Програмата за социално предприемачество на неправителствени организации 2014/2015 стартира в края на май с процедура за набиране участници. До 20 юни бяха подадени 48 кандидатури на граждански организации от цялата страна, които искат да развиват или вече развиват стопанска дейност в подкрепа на своята мисия и цели.
Инициативата се организира за трети пореден път от Българския център за нестопанско право, Програмен и аналитичен център за европейско право и Фондация УниКредит с подкрепата на Фондация „Америка за България“ и стимулира неправителствените организации да намерят пресечните точки между собствените си социални цели и принципите на икономическата ефикасност и ефективност.

Най-големият брой заявления и тази година идва от София - 24 кандидатури. Следват Варна и Бургас, съответно с 4 и с 3 кандидатствали организации. Желание за участие са заявили още както организации от големи градове (Пловдив, Ловеч, Габрово, Шумен, Сливен, Кюстендил, Перник), така и от по-малки населени места (Димитровград, Левски, Созопол, Стрелча, Троян, с. Долни Вадин, с. Връв, с. Лесичово). Половината от организациите нямат опит в развиването на стопанска дейност, а всички те ангажират доброволци в активностите си.

Идеите за развитие на свързана стопанска дейност, описани от кандидатите, могат да бъдат групирани в няколко области:
  • •създаване и продажба на продукти/услуги: работилница за свещи и глинени изделия, ателиета за традиционна керамика, за сувенири от природни материали, за органични сапуни, за уникални текстилни аксесоари, работилница за специализирани артикули за градина от рециклируеми материали, производство на макаронени изделия, цех за бетонни, каменни и мраморни изделия, зоомагазин, курсове за самозащита, студио за масаж, рекламно-издателски център и други подобни;
  • •услуги за специфични групи: предоставяне на специализирани образователни услуги за деца, обучителни програми за деца и млади хора и социални услуги за хора от различни уязвими групи (социална пералня, социална кухня);
  • •on-line магазини за услуги и продукти и интернет платформи за споделяне на ресурси и предоставяне на експертна подкрепа.

Предстои до края на август комисия да разгледа кандидатурите и да избере участниците в програмата, които ще получат шанса да се конкурират за наградния фонд от 30 000 лева.

В края на септември и първата половина на октомври 2014 ще бъдат организирани обучителни семинари, на които избраните НПО ще се запознаят  с основните теми, свързани с развитието на една идея и подготовката на бизнес план и с примери за успешен социален бизнес в България. След това организациите ще имат възможност да развият идеите си в бизнес планове с подкрепата на консултантите на програмата.

В последната фаза на програмата за социално предприемачество всеки от участниците ще може да се включи в конкурса за най-добър бизнес план на НПО, в който трите най-добри проекта ще си разделят наградния фонд, осигурен от Фондация УниКредит и Фондация „Америка за България".

Повече за предходното издание на Програмата за социално предприемачество на НПО и победителите в него може да намерите тук:
http://www.bcnl.org/bg/news/1242-тримата-финалисти-в-конкурса-за-найдобър-бизнес-план-на-нпо-са-вече.html

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...