Телерик Академия на 13 години: 35% увеличение на кандидатите и 40% очакван ръст на приходите

През 2022 г. пионерът в частното ИТ обучение в България отчита, че 93% от курсистите му стартират работа до 6 месеца от завършването им

Телерик Академия е водещата образователна организация за летящ кариерен старт и успешна реализация, отбелязва своя 13-и рожден ден. През 2022 година Академията отчита 35% увеличение на кандидатите на годишна база и очаква 40% ръст на приходите. През същата година 93% от курсистите, завършили интензивните практически програми Alpha, започват ИТ кариера до 6 месеца след края на обучението си.

През 2022 г. Телерик Академия отбелязва и 5 години от отделянето си като самостоятелна организация. За това време и през периода 2017-2021 г. Академията реализира 552% ръст на приходите и разшири портфолиото си от програми десеторно. Днес Академията предлага годишно над 20 програми за кариерен старт (Alpha) и кариерно развитие (Upskill), включително обучения по дигитален маркетинг, UX/UI дизайн, продуктов мениджмънт, React и DevOps.

През 2022 година Академията продължава да привлича интереса и на компаниите, които търсят холистично подготвен младши талант. Сред партньорите на Академията са компании като DHL, A1, Experian, Accenture, The World Bank, KPMG, Progress, Chaos, Paysafe и др., както и компании извън България и такива, които изграждат локални офиси и екипи, сред които Token Terminal, Westinghouse, Candor. Общо партньорите за Alpha и Upskill на Телерик Академия надхвърлят 250 компании.

„За 13 години Телерик Академия никога не спря да се развива и разраства. В основата на устрема ни са екипа, курсистите, партньорите ни и мисията да предложим най-доброто практическо и персонализирано обучение. Само така можем да сме сигурни, че то носи реална промяна в живота на курсистите ни. Радваме се, че сме техен партньор по пътя към кариера, която обичат, и в сектор, който им носи неограничени възможности. Фактът, че 96% от Alpha курсистите ни от последните 13 години биха и вече са препоръчвали Академията на приятели е красноречив за качеството на обученията ни“, коментира Александра Мечкова, изпълнителен директор на Телерик Академия.

Развитие на екипа

Основана през 2009 година, днес Академията има общност от над 160 000 човека и годишно подготвя 15-20% от таланта, нужен за развитието на ИТ сектора у нас с практически и интензивни обучения. С 6-месечните програми Alpha всеки, независимо от предишния си опит, години и местоположение, може да се подготви за кариера на програмист или Quality Assurance инженер. С 3-месечните Upskill обучения професионалисти надграждат уменията си в сфери, ключови за развитието на продукти и иновации в софтуерния сектор.

За да отговори на нуждите на курсистите и развитието на Академията, през 2022 година служителите на компанията нарaстват с 21%. Разширяването е основно в трейнърския екип (технологични и меки умения) и Learning experience design (дизайн на обученията) екипа с фокус подобряване на преживяването на курсистите във всяка стъпка от обучението. Днес близо 15 трейнъри (технологични, soft skills и кариерен коуч), ментори и програмни координатори се грижат за успеха на курсистите във всяко
Alpha обучение.

Отличия през годината

В годината на своя 13-и рожден ден Академията беше отличена като “Работодател на годината“ на Forbes Business Awards 2022 и с награда HR Strategy of the Year на b2b Awards 2022. Телерик Академия беше отличена и с първото място в категория "Динамично развитие" на b2b Media Awards 2022, а Александра Мечкова - с индивидуална награда в категория “CEO на годината“.

Развитието на компанията отреди място на Академията и в класацията Digitalk 101 - сред топ 50 най-динамично развиващи се ИТ компании, най-рентабилни компании и в класацията за ръст на годишна база, както и в топ 2 по приходи в категория “ИТ обучителен център“.

Вижте още:

Украинската Опера и Балет поставя “Дон Кихот” в София, Пловдив и Варна. Вечният роман на Сервантес ще оживее пред нас чрез красиви танци, поставяйки сякаш един от най -...

Тази помощ не само ускорява местната модернизация, но ще помогне на България да следва тенденциите на световния пазар и да обезпечи продоволствената си сигурност, прилагайки...

Институтът за развитие на публичната среда съвместно с Фондация „The Convo“ стартира кампания „България, ти имаш суперглас”, за да прикани хората да...