
Целта на допитването беше да установи как хората действително се чувстват при преминаването към дистанционна работа. Колко ефективни са те в тази ‘нова’ среда? Какви са трудностите и предимствата на работата от вкъщи?
B2B Media и Neticle в партньорство направиха анкетно проучването и комбинираха резултатите с измерване и анализ на социалните медии. Сега споделяме с вас основните заключения.
Neticle събра и анализира цялото публично достъпно онлайн съдържание в темата за работа от вкъщи. Това, което откри, не е изненада: броят на споменаванията и настроенията са в синхрон с правителствената разпоредба.

Две забележителни събития: увеличаването на броя на споменаванията, след като България обяви национални извънредни мерки през март (затваряне на барове, ресторанти, спортни съоръжения, образователни институции и т.н.) Огромното намаляване на индекса се отнася по-скоро до това: несигурността и объркването в цялата ситуация – онлайн потребителите наистина се обърнаха към Интернет, за да „изпуснат парата“.


Когато правителството въведе отново ограничения в края на ноември, негатините оценки все още се появяваха при нарастване на броя на споменаванията, но ако погледнем цялата година, данните показват, че хората са свикнали с „новото нормално“.
Това разказват и анкетираните: повече от 90 процента са имали възможност да преминат към дистанционна работа след избухването на пандемията (процес, който може да бъде датиран до март) и след това 79 процента от тях са работили поне 3 дни в седмицата от вкъщи.

Изглежда ни харесва да работим дистанционно - 70 процента от анкетираните биха искали да запазят този модел на работа и за в бъдеще. Но как се чувстват по отношение на производителността си? Всъщност мнозина твърдят, че са най-продуктивни в структурата на смесената работа от вкъщи и работа в офиса.


За да обобщим как преживяваме/преживяхме тази ситуация, нека погледнем тематичната карта, която е съставена от темите, които са били най-много споменавани в социалните медии по отношение на работатаот вкъщи през 2020 г - тя дава ясна картина за това, което хората наистина харесват или категоризират като проблем в дистанционната работа.

