Разяснителна кампания за работа в сектор розопроизводство започва в Средногорието и Карловско

Информационни дни ще има в с. Розино, с. Христо Даново и Пирдоп. Разяснителна кампания за възможностите за работа в сектор розопроизводство в Средногорието и Карловската котловина започват бюрата по труда и социалните. Това стана ясно след проведената в петък среща между представители на администрацията и сектора. Инициативата е на сдружение „Българска розова долина“ и цели да разреши проблема с недостига на работна ръка в бранша, както и да насърчи наемането на работници „на светло“.

Представители на Агенцията по заетостта, Инспекция по труда и Дирекция „Социално подпомагане“ от Карлово, Пирдоп, Пловдив, Казанлък и Панагюрище проведоха в петък (1 април) работна среща със сдружение „Българска розова долина“ в гр. Клисура. Те се договориха да направят съвместна разяснителна кампания в регионите с най-остра нужда от повишаване на информираността сред потенциалните работници относно условията за наемане на работа за предстоящата кампания по розобер. Информационни дни ще се проведат в следващите няколко седмици в с. Розино и с. Христо Даново, където има най-много розови масиви, както и в гр. Пирдоп, където има регистрирани над 1000 безработни от областта на Средногорието.

„Розопроизводството, както вероятно други земеделски сектори, страда от недостиг на работна ръка, а в същото време в региона има безработни, затова се обърнахме към Министерството на труда и социалната политика, които ни съдействаха за провеждането на една такава широка среща с точните експерти и с хората на първа линия, които всекидневно се срещат и помагат на безработните и работодателите.“ Това сподели Владимир Стоянов, председател на сдружение „Българска розова долина“.

Основните проблеми, които специалистите очертаха по време на срещата, са неяснотата сред безработните по отношение нa запазване правото на обезщетение, липсата адекватен транспорт, недостатъчно добри условия на труд и др.

Разяснителна кампания за работа в сектор розопроизводство започва в Средногорието и Карловско

„Имаме инструменти, с които да насърчим заетостта, но е важно да работим задно с представителите на бранша, затова сме тук днес. Целта ни е да прилагаме повече мотивиращи стимули, а не да прибягваме до санкции,“ коментира зам.-гл. директор на Агенцията по заетостта Тонка Караиванова.

Кампанията по розобер започва обикновено в средата на м. май и продължава 20 – 30 дни в зависимост от метеорологичните условия.

 

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...