Новата система на свързаност между болниците и спешна помощ стартира следващата седмица.

„Новата система на свързаност между болниците и спешна помощ ще заработи през следващата седмица. Благодарение на съвместната работа с Министерството на електронното управление и „Информационно обслужване“ АД успяхме да я изградим за изключително бързо. Екипите на спешна помощ ще разполагат в реално време с информация за свободните болнични легла.

По този начин, когато една линейка поеме спешен случай, екипът ще вижда дали в най-близките болници има свободни легла за съответната патология.“ Това посочи министърът на здравеопазването д-р Асен Меджидиев на брифинг в здравното министерство. Той беше категоричен, че със старта на системата значително ще бъде съкратено и времето от приемането на сигнала от спешен пациент до хоспитализацията, ако такава е необходима.

Системата ще работи на територията на цялата страна, а контролът ще се осъществява от здравното министерство, Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ и регионалните здравни инспекции. „Въвеждането на системата е най-важно за пациентите, защото тя ще преустанови практиката болни хора да бъдат транспортирани от болници в болници в търсене на свободни легла“, подчерта д-р Меджидиев.

Министърът на електронното управление Георги Тодоров посочи, че върху системата е работено през последните два месеца, като това не е първият съвместен проект на двете министерства. „С реализацията на този проект предотвратяваме загубата на ценни минути и секунди, в рамките на които може да бъде спасен човешки живот. Сигурен съм че ефектът от въвеждането на системата много бързо ще стане осезаем за хората“, убеден е Георги Тодоров.

Изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ АД Ивайло Филипов обясни, че Националната здравноинформационна система, в т.ч. и новоизграденият от ИО регистър на болниците, е интегриран със системите на спешна помощ и с GPS-ите на линейките. „Имаме над 350 лечебни заведения, 52 спешни отделения, 3 700 структурни болнични отделения, 27 ЦСМП-та със 170 филиала към тях и над 500 линейки.

Всички те вече са свързани и всички участници в процеса в реално време виждат общия брой на болничните легла, колко от тях са заети и колко са свободни“, каза Филипов. Той посочи още, че на таблетите, с които са оборудвани всички линейки, в реално време се визуализират най-близките 3 лечебни заведения, с оглед патологията на конкретния пациент. По този начин от една страна се намалява времето за транспортиране на пациента, а от друга страна се гарантира, че той ще бъде хоспитализиран в лечебно заведение, което да му окаже качествена и навременна медицинска помощ.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...