Как да подготвим офисите за завръщането от почивка и да повишим продуктивността на екипите през есенния сезон

Отговорът на този въпрос може да се крие там, където най-малко го очакваме – във въздуха.

Летните месеци са време за почивка, но и за равносметка и планове за следващия работен сезон. Те са и период, подходящ за промени и реорганизация в офисите, през който ръководителите често обмислят как биха могли да подобрят работата и да повишат ефективността на екипите в бъдеще. Компаниите инвестират много усилия в тази посока и изпробват всевъзможни решения – от ограничаване достъпа до социални мрежи и други разсейващи дейности, до стимулиране на креативността и създаване на по-подходяща среда за работа.

„Като имаме предвид, колко важно е за мениджърите да подобряват ефективността на своите служителите, е учудващо в каква степен се подценява може би най-важният фактор за това – какво дишаме в офисите. Същевременно все повече изследвания показват, че качеството на въздуха в офисната среда играе ключова роля за постигане на по-висока продуктивност и добро здравословно състояние“ - споделя Христо Атанасов, изпълнителен директор на Internet of Things компанията Qnectd, която предлага смарт решения за проследяване качеството на въздуха в офиси, училища и домове.

Научноизследователски екипи от Университетите Харвард и Сиракюс неотдавна са провели изследване, фокусирано върху качеството на въздуха в затворените помещения. Те са поставили две групи служители в различни условия. Първата – в типични офисни условия, а втората – в симулирана "зелена среда", в която вентилацията е подобрена, а нивата на въглероден диоксид са понижени.

Резултатите са впечатляващи - служителите в “зеления офис” са извършвали когнитивните си задачи с 61% по-ефективно в сравнение с тези, които са работили при стандартни офисни условия. Нещо повече - след като вентилацията в “зелената среда” е усилена двойно, продуктивността на служителите се е увеличила с над 100 процента.

Други изследвания също подкрепят значението на качеството на въздуха за продуктивността. Проучване, проведено в 10 различни сгради със сертификат за “зелена среда” показва, че служителите имат с 30% по-малко случаи на главоболие и дихателни проблеми в подобрената офисна среда. Освен това, те изпълняват с почти 27% по-добре своите задачи, а качеството на съня им е подобрено.

В рамките на кампанията "Знаеш ли какво дишаш?", която Qnectd инициира в началото на годината, са инсталирани повече от 160 сензора в училища в градовете Пловдив, София, Русе и Враца. Целта на инициативата е именно да повиши информираността за рисковете за здравето, които крие замърсеният въздух в класните стаи, да инициира обществена дискусия с участието на родители, учители и експерти, както и да предложи стъпки към решаване на проблема.

Докато кампанията се фокусира върху въздуха, който дишат учениците и неговото влияние върху здравето и способността за запаметяване на децата, интересът към сензорите се засилва и от страна на частния бизнес, който търси начини да повиши работоспособността на служителите в офисите. В частност сензорите, предлагани от Qnectd, могат изцяло да променят начина, по който възприемаме работната среда в офисите.

„Добрата новина е, че благодарение на новите IoT технологии вече има множество достъпни решения за мониторинг и контрол на качеството на въздуха в офисна среда и в други затворени помещения – заведения, класни стаи или домове“ - споделя още Христо Атанасов от Qnected - „Все по-важно е компаниите да обърнат специално внимание на въздуха, който служителите дишат, тъй като това има пряко отражение върху тяхната продуктивност и здраве.“

 

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...