Google променя своя алгоритъм на търсене в полза на хората

Преди броени дни от екипа на Google обявиха, че ще направят спешни промени в алгоритъма на своята интернет търсачка. Това се случва на фона на сериозни критики, които се отправят в последно време към най-известния продукт на компанията. Сега става ясно, че от Google действително ще предприемат мерки и са в процес на преразглеждане на алгоритъма си за търсене с цел по-напред да се позиционира съдържание, създадено за потребителите, а не такова, комуникиращо на заден план с уеб роботи и индексиращи ботове.

„Следващата седмица ще стартираме „актуализация на полезното съдържание“, за да се справим с неподходящо съдържание, което изглежда е създадено предимно за добро класиране в търсачките, вместо да помага и да информира хората“, заяви Дани Съливан, комуникатор от „Google Search“, в своя публикация в четвъртък.

„Тази актуализация на класирането ще помогне да се гарантира, че неоригиналното съдържание с ниско качество няма да се позиционира високо, като нашите тестове установиха, че това ще подобри особено резултатите, свързани с онлайн образованието, както и съдържанието, свързано с изкуства, развлечения, пазаруване и технологии.“, се казва още в изявлението.

Технологичният гигант редовно преразглежда своя алгоритъм за търсене, в отговор на променящите се бизнес приоритети. Като при всеки друг бизнес, идеята тук също е да се постигнат максимални приходи за компанията. Но напоследък изглежда, че алгоритъмът привлича повече критики от обикновено.
Миналият декември например имаше известни дискусии в IT средите, тъй като стана ясно, че Google Search показва твърде нерелевантни резултати при търсене на фрагменти от програмен код. Някои от тях дори са фалшиви и подвеждащи, а това се оказва особено голям проблем за редица професионалисти, които използват търсачката при работа.

Месец по-късно партньорът на YCombinator Майкъл Сейбел написа в Туитър, че „Google вече не дава висококачествени резултати от търсенето в значителен брой важни категории.“

Не след дълго Rob Beschizza от BoingBoing.net посъветва търсещите да добавят думата „reddit“ към всяко свое търсене като начин да се предпазят от неавтентично съдържание – очевидно популярният сайт Reddit е успял да устои на затрупването със спам резултати. Beschizza наскоро нарече Google Search „кошче със списъци на доходоносни партньори“.

От конкуренцията в лицето на новопоявилата се „Brave Search“ неведнъж са заявявали, че страниците с резултати в търсачките на Big Tech като Google често са претрупани с реклами и автоматизирано съдържание (или SEO спам) от търговци, които се опитват да излъжат системата и да повишат ранга на своите сайтове.
До известна степен всички тези коментари са основателни и тази актуализация, пристигаща след шумна критика, дава сигнал, че Google прави по-сериозна крачка от обичайното, за да защити своя 91-процентов глобален пазарен дял.

Сега фокусът на компанията е върху гарантирането, че хората ще виждат по-оригинално и полезно съдържание, написано „от хора за хора“ в резултатите от търсенето, а процесът ще се извършва чрез машинно обучение. Технологичният гигант е категоричен, че ще продължи да усъвършенства начина, по който класификаторът открива и отсява безполезното съдържание и че „ще предприеме допълнителни усилия за по-добро възнаграждаване на съдържанието, което е насочено на първо място към хората“.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...