Как се ценообразува интериорен проектОсновни насоки и ключови фази в ценообразуването сподели треньорът по продажби Георги Христулев пред дизайнери

Всеки клиент иска да знае колко ще струва мечтаният проект за жилището или офиса. Колко оферти трябва да получи, за да има реална представа, какви са цените в сектора? Като в повечето творчески професии, в сферата на интериорния дизайн няма универсално правило за ценообразуване, нито минимален праг на цените. Това прави по-трудни както избора на клиента, така и изготвянето на адекватна оферта по отношение на вложен труд и материали от интериорните дизайнери.

На 5 юни в изложбената зала на Roca Асоциацията  на интериорните дизайнери (АИДБ)събра свои членове, инвеститори и партньори на дискусия за тънкостите в ценообразуването. 

Георги Христулев, треньор по продажби и автор на книгата “От любов към продажбите”, бе сред основните гост-лектори на събитието. Още преди самата среща той даде отправни точки как се ценообразува и посочи честите пропуски и проблеми в правилния процес. Той сподели полезни практики от своя 11-годишен опит, които бяха от изключителна полза за присъстващите творци. 

“Целта на всеки успешен търговец е да купи на възможно най-ниска цена и да продаде на възможно най-висока. Това зависи само от неговите продажбени умения и възможности. След като знаем колко ни струва една услуга, можем да определим за колко да я продадем. Важно е да вземем под внимание себестойността на продукта - на всеки продукт поотделно - времето за изработка и използваните материали. По този начин да изчислим преките, непреките разходи, разходите по продажба, плановата себестойност и фактическата себестойност- сподели Христулев. -  Правилното планиране и разпределяне на времето може да определи най-добрата цена персонално за всеки проект. Ценообразуването е огромна тема, не е еднозначна. Това е сложна наука, включваща различни начини и стандарти. Когато процесът се усложни или се разрасне в мащаб, препоръчвам да се потърсят експерти, които ще могат да покажат най-доброто решение.”

Творците се обединиха около мнението, че калкулирането на целия труд – от консултацията и идейния проект до финала, не е никак лесна задача. Той включва както визуализацията, така и реализацията със съдействието на външни специалисти в управлението. Това налага необходимостта от добро планиране и разпределяне на времето по вид дейности.

Уменията за продажба и правилно остойностяване на  труда са ключови, особено за професиите, които включват повече творчество. Начинът, по който избираме да продаваме, е важно да бъде съобразен с бизнес модела, себестойността и нивото на полезност,  което искаме да отговаря за нашия бизнес.

 

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...