1351624На официална церемония вчера БФБЛ обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2016. В 14-ото издание на най-утвърдения и престижен конкурс за корпоративна социална отговорност участваха 84 проекта, осъществени от 57 компании. Целта на инициативата е да отличи и популяризира забележителния принос на отговорния бизнес към обществото чрез подкрепа за области като образование, екология, развитие на служителите и много други, както и да насърчи останалите фирми да разгърнат активна социална политика.

Над 300 гости – компании-членове на БФБЛ, фирми и организации, участващи в конкурса, съмишленици от неправителствения сектор, дипломати и медии, присъстваха на събитието. Призовете бяха връчени от проф. Огнян Герджиков, министър- председател, проф. Николай Денков, министър на образованието и науката, Гълъб Донев, министър на труда и социалната политика, Теодор Седларски, министър на икономиката, Ренета Колева, заместник-министър на околната среда и водите, Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, и Н. Пр. Ема Хопкинс, посланик на Великобритания в България. Всички те проследиха представянето на номинациите в конкурса. (Кратки описания на кандидатствалите проекти вижте тук.) Те бяха оценени от независимо жури от авторитетни експерти от различни сфери.

„Инвестицията в обществени програми, инициативи и каузи е може би най-сигурният начин да създаваме висока добавена стойност и с това да си гарантираме траен успех. Поради тази причина социалната ангажираност на компаниите е залог не само за успешното развитие на бизнеса, а и гарант за благополучието на обществото”, каза председателят на БФБЛ Ираван Хира при откриването на церемонията.

Големият победител в категорията „Инвеститор в обществото”, привлякла рекордния брой 30 номинации, стана Мтел с „Приеми бъдещето” – дългогодишната инициатива на компанията в подкрепа на приемната грижа. На второ място журито класира SAP България с програмата „Знания за успех“, насочена към развитието на младежи с ограничен достъп до финансов и образователен ресурс. Третото място зае Лидл България с проекта „Зелена линия Витоша / Вело Витоша“.

За първи път в 14-годишната история на конкурса в категорията „Инвеститор в знанието” бяха отличени не три, а четири компании. Първото място спечели Кока Кола ХБК България с инициативата в полза на „Заедно в час” под мотото „Заедно за по-добро българско образование”. Две от общо 17 номинации получиха равен брой точки и така си поделиха второто място. Това са УниКредит Булбанк с националната си програма „Финанси за нефинансисти” и ЧЕЗ с проекта „Освети успеха си”, насочен към средното професионално образование и неговата интеграция с бизнеса. На трето място журито класира Сименс с националната стажантска инициатива „Оставаме в България 2016”.

Всички финалисти в категорията „Инвеститор в околната среда” получават и шанса да участват в авторитетните Европейски бизнес награди за околна среда на Европейската комисия, на които БФБЛ е координатор за България.

Ето и пълен списък с отличените компании в Годишните награди за отговорен бизнес 2016:

Инвеститор в обществото
1-во място – Мтел с проекта „Приеми бъдещето”
2-ро място – SAP с проекта „Знания за успех“
3-то място – Лидл България с проекта „Зелена линия Витоша / Вело Витоша“

Инвеститор в знанието
1-во място – Кока Кола ХБК България с проекта „Заедно за по-добро българско образование” съвместно с фондация „Заедно в час”
2-ро място –УниКредит Булбанк с националната програма "Финанси за нефинансисти"
2-ро място – ЧЕЗ с проекта „Освети успеха си”
3-то място – Сименс с националната стажантска инициатива „Оставаме в България 2016”

Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд
1-во място – VIVACOM с „VIVACOM Техническа академия” 2-ро място – Нестле с проекта „Алианс за младежта”
3-то място – Мтел с платформата „Аз водя“

Инвеститор в околната среда
1-во място – Мтел с проекта „Мтел Еко Грант 2016”
2-ро място – БТВ Медиа Груп с инициативата „Да изчистим България заедно” 3-то място – Лидл България с програмата „Ефективно управление на отпадъците”

Маркетинг, свързан с кауза
1-во място – Ейвън Козметикс България с проекта „От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата”
2-ро място – Булмедика с „Национален дарителски фонд за подпомагане на деца, пострадали при ПТП”
3-то място – ДМ България с кампанията „Веселите зъбки”

Най-добра социална политика на малко и средно предприятие
1-во място – Еврофутбол с програма „Спортни таланти”
2-ро място – Балмед с проекта „С поглед към диабета”
3-то място – Филип Морис с инициативата „Забавно лято, грижовна есен”

VMware е носител на специалната награда „Engage” за цялостна ангажираност на служителите в КСО проект, определена от Международния форум на бизнес лидерите със съдействието на Британското посолство.

Компаниите, които участваха с проекти в Годишните награди за отговорен бизнес 2016, са:Алтерко Роботикс, Артекс Инженеринг, АстраЗенека България, Атоменергоремонт, Балмед, Бер-Хелла Термоконтрол България, Билла България, БТВ

Медиа Груп, Булмедика, Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ), Даскал България, Джей Пойнт Груп, Ди Ейч Ел, ДиджиМарк, ДМ България, Дънди Прешъс Металс Крумовград, Еврофутбол, ЕЙ И ЕС България, Ейвън Козметикс България, Ейч Пи Инк България, Екопак България, Гринуич център, ИНГ Банк Н.В., Кинстелар, Кобилдър България, Кока-Кола ХБК България, Колев и Колев, Корпорация Развитие, Л’Oреал, Лидл България, Майкрософт България, МЕБЕЛ-СТИЛ, Мерк Шарп и Доум България, Мобилтел, Моушън Артс, Нестле България, Новотел София, Пейсейф България, Персонал Консулт - Ганчо Попов, Рено Нисан България, Сименс, Ситибанк, Солвей Соди, Спиди, Теленор, ТЕЛУС Интернешънъл Юръп, УниКредит Булбанк, Филип Морис, Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт, Хилтън София, ЧЕЗ България, ЧЕЗ Трейд, Шенкер, BULPROS Consulting, SAP, VIVACOM, VMware. 


1351624-1 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...