DataArt обяви партньорството си с Girls Who CodeDataArt, глобална технологична компания, разработваща софтуерни решения, и Girls Who Code, образователна организация с нестопанска цел, обявиха партньорството си, целящо да създаде по-добри възможности за жените от технологичния бранш, както и постигане на диверсификация в ИТ сектора.

Двете организации вече работят съвместно по различни проекти, подпомагащи тази кауза.

Данните показват, че само 25% от работните места в областта на информационните технологии се заемат от жени. Настоящото партньорство между DataArt и Girls Who Code е част от стремежа да се променят текущите тенденции и да се преодолее разликата между половете в ИТ сектора.

В DataArt жените заемат 31% от работните места, като компанията полага сериозни усилия, за да увеличи този процент.  Girls Who Code (GWC) от своя страна си поставя за цел да подкрепи и увеличи броя на жените, работещи в сферата на информационните технологии в глобален план, като предостави възможност на младите дами да подобрят своите програмни умения за по-добра професионална реализация в съвременното технологично общество. 

GWC се стреми към многообразие, справедливост и включване, независимо от пола, като тези принципи са основополагащи и за партньорството между двете организации.

Сътрудничеството между DataArt и Girls Who Code е фокусирано върху 3 основни проекта, по които вече се работи активно:

1. Съхранение на данни и управление на данни чрез Amazon Web Services (AWS), което да улесни дейността както на курсистите, така и на преподавателите, давайки възможност за проследяване на посещенията и показване на кариерните възможности. 

2. Разработка и поддръжка на уебсайта https://www.girlswhocode.com, койтослужи като отправна точка за достъп от страна на курсисти и партньори.

3. Работа по HQ платформа https://hq.girlswhocode.com, даваща възможност зауправление на курсове, дейности, програми и материали както за преподаватели, така и за курсисти, записали се за обучение в програмите на GWC. Платформата продължава да се разширява и развива и вече има над 200 000 регистрирани потребители. 

„За нас е чест да работим с GWC и да подпомогнем дейността им с техническата експертиза, с която разполагат екипите ни. Споделяме тяхната кауза и се възхищаваме на тяхната мисия. Тъй като GWC вече има представителства и в Индия, Великобритания и Канада, имаме възможността да направим тяхната система международна, като ключовият приоритет е сигурността“, заяви Юри Губин, директор по иновациите в DataArt . 

От стартирането си през 2012 г., Girls Who Code вече обхваща 450 000 жени, учещи се да програмират, 90 000 от които са изцяло завършилиобучението.  През 2018 г. Girls Who Code бе обявена за най-иновативна организация с нестопанска цел в списъка на Fast Company.

Като мултинационална компания, DataArt също насърчава равенството между половете. Освен с Girls Who Code, компанията си сътрудничи тясно с различни инициативи и организации, сред които Women TechMakers , PythonCommunity for Women, Toastmasters International и Geek Girls Carrots.

 

Вижте още: