След срещата представители на местния бизнес подкрепиха кампанията със закупуване на 20 устройства за детските градини и началните училища във Враца.
Във Враца се проведе среща дискусия от националната информационна кампания "Знаеш ли какво дишаш?". Това е третият град, в който представители на училища и детски градини обсъждат с институциите и бизнеса възможностите за подобряване качеството на въздуха в затворените помещения. След срещата представители на местния бизнес подкрепиха кампанията със закупуване на 20 устройства за детските градини и началните училища във Враца.
Инициативата има за цел да повиши информираността за рисковете за здравето, криещи се зад лошото качество на въздуха. Мисията обединява усилията на обществени организации, институции и представители на бизнеса в цялата страна.
В хода на кампанията вече са инсталирани безплатно 130 сензора в три русенски училища и една детска градина. През февруари се включи и 51-во СУ „Елисавета Багряна“ в София. Устройства вече има поставени и в СУ „Хр. Г. Данов“ Пловдив, където предстои среща на 30-ти март.
„Здравето на децата е на първо място за нас“, посочи в началото на срещата кметът на Враца Калин Каменов. В дискусията се включиха още зам. кметът Петя Долапчиева, директори и представители на учебни заведения от общината.
„Целта е да създадем обществена платформа с общодостъпна информация, за да можем всички заедно да допринесем за вземането на адекватни мерки. Рядко обсъждаме качеството на въздуха в затворените помещения, макар че то е от голямо значение за здравето.“ – подчерта Христо Атанасов, визионер на кампанията "Знаеш ли какво дишаш?". Той обърна внимание на факта, че когнитивните способности на децата намаляват с 10% при лоши показатели на въздуха, а това може да повлияе върху постиженията им.
По време на срещата беше представен датчик, който може да се монтира във всяка класна стая и да измерва нивата на въглероден диоксид, температура и влажност в помещенията. При лоши показатели датчикът подава звуков сигнал, а решението е лесно - проветряване на помещението. Като се добавят и здравословните проблеми, които възникват, става ясна сериозността на проблема с лошия въздух в затворените помещения. Прилагането на мерки за енергийната ефективност може да доведе до намаляване на сметките за ток, но и до влошаване на показателите на въздуха. Затова навременното проветряване на класните стаи ще доведе до подобряване на средата, както за децата, така и за учителите, които работят с тях.