Есенната конференция на БАУХ – 3 HR дни, над 25 лектора, над 15 споделени добри практики

Eсенната конференция на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) се проведе под надслов “HR Days 2022: IMPACT beyond the workplace” в рамките на три дни, като на 22 и 23 ноември събитието се състоя във виртуален формат, а на 24 ноември в Capital fort се случи присъствената част от събитието.

В рамките на трите дни в есенната конференция на БАУХ участваха над 25 водещи лектори – HR ръководители от български и международни компании и световно признати експерти, и над 15 организации споделиха HR проекти, инициативи, програми и стратегии.

„2 години вече си говорим за работа от дистанция, хибридни режими на работа, търсим най-удачния вариант, борим се с предизвикателства. Темата наистина е важна, но ми се струва, че повечето от нас вече намериха своите отговори. Изработиха моделите, по които да структурират работния процес – като място и като време. И отново сме в „нормалния“ си режим. Режим, който е много по-различен от това, на което бяхме свикнали, но който вече е новата ни реалност.

И сега остава само да намерим начин да допринасяме за организациите си в новите условия така, както го правехме преди. Че дори и повече. Защото днес изискванията са по-големи, очакванията – по-високи. Бизнесът работи в условия на постоянна несигурност – не само в дългосрочен, но и в краткосрочен план. И от HR професионалистите зависи да намерят правилните подходи да го подпомогнат. Да му осигурят способни, подготвени и ангажирани хора.“
, заяви при откриването на есенната конференция Детелина Смилкова, председател на Управителния съвет на БАУХ.

Във виртуалната част от събитието, водещ на която беше Михаил Стефанов - организационен консултант, съветник, обучител, оратор, бяха представени тенденции, данни от глобални проучвания, погледнати през призмата на опита на български HR професионалисти, споделени практики на локално и глобално ниво, провокиращи размисъл сесии.

Присъствената част от програмата предложи дискусионни панели с участието на водещи HR професионалисти от компании от различни сектори, както и интерактивни формати за споделяне.

Сесиите в програмата бяха фокусирани около това как HR професионалистите помагат на бизнеса да се адаптира в динамичната световна обстановка и пазар на труда. Тема на обсъждане беше и как стратегията за хората в организацията да бъде изградена така, че да е по-фокусирана върху благополучието, кариерното израстване, равните възможности за развитие, за бъде осигурено най-ценното предимство на компаниите – ангажираните служители, и как HR функцията се променя, за да гарантира развитието на организацията и бизнеса.

Сред ключовите международни лектори, които се включиха в есенната конференция на БАУХ, бяха емблематични личности като Джил Кристенсен, международен лектор и автор, Майкъл Егер, партньор в Mercer, Тим Трайпланд, ръководител „Лидерство и организационно развитие“ във FranklinCovey Europe, Кристиан Шмайхел, Chief Future of Work Officer в SAP, Кай Мадокс-Дейн, Институт за кариерно развитие на Обединеното кралство и член на CIPD, Риту Моханка, управляващ директор и ръководител EMEA в Syndio, Робърт Добей, business thinker и експерт по обучение, развитие и управление на промяната, Стивън Баумън, CPO в Metasim.

Своя опит относно трансформацията на HR от оперативна към стратегическа функция споделиха Берна Юксел, директор „Човешки ресурси“ за Югоизточна Европа в MSD, и Виктория Вакова, Country HR Lead – България, Северна Македония, Косово и Албания в MSD.

В рамките на дискусионен панел, модериран от Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип в А1 България и председател на Етичната комисия на БАУХ, успешни практики за насърчаване на разнообразието и включването на работното място представиха Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, Майя Пейчева-Такева, мениджър „Човешки ресурси“ за България и Тунис в HPE и Камелия Мончева, Manager Europe, Middle East and Africa Delivery Readiness в HPE, и Росица Вукадинова, директор „Човешки ресурси“ в SKF Bearings Bulgaria.

Добри практики за изграждане на политиките за хибридна работа и адаптация към новия модел на работа споделиха Елена Ватрачка, директор „Човешки ресурси“ в Шнайдер Електрик България, Албания, Северна Македония и Косово, и Елмира Бочева, директор Човешки ресурси в Experian. Милена Благоева, съдружник „Счетоводни услуги и администрация на персонала“ в EY Bulgaria, беше модератор на панела. Тя представи актуални данни от проучването EY Work Reimagined 2022, направено сред над 17 000 служители от 22 държави.

В рамките на есенната конференция на БАУХ се проведе дискусия на тема „Дигитализация на трудовите правоотношения – предимства, предизвикателства и споделен опит от въвеждането на електронно трудово досие“, модерирана от Юлиян Маслянков, изпълнителен директор на Sirma InsurTech и HRM Solutions. В рамките на панела опит и знания по темата споделиха Ребека Клейтман, адвокат, мениджър, отговорен за трудово-правната практика на Адвокатско съдружие “Ърнст и Янг”, Ваня Богданова, мениджър ЧР, Емилия Иванова, мениджър ЧР на Борика, Михаела Аргирова, експерт ЧР в Соитрон, и Стефания Дунчева, директор ЧР, Telus International.

Практически опит по време на дискусионния панел “IMPACT beyond the training” беше фокусиран върху обучение, задържане и развитие на служителите. Участници бяха Емил Минев, мениджър „Обучение и развитие“ в Paysafe Group и член на УС на БАУХ - модератор, Йонка Миревска, Talent Systems Lead в HP Inc. Bulgaria, и Любомир Иванов, старши мениджър „Привличане на таланти, обучение и развитие“ в А1 България.

Дискусионният панел “Employer Branding навътре” акцентира върху управлението на работодателската марка и осигуряване на уникално преживяване на служителите. Участници в него бяха Цветелина Еремиева, директор „Човешки ресурси“ в Scale Focus – модератор на панела, Анна Панчева, директор „Човешки ресурси“ в Мебели Виденов, и Елена Демирева, мениджър „Човешки ресурси“ в Роберт Бош.

Колко е важен фокусът върху Голямата картина, или какво отличава успешните организации, ни разкри Владимир Борачев, съосновател и управляващ партньор в „Менторис“.

Вижте още: