Този празничен сезон коледните подаръци вероятно ще се движат с по-голяма скорост от тази на пилот от Формула 1, докато стигат до получателите си. Доставки на онлайн поръчки са регистрирани с ускорение, подобно на това при моторни състезания и изстрелвания на ракети, споделя доставчика на устойчиви опаковки Ди Ес Смит. Също така, компанията разкрива, че екстремните гравитационни сили могат да доведат до зашеметяващата сума от 18.1 милиарда евро за рекламации тази Коледа.
За да внесе яснота за трудните условия, на които опаковките трябва да издържат, за да достигнат до потребителите в перфектно състояние, Ди Ес Смит експериментира с „акселерометри“, които проследяват скоростта на пратката по време на нейното пътуване и предоставят данни, които след това могат да обяснят щетите, които претърпява.
Изследването на Ди Ес Смит показва, че стандартен онлайн колет е подложен на гравитационни сили до астрономическите 50Gs. Това е повече от пет пъти над нивото на ускорението, при което опитен астронавт би загубил съзнание (9Gs) и 10 пъти над ускорението на увеселително влакче (5Gs).
• Коледните подаръци тази година ще са подложени на по-голямо гравитационно ускорение при доставка от това на Луис Хамилтън.
• Установено е, че средното ускорение на пратка е 50Gs и то може да нанесе сериозни щети.
• 45% от европейските онлайн потребители са получили повредена стока през последната година.
• Средната стойност, която трябва да има повреден артикул, за да бъде върнат, е 21.50 евро.
Подробностите за експеримента идват на фонa на данните, че почти половината (45%) от европейските онлайн потребители споделят, че са получили повредена стока през последната година, което се равнява на 377 милиона повредени доставки.
Онези, които са получили пакет с нарушен търговски вид, споделят, че артикулът струва средно 47,94 евро, а това се равнява на обща стойност от 18.1 милиарда евро повредени стоки, изпратени всяка година.
Потребителите проявяват по-малко толерантност към счупени стоки, а инфлацията и увеличаването на режийните разходи кара все повече хора да връщат артикули и с по-ниска стойност. Европейците споделят, че средната стойност, която трябва да има повреден артикул, за да го върнат, е намаляла от 26 евро миналата година на 21.50 евро тази година, което предполага, че ще има увеличение на броя на връщанията.
На фона на усложняващата се ситуация за бизнеса и все по-голям брой брандове, обмислящи таксуване при връщане, 43% от европейските купувачи казват, че очакват безплатна доставка и връщане.
Гавин Маунс, Дизайн Мениджър Електронна Търговия в Ди Ес Смит, коментира: „Въпреки че е част от ежедневието, електронната търговия все още е сравнително нова форма на пазаруване и в резултат на нашите проучвания открихме, че условията, на които са изложени опаковките, са непостоянни. Опаковките трябва да са напълно пригодени да бъдат транспортирани с изумителна скорост, а това означава, че компаниите трябва да са готови да предпазят продуктите по време на транспортиране.“
„Нашите екипи за иновации и дизайн тестват колко бързо се придвижват опаковките и на какви външни влияния са подложени, след което използваме тази информация, за да работим върху различни дизайни. Използваме принципите на кръговия дизайн, за да намалим не само щетите, но и количеството използван материал, така че опаковките да предпазват съдържанието и да са възможно най-устойчиви. Търсим нови идеи и партньори, които да работят с нас в тази насока .“
Повече информация за кръговата икономика и показателите за кръгов дизайн на Ди Ес Смит можете да намерите тук.