Бъдещето на корпоративното обучение и ангажираността на служителите

Традиционният подход на поставяне на служители в една стая за часове с PowerPoint презентации вече не е ползотворен, особено при по-младите поколения, които навлизат в работната среда. Експертите в областта на HR заключават, че поколението Z се впуска активно в професионалния живот и неговите очаквания за ефективност водят до необходимостта от нови начини за провеждане на корпоративни обучения.

Възходът на завладяващите учебни изживявания

Технологиите за виртуална и добавена реалност откриват нови възможности за корпоративно обучение. Въпреки че все още са в ранен стадий, те предлагат безпрецедентни възможности за практическо обучение, което преди беше невъзможно или непрактично в подобен мащаб.

Можем да си представим екипи по продажбите, които практикуват трудни взаимодействия с клиенти във виртуални среди или техници по поддръжката, които учат сложни ремонтни процедури чрез наслагвания с добавена реалност. Макар че пълният потенциал на технологията все още не е реализиран, особено поради хардуерните ограничения, нейното въздействие върху корпоративното обучение е неизбежно.

Геймификация: Отвъд точките и значките

Концепцията за игровизация в корпоративното обучение е еволюирала далеч отвъд обикновените точкови системи и класации. Съвременните подходи се фокусират върху създаването на значима ангажираност, която води до истински резултати от обучението. Геймификацията не може да бъде заради самата нея, а трябва да е начин да се направи един добър процес по-добър и да помогне за приключването на процес, който не е супер ангажиращ като начало.

Ефективната геймификация в корпоративното обучение сега включва елементи като адаптивни предизвикателства, значими вериги за обратна връзка и компоненти на социалното обучение. Целта е не само да се направи обучението по-приятно, но и да се създаде среда, която естествено насърчава непрекъснатото учене и развитие на умения.

Посрещане на предизвикателството на хибридната работа

Преминаването към хибридна работа създаде нови предизвикателства при поддържането на последователни учебни преживявания сред дистанционните служители. Организациите обаче трябва да гарантират, че техните инициативи за обучение са еднакво ефективни, независимо къде се намират служителите.

Изкуственият интелект революционизира начина, по който организациите създават, доставят и анализират учебно съдържание. Вместо да замени човешки инструктори, AI служи като мощен инструмент, който може да подобри учебното изживяване по много начини. ИИ ще укрепи много от процесите, които вече сме установили, независимо дали става въпрос за създаване на материали, анализиране на доклади или разбиране на резултатите от различни сесии.

Технологията може да помогне за генериране на персонализирани учебни материали, да предостави незабавна обратна връзка и да предложи персонализирани учебни пътеки въз основа на индивидуалния напредък и предпочитания. Важно е обаче да се запомни, че AI трябва да допълва, а не да замества човешката преценка. Той следва да бъде свързан както с големи, надеждни източници, така и да се използва за това, което е - начин за ускоряване на развитието или събирането на информация.

Оформяне на бъдещето на обучението на работното място

Докато гледаме напред, няколко ключови тенденции оформят бъдещето на корпоративното обучение. Интегрирането на възможностите на AI ще продължи да се ускорява, правейки учебния опит по-персонализиран и ефективен. Мобилните подходи ще стават все по-важни, тъй като организациите се стремят да достигнат до служителите, където и да се намират. А фокусът върху ангажираността само ще се засили, тъй като компаниите се състезават за таланти на стегнатия пазар на труда.

Най-важното е, че акцентът ще бъде върху създаването на учебни преживявания, които стимулират реална промяна в поведението. Съответно бъдещето на корпоративното обучение залага на създаването на ангажиращи, достъпни и ефективни преживявания, които наистина променят начина, по който служителите работят и растат.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...