Vivus, Profi Credit, Paysafe и Viva Credit. Сред най-харесваните ТУРИСТИЧЕСКИ ХОТЕЛИ И КОМПЛЕКСИ се нареждат Apolonia Resort, Био хотел Моравско село - Предела, Zornica Sands, Victoria Palace, СПА Комплекс „Боровец Хилс” и Ваканционен Клуб „Реденка”. От ТЪРГОВСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ най-много гласове са събрали Serdika Cеnter, Park Center, Sofia Ring Mall, Bulgaria Mall, Mall Veliko Tarnovo и Grand Mall Varna. А сред най-посещаваните ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ са LIDL, BILLA, Kaufland, dm, Lilly Drogerie и Техномаркет.
Надпреварата в ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ поведоха: technomarket.bg, twiggyshop.bg, vivre.bg, farmhopping.com, zoya.bg и shop.biohotel-bg.com - био магазин Моравско село. В отрасъл IT И СОФТУЕРНИ ПРОДУКТИ потребителите са изпратили във втори кръг SAP, Hewlett Packard Enterprise Company, NaXex Technological Divelopment, Matrix Global, Software Group и VMWare. Следва категория ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ, в която във втори етап продължават LIDL, Fibank, BILLA, Kaufland, Tesy и Credissimo. А сред ИНОВАТИВНИТЕ МАРКИ с най-много гласове се нареждат Samsung, Tesy, Refan, Happy Bar & Grill, Credissimo и Fibank. В сектор ПЕРИЛНИ И ПОЧИСТВАЩИ ПРЕПАРАТИ в Топ 6 продължават Coccolino, Cif, Domestos, Omo, Cilit Bang и Calgon.
За разлика от други класации, „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” не разчита на жури при номинациите – те са свободни, основани единствено на потребителските предпочитания и не включват специални пазарни критерии. По този начин „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
Следващият (втори) етап на инициативата стартира на 18 юни и ще продължи до 24 юни. Класацията се провежда в три етапа. В подбраните 35 категории всеки участник има възможност да определи коя е неговата любима марка. Критерият, по който ще се излъчат марките в отделните категории, е броят на подадените гласове. Гласуването във втори и трети кръг от класацията ще се потвърждава чрез линк, който всеки участник ще получи на електронната си поща. Непотвърдените гласове няма да се зачитат.
По повод 10 години класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” организаторите подготвят книга „Мисия: Любима Марка”. В нея ще бъдат събрани историите на успеха на онези марки, които печелят любовта и сърцата на потребителите, историите на успешните брандове.
В категория ВИСОКОАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ продължаващите брандове са Grant’s, Tullamore DEW, Beluga, J&B, Jim Beam и Мастика Пещерска. Любимите БУТИЛИРАНИ ВОДИ на българския потребител са: Pirin Spring, Хисар, Бачково, Михалково, Минерална вода „Княжевска” и AQUA DALIA трапезна вода. Предпочитаните Топ 6 марки КАФЕ И ТОПЛИ НАПИТКИ са: Spetema, VERGNANO, Tchibo, чай Биопрограма, Baristo и Pellini. Продължаващите във втори етап ЯДКИ, ЧИПС И СОЛЕТИ са: ядки Кронос, ядки Детелина, чипс Ruffles, солети Златна Добруджа, чипс Doritos и Ядки Вуйчо Ваньо.
Топ 6 продукти в ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ са: бонбони Черноморец, Ментина, локум и халва „Сладки времена”, Лукчета, Лимонови резанки и вафли Чайка. В Топ 6 МЕСНИ ПРОДУКТИ продължават Тандем, Кен, Compass, КФМ, пиле Градус и Орехите. Надпреварата в категория МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ в следващия етап ще бъде между Harmonica, Боженци, кисело мляко БИЛЛА, БОР ЧВОР, Родопея и Верея. Сред най-предпочитаните МАЙОНЕЗИ, ЛЮТЕНИЦИ И СОСОВЕ са: майонеза Краси, сосове Краси, Олинеза, сосове Barilla, Дерони и Първомай. А в БИО ПРОДУКТИ И СУПЕР ХРАНИ продължават Harmonica, Dragon, Fitness Микс Класик „Детелина”, dm Bio, био храни „Моравско село” и домашна лютеница „Хорцето БИО”.
Сред предпочитаните Топ 6 брандове в сектор КОЗМЕТИКА са: Balea, Refan, Bio-Oil, Bilka, Rexona и Dove. Продължаващите марки в БИО И НАТУРАЛНА КОЗМЕТИКА са: Alteya Organics, SO'BiOetic, Weleda, Refan, Revive Snails Extract и Doliva. В категория ДЕРМО И МЕДИЦИНСКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 предпочитани марки на българския потребител са: Bioderma, Eau Thermale Avéne, Skincode, SVR, Pharma Hyaluron и Alpecin. В категория БЕБЕШКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 продължават Sebamed, Weleda, Mustela, Baby Dove, babylove и ABCDerm. А в БЕБЕШКИ И ДЕТСКИ ПРОДУКТИ във втори кръг отиват брандовете Ganchev, Colief, Water Wipes, Dr.Theiss Sensibel Нахткерцен, Mama & baby и Osmoforce. В отрасъл АВТОМОБИЛИ най-голям брой потребителски гласове в първи етап събраха Infiniti, Peugeot, Shevrolet, Seat, KIA и Alfa Romeo. А в Топ 6 в категория БЯЛА И ЧЕРНА ТЕХНИКА остават Елдоминвест, Tesy, Diplomat, Gorenje, Samsung и Bosch.
Предпочитаните ЗАВЕДЕНИЯ на българския потребител са: HAPPY BAR&GRILL, Spaghetti Kitchen, Mr Pizza, Ciccione Panini Bar&Bakery, SubWay и Пицария Виктория. От УЕБ МЕДИИ И САЙТОВЕ най-предпочитани са: mail.bg, alergii.com, focus-news.net, cross.bg, MoitePari.bg и АБВ Поща. В Топ 6 в категория ТЕЛЕВИЗИЯ са отличени NOVA, bTV, KINO NOVA, Bulgaria on air, БНТ 1 и 24 Kitchen. Най-слушаните РАДИА у нас са: радио Витоша, БГ Радио, Magic FM, NOVA NEWS, Radio Fresh и радио Фокус. В категория ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ първенството до момента държат Армеец, SDI Застрахователен брокер, Дженерали, БУЛСТРАД ЖИВОТ, Уника и Тотал Инс – Застрахователен брокер.
Продължаващите брандове в категория БЪЛГАРСКА МАРКА са: Refan, Credissimo, Bilka, Alteya Organics, Техномаркет и Tesy. За любима БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ в първи етап са отличени Лукчета, HAPPY BAR&GRILL, Майонеза Краси, ядки Детелина, минерална вода Хисар и Захарни заводи. В категория ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ потребителите са предпочели във втори етап да продължат No Spa, Xyzal, Zyrtec, Magne B6, Есенциале Форте и NUROFEN. А в Топ 6 на ВИТАМИНИ И ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ остават Doppelherz, Магне Б6 Лека нощ, Прополки, Ехинацея, Омега-3 и Шуслерови соли.
Продължаващите БАНКИ във втори кръг са Fibank, Пощенска Банка, Банка ДСК, ОББ, Уникредит Булбанк и Райфайзен Банк. А топ 6 на предпочитаните ФИНТЕХ КОМПАНИ са: Easy Credit, Credissimo, Vivus, Profi Credit, Paysafe и Viva Credit. Сред най-харесваните ТУРИСТИЧЕСКИ ХОТЕЛИ И КОМПЛЕКСИ се нареждат Apolonia Resort, Био хотел Моравско село - Предела, Zornica Sands, Victoria Palace, СПА Комплекс „Боровец Хилс” и Ваканционен Клуб „Реденка”. От ТЪРГОВСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ най-много гласове са събрали Serdika Cеnter, Park Center, Sofia Ring Mall, Bulgaria Mall, Mall Veliko Tarnovo и Grand Mall Varna. А сред най-посещаваните ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ са LIDL, BILLA, Kaufland, dm, Lilly Drogerie и Техномаркет.
Надпреварата в ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ поведоха: technomarket.bg, twiggyshop.bg, vivre.bg, farmhopping.com, zoya.bg и shop.biohotel-bg.com - био магазин Моравско село. В отрасъл IT И СОФТУЕРНИ ПРОДУКТИ потребителите са изпратили във втори кръг SAP, Hewlett Packard Enterprise Company, NaXex Technological Divelopment, Matrix Global, Software Group и VMWare. Следва категория ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ, в която във втори етап продължават LIDL, Fibank, BILLA, Kaufland, Tesy и Credissimo. А сред ИНОВАТИВНИТЕ МАРКИ с най-много гласове се нареждат Samsung, Tesy, Refan, Happy Bar & Grill, Credissimo и Fibank. В сектор ПЕРИЛНИ И ПОЧИСТВАЩИ ПРЕПАРАТИ в Топ 6 продължават Coccolino, Cif, Domestos, Omo, Cilit Bang и Calgon.
За разлика от други класации, „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” не разчита на жури при номинациите – те са свободни, основани единствено на потребителските предпочитания и не включват специални пазарни критерии. По този начин „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
Следващият (втори) етап на инициативата стартира на 18 юни и ще продължи до 24 юни. Класацията се провежда в три етапа. В подбраните 35 категории всеки участник има възможност да определи коя е неговата любима марка. Критерият, по който ще се излъчат марките в отделните категории, е броят на подадените гласове. Гласуването във втори и трети кръг от класацията ще се потвърждава чрез линк, който всеки участник ще получи на електронната си поща. Непотвърдените гласове няма да се зачитат.