Започва Седмица на бащата 2025: Модерно е да бъдеш баща

От 3 до 9 ноември 2025 г. за дванадесета поредна година България ще отбележи Седмицата на бащата. Инициативата е част от Националната кампания „Да бъдеш баща“ на Асоциация Родители. Тя обединява семейства, училища и общности от цялата страна в подкрепа на активното, грижовно и ангажирано бащинство.

Седмицата на бащата насърчава бащите да прекарват повече качествено време с децата си и предлага десетки възможности за споделени преживявания – от игри и работилници до събития в музеи, кина, театри и училища. Всяка година идеята се разгръща благодарение на мрежа от партньори – образователни институции, неправителствени организации и културни центрове, които припознават каузата и я превръщат в своеобразно национално движение за подкрепа на бащинството и силните семейни връзки.

Тази година Седмицата на бащата ще премине под мотото „Модерно е да бъдеш баща“. Официалното ѝ откриване ще се състои на 3 ноември от 18:30 ч. в Сердика Център – официален партньор и домакин на събитието. Началото ще бъде поставено с фотографска изложба под същия наслов, която представя вдъхновяващи кадри, разкриващи силата, емоцията и значението на бащинството. Експозицията ще бъде разположена на ниво -1, в голямата ротонда.

В един свят, в който ролите се променят, а традициите се преосмислят, фотографската изложба „Модерно е да бъдеш баща“ хвърля светлина върху съвременното бащинство – с неговите нежност, ангажираност и сила. Проектът представя поредица от въздействащи портрети и документални кадри, които улавят ежедневни, истински, топли, интимни и вдъхновяващи моменти между бащи и техните деца. Фотографиите са заснети от Вихрен Георгиев, създателят на платформата People of Sofia. Бащите ще бъдат представени в естествената им среда – по улиците на София, в парка, пред детската градина, с бебешко кенгуру или с дете на раменете...

Официалното откриване на изложбата включва събитието „Вечер на бащите“ – дискусия за съвременното бащинство с участието на писателя Георги Блажев, Явор Зайн – ИТ мениджър и кондиционен треньор, и Михаил Стефанов от Асоциация Родители. В неформален разговор те ще споделят своите лични истории, какво означава да си „модерен татко“ и изобщо размисли за ролята на бащата днес. Модератор на дискусията е журналистът Константин Вълков.

На национално ниво в периода 3-9 декември 2025 г. в продължение на седем дни ще бъдат проведени съпътстващи събития, които ще провокират бащите и децата да прекарат заедно качествено време – да рисуват, да четат приказки, да гледат заедно хубав филм, да се разходят в планината или в парка, да готвят заедно и т.н.

През седмицата от 3 до 9 ноември в Дом на киното се предлага специална цена от 10 лв. за възрастни и деца за прожекцията на новата семейна комедия “Ема и Шоколандия”. На 6 ноември филмът ще бъде излъчен и в рубриката #сбебетанакино.

На 8 ноември (събота), Националният политехнически музей обявява свободен вход за деца и ученици и преференциална цена от 5 лв. за придружаващите ги татко, по-голям брат, вуйчо, чичо или дядо.

От Асоциация Родители искрено вярваме, че инициативите от Седмица на бащата 2025 ще подпомогнат укрепването на връзката баща – дете и ще осигурят платформа за активно участие на бащите в училищния и детския живот.

Седмицата на бащата 2025 се реализира в партньорство със Сердика Център и Bioderma.

„Да бъдеш баща“ е национална инициатива, организирана от Асоциация Родители, която насърчава активното бащинство и значимата роля на бащите и други мъжки фигури в живота на децата. Тя стартира през 2013 г. като част от международната кампания MenCare, обединяваща усилия за по-активно участие на мъжете в грижите за децата.

Основни цели на инициативата: Подкрепа и насърчаване на бащите да участват пълноценно в живота и възпитанието на децата си. Промяна на обществените нагласи за традиционната роля на бащата. Повишаване на осведомеността за ползите от активното бащинство за детското развитие.

Седмицата на бащата

Като част от инициативата, всяка година се организира „Седмица на бащата“ – специален период, в който училища, детски градини, библиотеки, неправителствени организации и семейства провеждат различни събития и активности. Обикновено тя се отбелязва през втората седмица на ноември, като включва четене на приказки, спортни събития, творчески работилници и други инициативи, които насърчават връзката между бащи и деца.

Кампанията е насочена не само към биологичните бащи, но и към всички мъжки фигури, които играят важна роля в отглеждането на децата – дядовци, чичовци, по-големи братя, учители и ментори.

Инициативата „Да бъдеш баща“ продължава да се развива, привличайки все повече семейства, институции и обществени фигури в подкрепа на активното и ангажирано бащинство.

Вижте още: