Българските потребители пазаруват годишно за 523 евро от български и международни онлайн магазини. Това показа обзорът на електронната търговия през 2018 година, който бе представен от председателя на Българската е-комерс асоциация Жанет Найденова на петото издание на eCommCongress. Събитието се проведе на 19 април в Sofia Event Center.

За разлика от Румъния и Гърция, където потребителските покупки за година са в размер на 1800-1900 евро. Данните на проучването, което бе изнесено пред посетителите на конгреса за електронна търговия, показаха и че в България се купува предимно от онлайн магазини в страната – 88 % от всички направени за периода. 

На събитието, което събира онлайн търговци, логистични компании, както и фирми, които изграждат и поддържат сайтове на електронни магазини или се занимават с техния маркетинг, бяха представени и съвети от Василена Вълчанова за ангажирането на потребителите. Тя обобщи в 6 стъпки какво да се прави, за да може клиентите да харесват не само продуктите или услугите, но и бранда като такъв в специална сесия. 

За възможностите, които дава емоционално воденият дизайн говори Георги Ангелов, дизайнер IDIT. Той даде практични съвети за редизайн на съществуващи сайтове или как да бъде изграден визуално новият сайт така, че купувачите да не изоставят продукти в количката си, както и лесно и удобно да се продължават стъпките по покупка при внезапно прекъсване на процеса. 

Всички, които посетиха конгреса имаха възможност да чуят кои са 10 важни неща за онлайн магазина, които пазят интереса на търговците, в лекцията на адвокат Биляна Димитрова. Тя даде практични съвети за съставянето Общи условия, Политиката за защита на личните данни и условията за маркетинговите съгласия. В презентацията ѝ важно място заеха и уточненията за начина на пазаруване - кой купува, от кой момент важи поръчката и какви са правата му. 

Много примери от практиката, както и успешни истории в различни сфери работа по и за  електронната търговия бяха представени от компании с дългогодишен или по-краткотраен опит. Зорница Добрева от We are Pentagon представи маркетплейсите като възможност за по-лесно се навлизане в нов пазар. Според нея те са подходящи за първоначално тестване, защото се работи със съществуващ трафик и доверие, като изтъкна и че съществуващата платформа е адаптирана към местния потребител. Сред рисковете, които съществуват пред желаещите да започнат работа по този начин, тя изтъкна необходимостта за съобразяване с местните правила и регистрации, трудностите по логистиката и връщане на стоките локално, издаването на местни банкови сметки/портфейли, обмяната и промените в курса на съответната валута. 

Към дискусията, в която участваше говорителят на НАП Росен Бъчваров, бе проявен силен интерес и след приключването ѝ. До къде са стигнали дискусиите за наредба Н18, дали различните софтуерни платформи, които са основа за голяма част от онлайн магазините са СУПТО и какво да се направи за плащанията в брой и картовите плащания бяха част от темите, които се обсъдиха на сцената в панела. Представителите на бизнеса и на държавната администрация потвърдиха, че има напредък по отношението на разбирането на регулацията и че благодарение на наредбата най-накрая има дигитални касови бележки, което е огромен позитив за всеки бизнес. 

В рамките на последния дискусионен панел евангелистът на Magento Бен Маркс, управителят на eMagАндрей Попеску и Любо Чолаков от Isobar Commerceобсъдиха бъдещето на електронната търговия. В заключение те казаха, че в страната онлайн продажбите се развиват прогресивно и очакванията им са за още по-големи възможности за работа.

13 компании представиха своите услуги в сферата на електронната търговия в експо зоната, която беше с безплатен достъп за посетители.

Събитието се организира с финансовата подкрепа на Isobar Commerce, eMag и We are Pentagone, както и медийните партньори b2b media, technology.bg, offnews.com, Actualno.com, money.bg, mail.bg, smartnews.bg и блогърите Василена Вълчанова и Петър Нефтелимов.

 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...