Вместо стая или две офисът вече става среда за комплексно изживяванеСлужителят става повече човек в новата ера на офиса

Забелязвате ли, че откакто много хора работят от вкъщи, активно се заговори за офиса – и то в бъдеще време? Пандемията прати хората у дома и така отвори дискусия, но не дали ще ни трябва офис или не, а какъв да е той. От една страна, необичайната ситуация потвърди безспорната роля на офиса за формирането на корпоративната култура и задържането на ценните кадри. Недвусмислено се доказа и неговото значение като място за социализация и кариерно развитие. От друга страна, станахме свидетели на здравословната конкуренция на home office. Днес компаниите ще търсят и наемат офиси там, където се предоставят качествени и разнообразни услуги за работещите с цел да се изгражда определен тип преживяване в работната среда. А това добавя нова роля за специалистите в областта на „Човешките ресурси“ – сега и занапред именно те ще имат важен глас относно потребността на служителите от офис и какъв да бъде той.

Принадлежност и корпоративна култура
Въпреки преминаването към работа от дистанция за голяма част от екипите в глобален мащаб наличието на добре оборудвано и приветливо офис пространство без съмнение продължава да е предимство и да стимулира работата на екипите. „Възможността да се срещаме и контактуваме лично в работна среда допринася за усещането ни за принадлежност към една успешна компания“, коментира  Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в софтуерна компания с бизнес в София, Варна и Париж. „За нас е важно да сме гъвкави и да създаваме условия всеки един от нас да преценява дали работата в офиса или от дистанция ще е най-удобна за него“, посочва тя.

Хора, а не служители
Компаниите използват офис пространствата, за да увеличат ангажираността и удовлетвореността на служителите. Така може да се управлява продуктивността: по-ангажираните служители са по-продуктивни. С други думи, щастливият служител е продуктивен и иновативен, посочват специалистите от международната консултантска компания за недвижими имоти „Кушман и Уейкфилд". Наред с по-голяма продуктивност, офисът може да мотивира творчеството. Импровизираното сътрудничество и случайните дискусии играят ключова роля за креативността и иновацията, подчертавайки необходимостта от офис пространство, допълват още те. Въпросът как се чувстваме на работното място става все по-значим. А с това се засилва тенденцията офис средата да се развива като екосистема, в която човекът с неговите индивидуални потребности и предпочитания определя пулса на живота в сградата. Ето защо управлението на офис сградите вече започва да се доближава до hospitality индустрията, поне при добрите примери.

Интериор и разнообразие от услуги
Офисният интериорен дизайн се променя, поемайки пътя към повече удобство и уют. В общите части на офис сградите се обособяват самостоятелни работни зони с повече възможности за нетуъркинг и работа в неформална среда. По този начин офисът следва най-добрите постижения в hospitality сектора, а основната цел е да предостави широк набор от услуги и функционалности, които позволяват на наемателите да се съсредоточат върху своя бизнес, по-лесно да привличат таланти и да градят успешни общности. Важните характеристики в съвременните офиси включват безконтактните интеракции, интелигентните технологии, свободните пространства, качеството на кетъринга и co-working споделената мобилност на екипите.

„Независимо дали става въпрос за работа от вкъщи или от офиса, работното пространство е мястото, което трябва да ни даде уюта, удобствата и спокойствието да вършим своята работа, да релаксираме и да общуваме с колегите си по най-добрия възможен начин – все фактори, които имат основна роля за повишаване на продуктивността и мотивацията ни“, изтъква Екатерина Димова. Тя обръща внимание на повишените изисквания към локацията и услугите в офис центровете, посочвайки техния избор за свой офис в една от най-функционалните офис сгради - Мегапарк. Не е изненада, че ключови при избора на офис остават наличието на паркинг както за автомобили, така и за велосипеди, скутери, а също и удобен градски транспорт. Освен това за хората е от съществено значение възможността за ползване на помещения за спорт, почивка и хранене както в самия офис, така и на територията на бизнес сградата. Всички услуги, които са на разположение без напускане на офисната сграда, се оценяват по достойнство.

Обратното броене
„Засега все още работим в режим на работа от вкъщи, като офисът ни е отворен за всички, които предпочитат атмосферата на работните ни помещения“, споделя Екатерина. „Желанието ни е в дългосрочен план да запазим този модел, като инициираме събирането на екипите в определени дни с цел запазване на живия контакт с колегите и по-ефективното интегриране на новите ни колеги. Проучванията между служителите ни показват, че този модел на работа би ги радвал и мотивирал, което е от съществено значение за нас“, казва в заключение г-жа Димова.

Всички се надяваме, че сме близо до момента, когато светът след Ковид-19 ще предприеме цялостен рестарт на икономиката на „преживяванията“, отваряйки широко отново вратите на ресторантите, публичните пространства, културните и спортните зали. Офисът няма как да остане назад и както виждаме, вече прави уверени крачки именно към културата на „преживяванията“.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...