Александър Китов заема позицията вицепрезидент продукти в Телерик Академия

С над 14 години опит като продуктов мениджър и предприемач, Александър Китов ще има ключова роля в създаването на нови продукти и експанзията на Академията.

Телерик Академия - водещата трейнинг компания за летящ кариерен старт и успешна реализация, обяви ново назначение, ключово за следващия етап от развитието ѝ. Александър Китов заема позицията на вицепрезидент продукти (VP of Product) с фокус надграждане на продуктите и услугите на Академията и развитие на изцяло нови. Александър има над 14 години опит като предприемач и продуктов мениджър в България и Германия, и в компании като Paysafe и ZenGo. Той е и съосновател на първото споделено работно пространство в София betahaus и на стартъпа Perpetto - самообучаваща се софтуерна услуга (Saas) за персонализирано онлайн пазаруване.


Позицията VP of Product в Телерик Академия е определяща за активното разрастване и експанзия на компанията, а фокусът на Александър ще е върху развитието на нови сегменти и предложения, надграждане на сегашните обучителни продукти и репликиране на успешния модел в други географии и според спецификите на потребителите.

„В Телерик Академия измерваме успеха си с този на нашите курсисти, партньори и въздействието върху средата. Днес подготвяме до четири-пет пъти повече програмисти спрямо глобалните бууткампове, като близо 100% от нашите курсисти се реализират, в сравнение стандартните 75-80% за сектора. Успехът ни е резултат от уникалния холистичен формат на трейнингите, усъвършенстван през последните 13 г. През 2023 г. се изправяме пред нови, още по-амбициозни цели и Александър е липсващото парче от пъзела за постигането им. С опита му в развитието на нови пазарни ниши и създаване на успешни продукти в конкурентни сектори, ще изведем продуктите ни до следващото ниво и мащаб“, коментира Александра Мечкова, главен изпълнителен директор на Телерик Академия.

В ролята VP of Product Александър ще отговаря за цялостния процес около създаването и надграждането на обучителните продукти на компанията - от проучването на нови нужди на потребители и сектори и пазари, през изграждането на висококачествени обучения и трейнинг формати, до надграждане на съществуващите програми на Академията. Под негово ръководство са екипите Дизайн на обученията (LXD), Развитие на програми (трейнърските екипи - технологични и soft skills), Продуктов мениджмънт и Нови пазари.

„Телерик Академия е едно от най-големите постижения на българското предприемачество, защото отзвукът от обученията може да се усети в пълната промяна в живота на хората и горивото за развитие на компаниите и сектора. Радвам се, че съм част от този екип и вярвам, че заедно имаме нужния опит и умения да изведем тези постижения на глобално ниво. Моята цел е да дадем възможност на всеки да бъде гъвкав спрямо промените в света чрез обученията ни и да продължим да градим основите за децата ни, които ще живеят и ще се развиват в различен свят от днешния“, коментира Александър Китов, VP of Product, Телерик Академия.

Александър се присъединява в Телерик Академия след като заема позиция старши продуктов мениджър в ZenGo, където работи по портфейл за криптовалути, с който пробиват в изцяло нов сегмент. Там негов ментор е Майкъл-Дейвид Фишър, продуктов директор от Google. Преди това като старши продуктов мениджър в Paysafe, Александър управлява няколко екипа от разработчици и продуктови мениджъри с фокус създаването на нов крипто продукт, който се превръща в голям успех и остава като стратегически пазарен сегмент на компанията до днес. Александър има опит и в стартиране и развитие на собствени компании, като една от най-познатите у нас е първото споделено работно пространство в България - betahaus Sofia. Проектът излиза на печалба след едва 6 месеца и по-късно попада в класацията на Forbes за 10-те най-добри споделени работни пространства в света. Александър е бакалавър по медийна информатика от Техническия университет в Дрезден и има степен магистър в дигиталните медии от University of Arts в Бремен, където в последствие работи като графичен дизайнер и арт директор.

Обучителните продукти
Основана преди повече от 13 години, днес Телерик Академия подготвя годишно около 15% от нужните 5000-6000 кадри на ИТ индустрията в България. Комбинацията от безплатен курс по основи на програмирането преди всяка 6-месечна програма за ИТ кариерен старт Alpha, холистичното обучение след това и 3-месечните Upskill програми за надграждане на уменията, дават възможност на хора с различен фокус да стартират или напредват в кариерата си. С над 1800 курсисти за последните 5 години и 100% реализация на завършилите Alpha, които активно търсят работа, ИТ обученията на Телерик Академия са без аналог в България. 97% от всички Alpha курсисти през последните 13 години споделят в анкета, че Телерик Академия е допринесла за успешния им кариерен старт, а 95% отбелязват, че е поставила основи за бързото им кариерно развитие.

Вижте още:

● Ново проучване на International Workplace Group разкрива, че 74% от родителите биха потърсили нова работа, ако се налага дълго ежедневно пътуване...