Потребителски кредит се тегли предимно за ремонтКлиентите ползват средно 3 800 лв. за почивка и близо 12 800 лв. за ремонт с потребителски кредит, показва проучване на GemiusБългария по поръчка на Пощенска банка

Бългapитe нaй-чecтo взeмaт пoтpeбитeлcĸи ĸpeдити зa peмoнт нa дoмa (35%).Данните са от национално представително онлайн проучване у нас, направено от Gemius България по поръчка на Пощенска банка. Заедно с ремонта на дома другата най-често посочвана причина, поради която клиентите се обръщат за кредит, е обединяване на задълженията, посочена от 34% от анкетираните.Следват покупка на автомобил (24%)и обзавеждане на дома(22%). 11% от потребителите използват потребителски кредит, за да финансират почивката си.

Потребителски кредит се тегли предимно за ремонт 

Експертите на Пощенска банка отчитат продължаваща тенденция за ръст в потребителското кредитиране през първата половина на 2019 г. В унисон с подобрените макроикономически показатели в страната се наблюдава увеличаване насредния размер на новоотпуснатите потребителски кредитиот 7,2%и тойдостига за 2019 г. средна сума от близо 13 400 лв.  ̶  при 12 500 лв. година по-рано. Сред основните причини за това са добрите условия по потребителските кредити, ниската безработица и благоприятната икономическа перспектива. Средният срок за изплащане на кредита остава 5 години.

Изследването на Гемиус показва, че средната сума на потребителски кредит, която ползват клиентите за ремонт на дома, е близо 12 800 лв., а за почивка ̶ 3 800 лв. Малко по-малка е инвестицията за обзавеждане на дома – близо 9 400 лв. 

Потребителски кредит се тегли предимно за ремонт 

Близо 1/3 от хората, участвали в проучването (36%), които имат потребителски кредит, твърдят, че тегленето му създава улеснение. 28% посочват, че предпочитат да планират разходите си спрямо доходите си, за 13% от анкетираните тегленето на потребителски кредит е необходимост, а за 7% от тях – това е част от ежедневието.  

Най-честопотребителски кредит ползват хора с висше образование, на възраст между 40 и 50 години, малко повече жени, отколкото мъже, семейнии със среден доход от 900 до 2 000 лева на месец. По-високият финансов профил на кредитоискателите е свързан и с наличието на по-високо образование и заемана длъжност. Дори и изтеглили кредит, потребителите продължават да пътуват, да излизат и да спортуват. Разполагат с бюджет от 400 до 800 лв. за свободно време, като пътуват повече от 2 пъти годишно в България и също толкова в чужбина; посещават ресторант веднъж на две-три седмици, кино веднъж на няколко седмици, фитнес веднъж на две-три седмици и прекарват време с приятели навън няколко пъти седмично.

1587234-5 

Експертите на банката отчитат още, че клиентите търсят също така продукти и услуги към потребителските кредити, носещи допълнителна добавена стойност. Затова от Пощенска банка до края на месец август предлагат потребителски кредити с нови, по-добри условия. Освен тяхклиентите могат да се възползват и от бързо разглеждане на искането за кредит –до 2 работни часа, получаване на средства до 1 работен час, възможност за безплатно експресно издаване на дебитна карта или обединение назадължениятапо потребителски кредити и други кредитни продукти в едно. Като част от стратегията си за развитие на иновативни канали за финансиране, банката ще продължи да инвестира и в центровете за експресно потребителско кредитиране „Моменто”, в които клиентите могат да кандидатстват за финансиране в рамките само на 40 минути и на удобни за тях локации.

 

Данните на банката показват още, че 76% от клиентите, които имат потребителски кредит, проявяват интерес към ползване на кредитна картаза финансиране на различни покупки през летния сезон. С нея могат да се възползват от редица отстъпки и привилегии при пътуване, резервиране на хотел, закупуване на самолетни билети и др. Потребителите могат да ползват 3% отстъпка при резервация и плащане с кредитна карта от Пощенска банка в Booking.com или да защитят правата си при проблемни полети, благодарение на иновативната услуга на банката и ClaimCompass. Резултатите от анализа показват също, че 75% от клиентите ползват интернет банкиранеи предпочитат да се разплащат бързо, лесно и удобно, навсякъде, когато пътуват. 97% от потребителите предпочитат да имат по-голяма сигурност със застраховка по програма „Защита на плащанията“. 

Допълнителна информация за потребителските кредити на Пощенска банка можете да намерите на сайта на банката –www.postbank.bg, в специализираните центрове и офисите на банката. За да улесни максимално клиентите си, банката предлага и услугите –консултация с мобилен банков експерт или кандидатстване по телефон на кратък номер *7224. 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...