iBanFirst обяви финализирането на сделката за придобиване на базирания в Обединеното кралство доставчик на валутни услуги Cornhill. С това значително се облагодетелстват европейските компании с търговия от двете страни на Ламанша, включително и българските компании със заинтересовани страни в Обединеното кралство.
Това е голямо улеснение за малките и средни предприятия в България по отношение на прехвърлянето на средства от и към Великобритания чрез възможността за инстантни плащания, защото им позволява да прилагат единна стратегия за управление на валутния риск спрямо свързаните с тях дружества в ЕС и Обединеното кралство.
„Финализирането на тази сделка е огромна стъпка за iBanFirst. Благодарение на придобиването на Cornhill iBanFirst ще има възможност да предостави всичките си технологични активи и на клиенти в Обединеното кралство, за да обслужва по-добре МСП и да опрости трансферите на британски лири от другата страна на Ламанша.
Ден след ден ние постигаме амбицията си да се превърнем в глобален лидер в областта на многовалутните плащания за МСП. iBanFirst изгражда една от най-ефективните платежни мрежи в света, която позволява на българските компании да се възползват от функции като инстантни плащания със своите заинтересовани страни в Обединеното кралство и по този начин да управляват бизнеса си безгранично.“ казва Деан Тодоров, Директор за България в iBanFirst.
Новината идва след като групата получи разрешение от британския орган за финансов надзор (FCA) да извърши придобиването на Cornhill. С тази операция iBanFirst ускорява международното си развитие на най-важния и динамичен валутен пазар в Европа.
Изпълнителният директор на Cornhill, Вивек Савани, заяви:
„За нас е чест, че официално ставаме част от iBanFirst. Одобрението на финализирането на сделката от страна на FCA ще даде възможност на нашите клиенти и партньори да се възползват от единна интуитивна платформа, която да им помогне да управляват трансграничните си операции и да проследяват плащанията си. Тази сделка обединява два основни стълба: дигиталната ефективност и човешкото отношение.
Cornhill ще продължи да предоставя персонализирани услуги на високо ниво, за да помага на клиентите си да управляват валутния си риск, като същевременно им предлага по-добри цени и по-добро цялостно обслужване при трансгранична търговия.“
iBanFirst е глобален доставчик на финансови услуги, който предоставя решения отвъд банковите граници. Като алтернатива на традиционните банкови предложения iBanFirst помага на международните МСП да процъфтяват, като същевременно опростява ежедневните им операции. За тази цел компанията разработи авангардна основна банкова платформа, позволяваща бързи, сигурни и рентабилни многовалутни трансакции. Благодарение на решенията на компанията финансовите екипи могат да извършват и получават плащания в над 30 валути и да хеджират валутните рискове.
Основана в Париж през 2013 г., iBanFirst е компания със седалище в Белгия. Тя е регулирана като платежна институция, притежава паспорт за целия Европейски съюз и обслужва хиляди клиенти в цяла Европа. Член на мрежата SWIFT и сертифицирана по SEPA, iBanFirst притежава акредитации за AISP и PISP съгласно PSD2. Компанията е набрала 46 млн. евро от Ксавие Нил и водещи европейски фондове за рисков капитал, като Elaia и Bpifrance Large Venture и др. През май 2021 г. iBanFirst завърши кръг на капиталово финансиране за растеж с базираната в Лос Анджелис компания за частен капитал Marlin Equity Partners.
Cornhill International Payments е базирана в Обединеното кралство платежна институция, специализирана в областта на валутния обмен и управлението на риска. Основана е през 2007 г. и е базирана в сърцето на Лондон. Основната ѝ цел е да направи валутата лесна и по-прозрачна за клиентите, както и да прави по-рентабилно изпращането на пари по света за фирми и физически лица. Cornhill получи разрешение от FCA като платежна институция през 2009 г. и помогна на хиляди клиенти да управляват своите валутни изисквания.
Компанията разполага с опитен отдел от валутни дилъри, които се фокусират върху изграждането на силни взаимоотношения с цел постигане на максимална добавена стойност. Обслужването винаги е било на преден план в етиката на Cornhill, което е довело до внушителни нива на задържане на клиенти, както и до отлични отзиви, както се вижда от страницата на Trustpilot с 4,9/5.