1416981Първият форум за споделен бизнес опит на членове на българските дружества на BNI се проведе при много голям посетителски интерес. Над 100 представители на различни бизнеси се включиха в дискусиите. В рамките на два модула 8 предприемачи разказаха за пътя на своя бизнес, причините да го започнат, начините за преодоляване на трудности и мотивацията да продължат.

Вдъхновителите - Павел Хрисков, Ангелина Пенкова, д-р Бранимир Кирилов, Надежда Ванева,  Николай Кондев, Гена Събева, Деян Василев и Виктория Алексиева, споделиха съкровени лични истории и създадоха неподправена атмосфера на приятелство, взаимност и доверие.

BNI – Business Networking International e международна организация, която помага на своите членове да развиват бизнеса си, - с помощта на структурирана, позитивна и професионална програма за маркетинг чрез бизнес препоръки от уста на уста, като ги насърчава да развиват значими и дългосрочни отношения с утвърдени професионалисти и хора от бизнеса. През 2016 г. членовете на BNI са генерирали повече от 13,5 млрд. долара от бизнес, - чрез препоръки.

В България BNI официално открива своето първо дружество на 1 декември 2015. До 1 юни 2017 г. в организацията членуват 90 предприемачи и представители на различни бизнес сфери. Функционират три дружества и две нови са в процес на създаване. През декември 2016 г. членовете празнуваха 1 000 000 лева от бизнес чрез препоръки.

Философията на BNI е „Печелиш повече, когато помагаш на другите да печелят!“ (Givers Gain®). Основните ценности, върху които организацията се фокусира, са Традиции + Иновации, Признание и Отговорност. Силата на BNI е в силата на споделените ценности, огромната позитивна енергия, която обединява местните бизнеси и им помага заедно да стават по-умели, по-големи и да оставят по-значим отпечатък. Показателни са думите на един от националните директори на Холандия: "Когато попаднеш в BNI, сякаш си сред стари приятели, които никога не си виждал преди".

Споделеният опит е ценен, защото в него всеки от нас открива себе си и може би намира отговори на въпроси, които, лутайки се в ситуациите на собствената си история, не е открил. Свободата да споделиш и щастието, че си полезен, е ценността, която остана за Вдъхновителите, а всеки от тях бе удостоен със специален СЕРТИФИКАТ.

Маркетингът от уста на уста (МОУНУ) е най-ефективната маркетингова стратегия. – споделя Пламен Вълчев, национален директор на BNI България – международна организация за бизнес, - чрез препоръки. - Първата стъпка към успешен МОУНУ е осъзнаването, че на пазара има сегмент от хора, потенциални клиенти, които се нуждаят от вашите продукти и/или услуги също толкова, колкото вие от сделката с тях. Тези хора не искат да търсят в google поредния доставчик и да избират този, който има най-атрактивен сайт. При МОУНУ посланието за ползите от вашите продукти и услуги се доставя до целевите клиенти от хората, които ви познават, вярват и препоръчват. Те говорят за Вас вместо Вас и когато Вие и Вашите служители не сте там. Партньорите Ви за препоръки стават Вашия маркетинг екип. Това е изключително ефективна като разход и като степен на постигане на предварително доверие комуникация. Доказано е, че клиентите по препоръка са с 18% по-лоялни, с 25% по-рентабилни и е с 400% по-вероятно да ви препоръчват на следващ потенциален клиент.“

Форумът завърши с нетуъркинг коктейл, на който гостите се насладиха на ароматните вина, предоставени от партньорите на събитието и членове на BNI България:

Georgiewi Bros – създадена от двама братя, водени от мечтите си за общ бизнес и създаване на нещо ново и уникално за България и региона. Винарната предлага вина от сорта широка мелнишка лоза най-високо качество - резултат на дълга и грижлива селекция от първокласно грозде, отгледано в екологично чист район, съчетал благодатни почви и необходимото количество слънчеви лъчи.

КИНО И ВИНО – форматът е създаден от Веселин и Юлия Савови, вносители на специално селектирани италиански вина. КИНО И ВИНО съчетава в забавна форма дуалистична експертиза – в киното и виното. Дегустациите, които включва формата, се допълват с разкази за различните представяни вина и избрана филмова тема.

Партньор на събитието бяха: D-Trade (вносители на Кафе Мокамбо). Официален домакин – хотел „Маринела“.

Форумът за споделен бизнес опит ПЪТЯТ НА МОЯ БИЗНЕС се проведе с медийната подкрепа на:

b2bmedia, manifesto.bg, facti.bg, eventspro.bg, jobtiger.bg, expoworld.bg, uspelite.bg, thexperts.bg,   luboslovie.bg/, Българската асоциация на ПР агенциите - БАПРА, Българската асоциация за управление на хора, списание „Човешки ресурси“.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...