В края на април беше сформиран Обществен съвет към БДВО, по инициатива на Управителния съвет на организацията. Създаването му е част от усилията дружеството да запази водещата си роля в развитието на комуникационната общност и за постигане на повече информираност по наболели обществени въпроси като етиката при разпространение на информация, фалшивите новини и манипулации.

БДВО е първата комуникационна асоциация в страната, която създава подобен консултативен орган. Така за подобряване на комуникационната среда в страната ще обединят сили утвърдени PRпрактици, журналисти, социолози и други.  Богатата палитра от професионалисти от различни сфери, които влизат в него, ще осигури представителност и многообразие от гледни точки. Това от своя страна ще допринесе не само за подобряване на комуникационната среда, а и за имиджа на свързаните с нея професии. 

Съветът ще подпомага и ще консултира и развитието на БДВО, включително и в усилията на дружеството да премахне наложените от някои медии ограничения при споменаването на марки, когато това представлява обществен интерес, подобряване на качеството на медийното съдържание и присъствието на повече положителни новини в медийното съдържание. Към темите, към които съветът ще се насочи, са и подобряване на взаимоотношенията между компаниите, институциите и медиите, нови изисквания към етиката и професионализма и други.

За председател на Обществения съвет беше избран Асен Асенов, директор „Корпоративни комуникации” на ПОК „Доверие” и председател на БДВО в периода 2007-2008 и 2014-2015 г. Заместник-председател на съвета ще бъде д-р Александър Христов, управляващ партньор на ПР агенция Параграф 42 и председател на БДВО в периода 2011 – 2013. В състава му влизат още: Илияна Захариева– настоящ председател на БДВО и директор „Корпоративни комуникации” на А1, Ирина Йорданова- директор „Проекти, публични комуникации и КСО на КРИБ“, Виктория Блажева- директор „Комуникации“, първи вицепрезидент и Diversity Manager на УниКредит Булбанк, Евелина Славкова– социолог, съосновател на социологическа агенция „Тренд“, Жаклин Цочева- директор „Пъблик афеърс и комуникации“ на Кока-Кола HBC България иКирил Вълчев– журналист, автор и водещ в Дарик радио.

 

 

Вижте още: