OLX отчита увеличение в цените на автомобилните гуми и джанти

Платформата отбелязва средно 21% повишение в цените на най-популярните размери – 15‘‘, 16‘‘, 17‘‘ и 18‘‘

Най-голямата платформа за онлайн търговия – OLX, отчете увеличение в цените на автомобилните гуми и джанти през октомври 2022 г. спрямо същия период миналата година. Най-значителното повишение в средната цена е 27% при 16-цоловите модели. 22% е скокът при 17“, 20% при 18“ и 15% при 15‘‘. Най-желаният диаметър гуми е 16‘‘, като най-търсеният размер е 205 55 R16, следван от 15‘‘, с най-много търсения на 195 65 R15 и 17’’ с водещ размер – 225 45 R17.

През 2022 г. са отчетени 17% повече търсения на 16‘‘ спрямо 15‘‘ (3 476 търсения на 16‘‘ в сравнение с 2 967 на 15‘‘), докато през 2021 г. разликата е едва 1,5% (7 492 търсения на 16‘‘ в сравнение с 7, 377 на 15‘‘).

Общото заключение е, че се наблюдава лек спад в цялостното търсене и предлагане на гуми и джанти през октомври 2022 г. спрямо същия период миналата година. В това отношение OLX отчита и високи нива на дисбаланс, като през месец октомври са регистрирани общо 20 258 търсения на 16-цолови модели, а са били предлагани близо четири пъти по-малко – 5043.

С настъпването на втората за тази година сезонна смяна на гуми, отново се наблюдава повишена активност в платформата. Най-високите нива на търсене и предлагане са отчетени в областите София и Пловдив. Изненадваща е активността от област Враца, която по предлагане на 15-цолови джанти се нарежда на трето място в страната и изпреварва области като Варна, Бургас, Велико Търново и Стара Загора, а по предлагане на 16‘‘ джанти заема четвърто място.

„Повлияна от много и различни фактори, икономическата ситуация в света е динамична и дава отражение на различните пазари. Инфлацията не подминава и автомобилния сегмент, като средното увеличение в цената на най-популярните размери гуми и джанти в OLX е 21%. Въпреки това активността в платформата по отношение на автомобилните аксесоари и части се увеличава значително през последната година. Грижата за автомобила е неотменна част от нашето ежедневие и сме щастливи, че хората избират и се доверяват на нас в избора на ценни находки или когато искат да предадат нататък своите автомобилни аксесоари“, споделя Андрея Пачеко, старши бранд мениджър, OLX България.

Вижте още:

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...