Увеличават се продажбите на резервни части и работата на сервизите у нас
Над 5500 нови камиона е доставила компанията от стъпването си в България
С премиера на четири нови камиона Volvo FH, FH16, FM и FMX в сърцето на София, Volvo Trucks отбеляза 20 години от стъпването си у нас. Това е първата среща на флотилията с българската публика, а с нея стартира и роуд-шоу в градовете Бургас, Пловдив, Варна и Велико Търново. Новите модели, които шведският производител представи в края на февруари тази година, от септември се предлагат и на родния пазар, като вече са поръчани 18 камиона от български транспортни компании.
В основата на разработката на новите модели е подобряване на безопасността, комфорта и производителността на водачите, като Volvo FM и Volvo FMX са с изцяло нови кабини. Предлагат се и още по-ефективни решения за горивна ефективност, без компромис в динамиката и управляемостта, като в комбинация с оптимизирания пакет I-Save новият Volvo FH за превоз на дълги разстояния може да намали разхода с до 10%*.
В навечерието на годишнината си от Volvo Trucks България направиха равносметка, която показва, че през изминалите две десетилетия компанията е доставила над 5500 нови камиони у нас. Повече от 15 000 пък са сервизираните тежкотоварни автомобили. Над 12 млн. лева е инвестицията за изграждане на мрежата от центрове в София, Бургас, Варна, Велико Търново и София. В компанията работят повече от 120 служители.
“Въпреки сериозните предизвикателства, които 2020 година донесе на всички, ние запазваме вярата си в развитието в България. Основна причина за това са гъвкавостта и устойчивостта на българските транспортни компании, които в известен смисъл имат по-добър опит в преодоляването на кризи от колегите си на Запад. Наясно сме с трудностите пред тях и оценяваме изключително високо и куража, и решенията, които намират в тази турбулентна ситуация. Стараем се да ги подкрепяме по най-добър начин, както през всичките тези 20 години.”, обясни Фредрик Олсон, Управляващ директор на Volvo Trucks България.
В контекста на усложнената ситуация със спад от 44% на пазара на нови камиони у нас за първото деветмесечие, Volvo Trucks България не само запазва, но и подобрява позициите си с ръст на пазарния дял, който вече надхвърля 20%. За периода януари – август 2020 година марката Volvo е номер едно по доставки на нови тежкотоварни автомобили в България. За деветмесечието компанията отчита и сериозен ръст от 11% в продажбата на оригинални резервни части, както и увеличение на работата в сервизите в страната.
“За нас това са повече от добри резултати предвид сложната ситуация. Зад тях стои комбинация от няколко фактора – доказаните продукти и услуги, процесът на непрекъснато надграждане и усъвършенстване, дългогодишните, стабилни партньорства с клиентите, които се градят върху доверие и дълбоко разбиране на бизнеса им, и не на последно място – професионализма, отговорността и отборния дух на екипа ни.”, обяснява още Фредрик Олсон. “Вярваме, че с моделите от новата гама Volvo камиони ще успеем да бъдем още по-адекватни на нуждите на българския пазар и актуалната ситуация.”, допълва той.
Роуд шоу с тест драйв на новата гама камиони в сервизните центрове на Volvo Trucks
14 октомври – ВЕЛИКО ТЪРНОВО
16 октомври – ВАРНА
20 октомври – БУРГАС
22 октомври – ПЛОВДИВ
23 октомври – СОФИЯ
Не е необходимо предварително записване
За новата гама камиони Volvo
Различните модели камиони в гамата на Volvo Trucks се предлагат с разнообразни варианти кабини и могат да бъдат пригодени за широк спектър от приложения. При камионите за превози на дълги разстояния кабината често е втори дом на водача. При камионите за регионални превози тя нерядко служи като мобилен офис, а в строителството камионите са здрави и практични работни инструменти. Ето защо видимостта, комфортът, ергономичността, нивото на шума, маневреността и безопасността са в центъра на вниманието при разработването на всички нови модели камиони. Екстериорът също е модернизиран, за да отразява характеристиките на новите камиони и да създава атрактивен цялостен дизайн.
Нова кабина, която предлага повече пространство и подобрена видимост – Volvo FM и Volvo FMX
Новите Volvo FM и Volvo FMX имат чисто нова кабина, както и много от същите функции на индикаторното табло като тези на техните по-големи аналози Volvo FH и Volvo FH 16. Вътрешният им обем е увеличен с до един кубичен метър, което осигурява по-добър комфорт и повече работно пространство. Видимостта е на още по- високо ниво в резултат на по-големите прозорци, по-ниската линия на вратите и новите огледала.
Воланът е оборудван с функция за накланяне, която позволява позицията на шофиране да се регулира индивидуално. Долното легло в спалната кабина е разположено по-високо от преди, което осигурява по-голям комфорт и създава допълнително място за съхранение отдолу. Дневната кабина има ново 40-литрово отделение за съхранение с вътрешно осветление на задната стена. Удобството в кабината е допълнително подобрено чрез подсилена изолация, която спомага за предпазване от студ, топлина и шум, а сензорно контролиран климатичен блок с въглероден филтър подобрява качеството на въздуха при всякакви условия.
Всички модели са оборудвани с нов интерфейс за водача
Сега в зоната на водача има напълно нов интерфейс за информация и комуникация, насочен към улесняване на обзора и управлението на различни функции, което води до по-малко стрес и разсейване. Индикаторното табло е изцяло дигитално, с 12-инчов екран, който помага на водача по-лесно да избере необходимата информация по всяко време. Близо до водача отстрани има 9-инчов допълнителен дисплей за информация и забавление, навигация, транспортна информация и наблюдение на камерите. Функциите могат да се управляват чрез бутони на волана, гласово управление или сензорния екран и контролния панел на дисплея.
Подобрени системи за безопасност за избягване на произшествия
Безопасността при Volvo FH и Volvo FH16 е подобрена допълнително с функции, като адаптивни дълги светлини. Системата подобрява безопасността за всички участници в движението, като автоматично изключва избрани сегменти от дългите LED светлини, когато има насрещно движение или друго превозно средство зад камиона.
Шофирането се улеснява и от подобрен адаптивен круиз контрол (ACC) за скорости до 0 км/ч и круиз контрол за спускане по наклон, който автоматично активира колесните спирачки, когато е необходима допълнителна спирачна сила за поддържане на постоянна скорост на спускане. Спирачната система с електронно управление (EBS), която е необходимо условие за функции за безопасност, като предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка и електронен контрол на стабилността, сега се доставя стандартно в новия камион. Като опция се предлага също Volvo Dynamic Steering със системите за безопасност Lane Keeping Assist и подпомагане на стабилността. Система за разпознаване на пътните знаци открива пътни знаци, като ограничения за изпреварване, тип път и ограничения на скоростта, и ги показва на индикаторното табло.
Видимостта може да бъде подобрена още повече чрез добавяне на ъглова камера от страната на пътника, която осигурява помощен изглед отстрани на камиона на допълнителния дисплей.
Ефективни двигатели и алтернативни силови линии
Както околната среда, така и икономиката са важни фактори за транспортните компании. Тъй като няма да има един единствен източник на енергия, който да реши всички проблеми, свързани с изменението на климата, и тъй като различните транспортни сегменти и задачи ще изискват разнообразни решения, няколко вида силови линии ще продължат да съществуват паралелно в обозримото бъдеще.
На много пазари Volvo FH и Volvo FM се предлагат с двигател, задвижван с LNG, отговарящ на Euro 6, който осигурява горивна ефективност и работни характеристики, равняващи се на тези на еквивалентните дизелови камиони Volvo, но с далеч по-малко въздействие върху климата. Газовият двигател може да се задвижва с биогаз, което намалява CO2 с до 100 процента, или с природен газ, което намалява емисиите на СО2 с до 20 процента в сравнение с еквивалентните дизелови камиони Volvo. Това се отнася за емисии от автомобила по време на неговата експлоатация, известни под името „от резервоар до колело“.
*Новият Volvo FH с подобрената версия на I-Save може да оптимизира разхода на гориво с до 10% в сравнение с камион без I-Save, оборудван с конвенционалния 13-литров двигател на Volvo. Тази цифра е потвърдена от независими тестове, както и от опита на клиентите.
Над 5500 нови камиона е доставила компанията от стъпването си в България
С премиера на четири нови камиона Volvo FH, FH16, FM и FMX в сърцето на София, Volvo Trucks отбеляза 20 години от стъпването си у нас. Това е първата среща на флотилията с българската публика, а с нея стартира и роуд-шоу в градовете Бургас, Пловдив, Варна и Велико Търново. Новите модели, които шведският производител представи в края на февруари тази година, от септември се предлагат и на родния пазар, като вече са поръчани 18 камиона от български транспортни компании.
В основата на разработката на новите модели е подобряване на безопасността, комфорта и производителността на водачите, като Volvo FM и Volvo FMX са с изцяло нови кабини. Предлагат се и още по-ефективни решения за горивна ефективност, без компромис в динамиката и управляемостта, като в комбинация с оптимизирания пакет I-Save новият Volvo FH за превоз на дълги разстояния може да намали разхода с до 10%*.
В навечерието на годишнината си от Volvo Trucks България направиха равносметка, която показва, че през изминалите две десетилетия компанията е доставила над 5500 нови камиони у нас. Повече от 15 000 пък са сервизираните тежкотоварни автомобили. Над 12 млн. лева е инвестицията за изграждане на мрежата от центрове в София, Бургас, Варна, Велико Търново и София. В компанията работят повече от 120 служители.
“Въпреки сериозните предизвикателства, които 2020 година донесе на всички, ние запазваме вярата си в развитието в България. Основна причина за това са гъвкавостта и устойчивостта на българските транспортни компании, които в известен смисъл имат по-добър опит в преодоляването на кризи от колегите си на Запад. Наясно сме с трудностите пред тях и оценяваме изключително високо и куража, и решенията, които намират в тази турбулентна ситуация. Стараем се да ги подкрепяме по най-добър начин, както през всичките тези 20 години.”, обясни Фредрик Олсон, Управляващ директор на Volvo Trucks България.
В контекста на усложнената ситуация със спад от 44% на пазара на нови камиони у нас за първото деветмесечие, Volvo Trucks България не само запазва, но и подобрява позициите си с ръст на пазарния дял, който вече надхвърля 20%. За периода януари – август 2020 година марката Volvo е номер едно по доставки на нови тежкотоварни автомобили в България. За деветмесечието компанията отчита и сериозен ръст от 11% в продажбата на оригинални резервни части, както и увеличение на работата в сервизите в страната.
“За нас това са повече от добри резултати предвид сложната ситуация. Зад тях стои комбинация от няколко фактора – доказаните продукти и услуги, процесът на непрекъснато надграждане и усъвършенстване, дългогодишните, стабилни партньорства с клиентите, които се градят върху доверие и дълбоко разбиране на бизнеса им, и не на последно място – професионализма, отговорността и отборния дух на екипа ни.”, обяснява още Фредрик Олсон. “Вярваме, че с моделите от новата гама Volvo камиони ще успеем да бъдем още по-адекватни на нуждите на българския пазар и актуалната ситуация.”, допълва той.
Роуд шоу с тест драйв на новата гама камиони в сервизните центрове на Volvo Trucks
14 октомври – ВЕЛИКО ТЪРНОВО
16 октомври – ВАРНА
20 октомври – БУРГАС
22 октомври – ПЛОВДИВ
23 октомври – СОФИЯ
Не е необходимо предварително записване
За новата гама камиони Volvo
Различните модели камиони в гамата на Volvo Trucks се предлагат с разнообразни варианти кабини и могат да бъдат пригодени за широк спектър от приложения. При камионите за превози на дълги разстояния кабината често е втори дом на водача. При камионите за регионални превози тя нерядко служи като мобилен офис, а в строителството камионите са здрави и практични работни инструменти. Ето защо видимостта, комфортът, ергономичността, нивото на шума, маневреността и безопасността са в центъра на вниманието при разработването на всички нови модели камиони. Екстериорът също е модернизиран, за да отразява характеристиките на новите камиони и да създава атрактивен цялостен дизайн.
Нова кабина, която предлага повече пространство и подобрена видимост – Volvo FM и Volvo FMX
Новите Volvo FM и Volvo FMX имат чисто нова кабина, както и много от същите функции на индикаторното табло като тези на техните по-големи аналози Volvo FH и Volvo FH 16. Вътрешният им обем е увеличен с до един кубичен метър, което осигурява по-добър комфорт и повече работно пространство. Видимостта е на още по- високо ниво в резултат на по-големите прозорци, по-ниската линия на вратите и новите огледала.
Воланът е оборудван с функция за накланяне, която позволява позицията на шофиране да се регулира индивидуално. Долното легло в спалната кабина е разположено по-високо от преди, което осигурява по-голям комфорт и създава допълнително място за съхранение отдолу. Дневната кабина има ново 40-литрово отделение за съхранение с вътрешно осветление на задната стена. Удобството в кабината е допълнително подобрено чрез подсилена изолация, която спомага за предпазване от студ, топлина и шум, а сензорно контролиран климатичен блок с въглероден филтър подобрява качеството на въздуха при всякакви условия.
Всички модели са оборудвани с нов интерфейс за водача
Сега в зоната на водача има напълно нов интерфейс за информация и комуникация, насочен към улесняване на обзора и управлението на различни функции, което води до по-малко стрес и разсейване. Индикаторното табло е изцяло дигитално, с 12-инчов екран, който помага на водача по-лесно да избере необходимата информация по всяко време. Близо до водача отстрани има 9-инчов допълнителен дисплей за информация и забавление, навигация, транспортна информация и наблюдение на камерите. Функциите могат да се управляват чрез бутони на волана, гласово управление или сензорния екран и контролния панел на дисплея.
Подобрени системи за безопасност за избягване на произшествия
Безопасността при Volvo FH и Volvo FH16 е подобрена допълнително с функции, като адаптивни дълги светлини. Системата подобрява безопасността за всички участници в движението, като автоматично изключва избрани сегменти от дългите LED светлини, когато има насрещно движение или друго превозно средство зад камиона.
Шофирането се улеснява и от подобрен адаптивен круиз контрол (ACC) за скорости до 0 км/ч и круиз контрол за спускане по наклон, който автоматично активира колесните спирачки, когато е необходима допълнителна спирачна сила за поддържане на постоянна скорост на спускане. Спирачната система с електронно управление (EBS), която е необходимо условие за функции за безопасност, като предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка и електронен контрол на стабилността, сега се доставя стандартно в новия камион. Като опция се предлага също Volvo Dynamic Steering със системите за безопасност Lane Keeping Assist и подпомагане на стабилността. Система за разпознаване на пътните знаци открива пътни знаци, като ограничения за изпреварване, тип път и ограничения на скоростта, и ги показва на индикаторното табло.
Видимостта може да бъде подобрена още повече чрез добавяне на ъглова камера от страната на пътника, която осигурява помощен изглед отстрани на камиона на допълнителния дисплей.
Ефективни двигатели и алтернативни силови линии
Както околната среда, така и икономиката са важни фактори за транспортните компании. Тъй като няма да има един единствен източник на енергия, който да реши всички проблеми, свързани с изменението на климата, и тъй като различните транспортни сегменти и задачи ще изискват разнообразни решения, няколко вида силови линии ще продължат да съществуват паралелно в обозримото бъдеще.
На много пазари Volvo FH и Volvo FM се предлагат с двигател, задвижван с LNG, отговарящ на Euro 6, който осигурява горивна ефективност и работни характеристики, равняващи се на тези на еквивалентните дизелови камиони Volvo, но с далеч по-малко въздействие върху климата. Газовият двигател може да се задвижва с биогаз, което намалява CO2 с до 100 процента, или с природен газ, което намалява емисиите на СО2 с до 20 процента в сравнение с еквивалентните дизелови камиони Volvo. Това се отнася за емисии от автомобила по време на неговата експлоатация, известни под името „от резервоар до колело“.
*Новият Volvo FH с подобрената версия на I-Save може да оптимизира разхода на гориво с до 10% в сравнение с камион без I-Save, оборудван с конвенционалния 13-литров двигател на Volvo. Тази цифра е потвърдена от независими тестове, както и от опита на клиентите.
I-Save включва много решения за икономия на гориво, най-важното от които е двигателят D13 TC на Volvo. 13-литровият турбокомпаунд двигател на Volvo, пуснат на пазара в началото на 2019 г., е най-гориво-ефективният двигател на компанията до момента.