Преди Black Friday над 30% повече пратки спрямо миналата годинаБум в превоза на техника, стоки за бита, текстил и облекло, хранителни продукти, наблюдават от Transpress
 
Тази година много фактори могат да затруднят доставките в предпразничния сезон, прогнозират от компанията
 
Над 30% ръст на товарите преди Black Friday спрямо миналата година, отчитат от водещата българска транспортно-логистична компания Transpress. От началото на месеца на намаленията – ноември до днес вече се регистрира и 35% увеличение на броя на куриерските пратки. От компанията очакват предпразничният сезон тази година да е още по-натоварен от предходната, в която бяха поставени рекорди в онлайн пазаруването у нас, форсирано от новата COVID реалност.
 
“За периода ноември и декември 2020 година отчетохме над 40% ръст на пратките спрямо 2019 година. Въпреки че тръгваме от тази висока база, тази година имаме основание да очакваме възходящият тренд да продължи и да имаме сходно увеличение.”, прогнозира Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress.
 
От началото на ноември в компанията наблюдават бум на превозите на техника, стоки за бита, авточасти, текстил и облекла и хранителни продукти. Много бизнеси са започнали зареждането за предпразничното пазаруване още в края на лятото, като се наблюдава и презапасяване, за да се избегнат рисковете в прекъсването на веригата на доставки. Затова в Transpress отчитат ръст от близо 30% на складовите услуги, което носи гъвкавост в динамични времена и позволява на клиентите да използват и заплащат конкретния капацитет, който им е необходим в момента.
 
“Предпразничният сезон е пикът и най-голямото предизвикателство за транспортно-логистичните компании. Тази година със сигурност всички са по-подготвени от миналата, но потенциалните затруднения за изпълнение на доставките са много. Увеличеното търсене, трудността за планиране заради някои нарушения във веригата на доставки, рискът вирусът да извади от строя служители, както и агресивната политика на транспортни компании от Западна Европа да наемат български шофьори като сезонни работници в предпразничния период, не могат да бъдат пренебрегнати. Въпреки това с добро планиране, гъвкавост и оптимизации можем да отговорим на тях.”, споделя Веселин Стоянов и уточнява, че по време на пика през миналата година в Transpress са успели да задържат качеството си, като 98,5% от пратките са били доставени в срок и без възражения. За да отговорят на предизвикателствата, тази година в компанията са увеличили екипа и автопарка си, а с промяна на процеси и маршрути доставката от и до Европа е съкратена с 24 часа спрямо 2020 година.
 
Друга тенденция, която от Transpress отчитат през последната година, е увеличаването на запитвания от китайски компании за цялостно транспортно-логистично обслужване в България – от митническото обслужване, през складиране и разпределение на пратки до транспортирането им до Европа. Значително е нараснал и товаропотокът от Турция към Европа заради изместването на някои производства в южната ни съседка с цел съкращаване на веригата на доставка.

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...