Клиентите на УниКредит Факторинг вече ще могат чрез уеб базирано приложение, по-бързо, по-лесно и по-удобно да следят и заявяват услуги.
Използването на факторинг услуги след тяхното дигитализиране става между 3 и 5 пъти по-бързо.
„Развитието и внедряването на иновации е част от политиката на УниКредит да отговаря на потребностите на клиентите, които вече са по-информирани, мобилни, онлайн, адаптирани към новите технологии“, коментира Ася Баева, изпълнителен директор на УниКредит Факторинг.
По данни на УниКредит Факторинг компании от все повече сектори вече използват факторинг услуги - от химически продукти, дрехи и електроника до сферата на услугите. Делът на малките и средни предприятия в портфейла на компанията нараства до 62%.
УниКредит Факторинг отчита нарастване на броя на изкупените фактури на годишна база с 25% до над 100 хил. Новите клиенти на дружеството също се увеличават значително – с над 40%.
„На фона на доброто представяне през тази година, през 2016 г. очакванията са за двуцифрен ръст на пазара“, прогнозира Ася Баева. В последната една година факторинг пазарът се равнява на около 4% от БВП на България или оценката е за 1.7 млрд. евро.
В световен мащаб факторинг оборотите обикновено достигат до 10% от БВП. Според Ася Баева има предпоставки този обем да бъде достигнат на българския пазар до четири-пет години. Дигитализацията на сектора също ще даде допълнителен тласък на пазара.