С над 20 000 лева фирмите от Тракия икономическа зона спонсорират почистването на Пловдив на 2 април

Освен награден фонд за участниците, компаниите даряват и градински пейки

„В рамките само на 5 часа 9 фирми от Тракия икономическа зона /ТИЗ/ взеха решение да подкрепят инициативата на Община Пловдив за първото общоградско почистване на 2 април 2022 г., от 10:30 до 16:30 часа. Никога досега не сме регистрирали такава светкавична реакция, при това част от компаниите са международни и обикновено е необходимо време за отговор от тях“, посочи за медиите Катя Стайкова. Изпълнителният директор на „Клъстер Тракия икономическа зона“ /КТИЗ/ конкретизира и в какво се изразява партньорството за кампанията под надслов „Чисто зелено“: награден фонд от подаръци и ваучери за участниците в почистването, парични дарения за облагородяване на градската среда. Общо спонсорството от фирмите от ТИЗ е за сумата от над 20 000 лева.

Всяка районна администрация е определила пунктове, на които желаещите да се включат в инициативата ще получат чували и ръкавици, включително и чували за разделно събиране, за да може отпадъкът да се сепарира. На всеки един от пунктовете ще бъдат разположени кутии/урни, в които гражданите могат да пуснат листче с име и телефонен номер за участие в томбола. В края на деня във всеки район ще бъдат изтеглени печелившите.

„Сдружение КТИЗ прие толкова присърце кампанията за общоградското почистване на Пловдив, защото е в унисон с нашата инициатива „Чиста и зелена България“, подета от южнокорейската фирма „Ханон Системс“, припомни Стайкова. Екипът на „Ханон Системс“ е и първият откликнал, като дарява пари на Община Пловдив за специализирани градински пейки за междублоковите пространства. С парично дарение се включва и адвокатска кантора „Респект Консулт“, част от екипа, създал Тракия икономическа зона.

А ръководството на водещия български производител на велосипеди „Макском“ вече закупи 20 броя паркови пейки, които ще бъдат поставени в района на Гребната база. „От фирмата ми се обадиха, че на 2 април искат да чистят около Гребната и направиха предварителен оглед. Установиха, че много от пейките са счупени и веднага решиха да вземат нови. Само те са на стойност около 7 000 лева“, подчерта Катя Стайкова. Отделно от „Макском“ даряват на участниците в кампанията „Чисто зелено“ 12 парични ваучера. Служители от фирмата ще участват в акцията на 2 април, облечени със зелени тениски с логото на кампанията „Чисто зелено“ и логата на „Макском“ и „Чиполино“.

С първите български електрически камиончета, създадени и произведени в „Милара Интернешънъл“, ще бъде транспортиран част от събрания боклук.

От „Кауфланд България“ са приготвили награден фонд от 48 канички за туристически походи и 1200 броя половинлитрови бутилки трапезна вода; една от най-реномираните фирми за козметични продукти „Био Фреш“ е осигурила на участниците в почистването 3 000 броя 50-милилитров дезинфекциращ гел за ръце; лидерът в българските матраци фирма „ТЕД“ предоставя 42 единични и 30 двойни олекотени завивки от специален терморегулиращ текстил; „АББ България – клон Раковски“, част от шведско-швейцарската ABB Group, дарява 12 броя брандирани пакети, съдържащи раница, кутия за храна с прибори; брандиран бележник; sticky notes и химикал. Кутиите за храна са част от идеята на АББ за устойчивост и с грижа към околната среда – подарили са такава на всеки служител, като така ги насърчават да не употребяват еднократни прибори/кутии за храна, с което да редуцират употребата на пластмаса. 6 килограма висококачествено кафе е приносът към кампанията от БРЕЙКТАЙМ – фирмата, предоставяща цялостните вендинг и кафе решения, пречистватели и стерилизатори на въздух, свежа и чиста вода за работното място.

С над 20 000 лева фирмите от Тракия икономическа зона спонсорират почистването на Пловдив на 2 април

„Либхер-Хаусгерете Марица“ дарява 12 парични ваучера /в посочени магазини могат да се купят от храна до техника/ и 6 ваучера за ресторант. 180 доброволци от немската компания вече сътвориха красота и уют в три обществени места за отдих в три различни района в Пловдив през миналия уикенд. Те ремонтираха и боядисаха 120 пейки, засадиха 21 дървета в парк „Рибница“, район Северен; възстановиха и боядисаха 30 метра ограда на детска площадка, възстановиха 10 пейки, засадиха 6 кипариса в район Южен; засадиха 70 дървета в район Тракия пред бл.317 и бл.319.

Повече информация за „Чисто зелено“, както и всички локации за почистване, можете да намерите на специално създадената Фейсбук страница: https://fb.me/e/1cnbiSVGy

Партньори в кампанията са още „Декатлон“, „Mr. Bricolage“, „Каменица“ АД, „Михалково“, които ще предоставят бутилирана вода за участниците на всички локации, фирмите за оползотворяване на отпадъци от опаковки „Булекопак“ АД и „Екопак“ АД, сдружение „БГ бъди активен“, мол „Пловдив Плаза“, Акваленд – Пловдив, „Кривицки и Сие“, чували за събиране на отпадъците са осигурени от „Новиз“ АД. Участниците ще получат и рекламни платнени торбички с логото на кампанията.

Вижте още:

15-годишните ученици в България са с по-ниски очаквания за завършване на висше образование или за заемане на ръководна позиция спрямо връстниците си по...