Поддържането на ред в кухнята е предизвикателство за европейцитеПроучване на Samsung установи, че организацията в кухнята допринася за постигането на хармония в семейството

Кухнята е сред основните причини за семейни дрязги и спорове в Европа. Почти половината (41%) от семействата твърдят, че кухнята е мястото, което предизвиква най-много напрежение и конфликти, според ново изследване*, проведено от екипа, който стои зад създаването на иновативния хладилник Samsung Food Showcase – най-добрият кухненски организатор.

Въпреки че 84% от европейците твърдят, че кухните им са добре организирани, почти две трети (60%) от домакинствата посочват в изследването, че много често не успяват да открият нещо в шкафовете или хладилника и това нерядко се превръща в причина за конфликт и напрежение. Една четвърт от възрастните признават, че често трупат предмети в шкафовете или хладилниците си, които в крайна сметка остават извън полезрението. 80% казват, че трябва да подреждат хладилника си всяка седмица, за да успяват да го държат организиран и в добър вид.

Топ 3 маниери и решения, пораждащи напрежение в кухните на европейските домакинства

1. Невъзможност за намиране на нещо в шкафа или хладилника – 60%

2. Връщане на празни опаковки или кутии обратно в шкафа или хладилника – 54%

3. Запазването и неизхвърлянето на неща с изтекъл срок на годност – 49%

Ник Стийн, продуктов мениджър за домакински електроуреди в Samsung, заяви: „Кухнята се превръща в централната точка на много домакинства и хладилникът е фокус на стаята, особено около времето за хранене. Затова е важно хладилникът да се организира така, че всеки да може да намери това, което иска, независимо дали е някаква закуска, напитка, чиния с храна, или дори съставки за готвене. Ако съдържанието в хладилника е разхвърляно, изглежда зле и създава трудности за намиране на едно или друго нещо, това може да създаде напрежение и разочарование между членовете на семейството, както и да породи неудобство, когато има гости и те решат да сами да си вземат нещо от хладилника”.

Изследването показва също така, че повече от половината европейци (53%) биха се почувствали неудобно, ако гост отвори вратата на хладилника им, за да види съдържанието. Междувременно повече от две трети (69%) от европейците признават, че са толкова недоволни от сегашното състояние на хладилника си, че биха го почистили или подредили, преди гост да погледне вътре.

„Ние проектирахме Samsung Food Showcase, така че да спомага за организацията почти без допълнително усилие от страна на потребителя, което, надявам се, ще допринесе много за решаването на тези проблеми. Установихме, че храната често се купува и подрежда от един или двама души, но всеки член на семейството има достъп до хладилника, взема и оставя различни неща в него. Това означава, че те трябва да тършуват в него, за да намерят това, което искат, и по този начин могат да развалят организираността и подреждането на съдържанието в него. Създаването на зони, които оптимизират пространство – например наличието на зона за деца, която е разположена по-ниско, или отделен раздел за лесен достъп до напитките – намалява стреса, предизвикан от търсенето на продукти. Всичко си има място, така че всеки – от деца до гости – интуитивно се ориентира къде е всяко нещо”, добави г-н Стийн.

Иновативният Samsung Food Showcase е хладилник, подходящ за семейства, предоставящ несравнима организация чрез своите три зони – за готвене, семейна и зона за деца. Неговата вътрешната кутия (InnerCase) е идеална за съхранение на големи и по-трайни стоки, докато външната витрина осигурява по-бърз достъп до любимите и често използвани храни за всеки член на семейството.

Samsung Food Showcase ще бъде на разположение в търговската мрежа в България от началото на юли 2014 г.  – в магазините на най-големите търговски вериги за електроника.


*Независимо проучване от Kantar media – национално представително онлайн проучване, проведено в 5 държави, сред лица над 16 години, с приблизително 1000 респондента в държава.

Вижте още:

Държавата започва обсъждането на възможностите за изграждането на консолидиран платежен механизъм за компенсиране на производителите при форсмажорни обстоятелства. Това се...

Между 6 месеца и 1 година са необходими на българските компании, за да се подготвят за еврозоната. Това показват резултатите от неформално проучване на Асоциация на...