Пивоварите регистрират летен сезон с високи инвестиции и нови бири

25 милиона лева вече са капиталовите инвестиции на пивоварните компании за първите 6 месеца на 2022 г. Те са за поддържането на висок стандарт в производството и логистиката на бира. За същия период членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) са разширили продуктовата си листа с 10 нови марки и асортимента бира. Продажбите бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г.

Данните излизат в навечерието на професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, когато е и пикът на бирения сезон. Пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47 на сто, или с 11% повече от миналата година, са убедени, че тя е подходящо за тях питие.

Това показва национално проучване на „Ипсос“ в България, проведено в периода 19-25 май 2022 г. сред градското население на страната, с възраст на респондентите 18-69 г. 33% от тях смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.

Дни преди професионалния си празник Съюзът на пивоварите получи и първа награда в категорията „Иновативна бизнес стратегия“ на осмото издание на наградите на b2b Media. Призът е за кампанията ,,Гордеем се да сме прозрачни", с която българските пивовари са лидери в изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.

,,От СПБ сме категорични, че социалната отговорност на бранша допринася за високата репутация на българските пивовари като отговорни производители и работодатели. През последните 3 години общо социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 милиона лева. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи“, коментира изпълнителният директор на сдружението – Ивана Радомирова.

Като основен стратегически приоритет на индустрията българските пивовари продължават устойчиво да развиват и системата си за саморегулация на публичните комуникации. Напоследък в това поле на отговорности са надградени изискванията за сигурност и прозрачност на дигиталните комуникации, въведени са правила за работа с промоутори и инфлуенсъри, по-строги са и рестрикциите за достъп до реклами на бира на лица под 18 години и др.

Активно се развива и продължаващата вече 12 години кампания на СПБ за творчество, природа, превенция и спорт. От тази година тя се популяризира под мотото "КОД: Отговорни заедно". По нея съвместно с Превантивно-информационния център по зависимости - ПИЦ по ПН, София, Главна дирекция ,,Национална полиция“, община Велико Търново и НПО ,,Св. Иван Рилски“ вече са организирани десетки събития за младежи, деца и родители в София, община Велико Търново и Ловеч. Общо в инициативите през първите 6 месеца на тази година са се включили над 4000 участници. През следващите 2 месеца предстои в Стара Загора и Велико Търново пилотно да бъдат поставени арт кошове на СПБ за разделно събиране на пластмасови бутилки с цел оползотворяване на отпадъците и опазване на околната среда.

За повече информация – www.pivovari.com

Пивоварите регистрират летен сезон с високи инвестиции и нови бири

 

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...