Университетът и работодателят печелят доверието на студентите по време на COVID-19Това са част от резултатите от приключилото експресно изследване на Стопански факултет към Софийския университет, фондация Каузи и Junction Bulgaria. Организаторите реализираха проучването, за да подпомогнат ръководствата на висшите училища и компаниите, да отговорят максимално на нуждите и очакванията на младите хора за справяне с пандемията. То бе проведено онлайн сред 160 български студенти в периода 3-16 април 2020 по методика на Edelman Trust Barometer 20201 за доверието по време на COVID-19.

През последните няколко седмици всички живеем в постоянно променяща се обстановка и съвместните ни ефективни действия зависят както никога досега от доверието, което сме изградили помежду си. Ние разчитаме на ясни послания, прозрачни действия и постоянен обмен на информация със студентите, защото вярваме в общите ни цели“, заяви доц. д-р Атанас Георгиев, декан на Стопански факултет.

  • Болничните заведения и лекарите, университетите и училищата, както и работодателите са водещи в битката за доверието на студентите в България по време на кризата.

  • Обучението трябва да бъде дистанционно, но да се доближава максимално до живия контакт между преподаватели и студенти.

  • Бизнесът носи отговорност за защита на служителите и клиентите и ограничаване разпространението на COVID-19 в местните общности.

Ето основните изводи от проучването:

Най-голямо доверие младите хора изразяват към болничните заведения и лекарите (80%), което напълно съвпада с резултатите от глобалното проучване на Edelman Trust Barometer (85%). За разлика от него, обаче, българските студенти се доверяват повече на своя университет (66%) и работодател (67%), отколкото на международните здравни власти, вкл. Световна здравна организация (62%). На дъното на класацията, с декларирана липса на доверие са посочени медиите (44%) и гражданите на моята страна (23%).

По-добре подготвени от държавата за справяне с кризата са както работодателите (52%), така и висшите училища (49%). Тази констатация се изразява в категоричните очаквания към тях да предприемат действия за защита на служителите (94%) и клиентите (85%), както и за ограничаване на разпространението в общността (63%).

Високо е одобрението към първите действия на работодателите и университетите в тази посока. Мнозинството студенти очакват въвеждане на дистанционното обучение (91%) и работата от вкъщи (87%), отменяне на несъществени събития (67% към 82%), както и засилена грижа за рисковите групи служители.

Редовна и съдържателна информация е необходима за поддържане на това доверие, но сме свидетели на пренасищане с всякакви аспекти на темата за коронавируса. За разлика от данните преди месец, днес младите хора предпочитат да получават новости от своя работодател веднъж седмично (35%). Предпочитан канал за информация остава най-близката до личен контакт видеоконферентна връзка (63%) или персонализирания е-мейл/ бюлетин на компанията (60%). По своите предпочитания студентите си приличат с гражданите от другите 10 страни, включени в глобалното проучване. Те искат яснота за всичко - от това какви са задължителните указания за служителите за избягване на вируса в работна среда (62%) и по-общите препоръки за ограничаване разпространението му (55%), до това колко колеги са заразили вируса (52%) и как вирусът влияе върху търговската дейност на компанията (52%).

1 https://www.edelman.com/research/edelman-trust-covid-19-demonstrates-essential-role-of-private-sector

Университетът и работодателят печелят доверието на студентите по време на COVID-19


Университетът и работодателят печелят доверието на студентите по време на COVID-19

1649554-3


Университетът и работодателят печелят доверието на студентите по време на COVID-19

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...