Старт на първата у нас сертификационна академия за “Разнообразие, равнопоставеност и приобщаване”

Обучителната програма е създадена в партньорство със Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ и започва в навечерието на 10 годишнината на СЖББ

Съветът на жените в бизнеса в България (СЖББ) даде старт на първата в страната сертификационна Академия за „Разнообразие, равнопоставеност и приобщаване“. Цялостната ѝ концепция и обучителната програма са плод на ползотворното партньорство между организацията и Стопанския факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (СУ). Академията се провежда с подкрепата на Лидл България.


Цветанка Минчева, председател на СЖББ, доц. Атанас Георгиев, декан на Стопанския факултет на СУ и Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“ на Лидл България, дадоха официален старт на инициативата. Те приветстваха участниците с пожеланието да допринесат за създаването и прилагането на все повече политики за разнообразие и приобщаване в средата в България.

„СЖББ е водеща организация благодарение на устойчивите си ключови инициативи,“ каза г-жа Минчева. „В годината, в която СЖББ празнува 10 години от създаването на организацията, поставяме началото на поредната ни и, вярвам, много успешна програма“, допълни тя.

Доц. Георгиев постави акцент върху това, че бизнес лидерите могат да дадат актуална гледна точка за развитията в обществото. Той подчерта, че мрежата от контакти, която участниците ще създадат в рамките на инициативата, е много ценна.

Катерина Шопова сподели, че като топ работодател Лидл България застава зад темите разнообразие и равнопоставеност, затова подкрепя Академията, и като предостави стипендии на четирима участници след проведен конкурс, и като включи служители от различни звена на компанията, за да станат посланици на многообразието в екипите си.

В програмата на Академията участват водещи компании, представители на НПО сектора и академичната общност, което ѝ носи допълнителна стойност и качество.

Групата на участниците в нея също е олицетворение на разнообразието, тъй като включва хора с различен пол, възраст и опит. При старта ѝ те споделиха очакванията си да почерпят опит и знания от висококвалифицираните лектори, трима от които са и членове на УС на СЖББ.

Съветът на жените в бизнеса в България даде старт на първата у нас сертификационна академия за “Разнообразие, равнопоставеност и приобщаване”

Първият модул от новата сертификационна академия за “Разнообразие, равнопоставеност и приобщаване” бе посветен на принадлежността – фактори, политики, практики. Лектори бяха д-р инж. Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Siemens България, Северна Македония и Украйна, и председател на СЖББ от създаването на организацията до юни 2022, заедно с Румяна Парушева, ръководител Корпоративни комуникации и Мениджър устойчивост в Siemens България. Сесията включваше интерактивни елементи, игри, дискусии и споделени добри практики за принадлежността - както от глобалния концерн Siemens, така и от нашата страна.

Програмата за „Разнообразие, равнопоставеност и приобщаване“ ще се разгърне в общо 7 тематични модула, разпределени в 4 месеца. Те ще обхванат темите за равнопоставеността, ползите от приобщаването, преодоляването на неосъзнатите различия и включващата роля на лидерството и комуникациите. Сред лекторите в програмата са български и чуждестранни лидери, участващи в управлението на компании като Лидл България, Coca-Cola Company, Siemens, UniCredit Bulbank, Progress, The Smarts Group, както и преподаватели от СУ „Св. Климент Охридски“.

Академията е естествено продължение и на учредените от СЖББ Национални награди за „Вдъхновяващи постижения за разнообразие, равнопоставеност и приобщаване“. Двете инициативи имат за цел да провокират активен диалог и действия в общество по отношение на политиките за насърчаване на приобщаваща среда, равни възможности и недопускане на дискриминация.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...