Група журналисти от едни от най-влиятелните и четени руски медии, сред които информационната агенция „Интерфакс“, федералното интернет издание „Газета.Ру“, най-тиражните вестници „Комсомолска правда” и “Московски комсомолец”, седмичното обществено-политическо списание „Руски репортер” и бордните издания „Аерофлот World” и „VIM Magazine”, направиха едноседмична обиколка из Централна и Източна България.

Представителите на руските медии участваха по покана на заместник-министъра на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев в редица събития и срещи с представители на местната власт, на висшата държавна администрация, със собственици и мениджъри на големи туристически обекти в България.

Журналистите имаха възможност да разговарят и с почиващи семейства руски туристи и с руснаци, собственици на недвижими имоти у нас.

Основна цел на визитите бе да се представи реалната обстановка в българските курорти, да се почувства настроението на руските туристи и да се опровергаят спекулациите, тиражирани миналата седмица в някои руски медии, че в България има опасност за туристите и туристическия сезон заради силните дъждове.
По време на обиколката представителите на медиите от Русия имаха възможност да се уверят лично, че слуховете са неверни и сезонът протича успешно, а сигурността и комфортът на почиващите у нас чужденци, включително руснаци, не са накърнени по никакъв начин. Заедно с това целта на информационния престур бе представянето на голямото разнообразие и високото ниво на туристически услуги и продукти в България.

В началото на своя престой в България журналистите от Русия бяха поканени на работна закуска от зам.-министър Ботев, за да получат актуална информация за обстановката в българските курорти. Той разясни пред тях, че природните аномалии са  засегнали частично единствено два български курорта – Албена и Кранево, но последиците там са отстранени изключително бързо и без никакви сериозни проблеми за почиващите. Зам.-министърът представи още данни за развитието на туристическия сектор в България и за бъдещите перспективи пред тази важна за страната индустрия.

Журналистите посетиха и Велико Търново, където бяха посрещнати от зам.-кмета на града Ганчо Карабаджаков и от директора на регионалния Исторически музей Иван Църов. Гостите от медиите успяха да се уверят, че туристическите обекти, както и целият старопрестолен град, функционират нормално. След дъждовете общинското ръководство е осигурило изключително добра организация за справяне със ситуацията. По-късно пред тях се разгърна и фееричният спектакъл «Звук и  светлина» от крепостта Царевец, който силно ги впечатли и бе отразен с възторжени репортажи в Русия. 

Във Варна журналистите посетиха всички курорти и се убедиха, че няма сериозни последици от дъждовете, местата за настаняване са пълни, а сънародниците им, с които разговаряха, споделиха, че се чувстват прекрасно. На неформална вечеря в хотел „Лондон” със зам.-министър Ботев и областния управител на Варна Иван Великов бяха обсъдени всички въпроси, които интересуват руските журналисти, и те получиха максимално конкретни и изчерпателни отговори.

На следващия ден представителите на медиите разгледаха на място санаторно-оздравителния комплекс «Камчия», където в момента почиват 2000 руски деца.
Гостите видяха изключителните възможности, които той предоставя за детски туризъм, както и условията на пълна безопасност и сигурност, при които младежите изкарват ваканцията си в България. Журналистите имаха възможност да говорят лично с ръководителите на лагерния комплекс, училището, медицинския център и спортната база, както и с почиващи семейства. Освен това сами установиха и се убедиха, че не само няма отказани резервации, но и нито едно свободно място в комплекс „Камчия”, а всички детски смени за сезона са запълнени 100%.

Приятна изненада за журналистите бе и поканата на зам.-министър Ботев да гостуват в семейната му къща край Варна. По време на неформалния обяд бяха обсъдени посоките на развитие на туристическите услуги в България и по-специално промотирането на възможността и други руски региони да инвестират в българския туризъм. Бранимир Ботев представи културата на българското вино, а сервираните избрани вина бяха от региона на Розовата долина. Едно от най-впечатляващите преживявания за руските медии бе в регионалния Исторически музей  и запознаването им с варненското златно съкровище – най-старoто обработено злато в света, което изумява с формите и уникалността си.

В обиколката на журналистите по Северното Черноморие бе ключено и село Кранево - друг голям лагерен център за почивка на младежи и деца от Русия. Пред тях кметът Румен Николов опроверга неверните информации в руски медии за бедстващи руски деца в детски лагер. «Не е съществувала заплаха за нито един турист в Кранево, нямаше откъснати деца или каквито и да е други проблеми, свързани с тяхното пребиваване и сигурност. Няколко мазета бяха наводнени от дъждовете, но децата не са изпитвали дискомфорт, а заниманията им по програма не са прекъсвани. Тиражираните в някои руски медии слухове за проблеми с руски деца в Кранево са неверни и вие сами можете да се убедите в това», коментира Румен Николов пред журналистите. Той дори ги увери, че ако открият и едно недоволно дете в детски лагер в Кранево, веднага е готов да си подаде оставката.

Руските журналисти посетиха също голф комплексите по Северното ни Черноморие, Балчик, курорта Свети Влас, Несебър и Поморие. Гостите изпробваха лично калните и солените вани в СПА центъра на най-луксозния хотел в Поморие и се увериха в чудодейното въздействие на уникалната поморийска вода и луга. По-късно те дегустираха и прочути вина от региона на Поморие. Визитата на руските журналисти в България завърши в Бургас. В обиколката участваха Олга Голованова („Интерфакс“), Игор Субботин („Московски комсомолец“), Ирина Сигова („Газета.Ру“), Елена Аракелян („Комсомолска правда“), Юлия Гутова („Руски репортер“), Евгения Шевчук („Аерофлот World“) и Алла Красинская („VIM Magazine“).

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...