1351358На 15 март стартира най-новата програма у нас за намаляване на разхищението на храна „Излишна ли е излишната храна?”. Само в България „спасената” храна би могла да нахрани 1,5 млн. души. Програмата е част от проекта „Отговорният избор“ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД) и е инициирана по повод Световния ден за защита правата на потребителите.

По данни на Българска хранителна банка, партньор на програмата, индивидуалният потребител има най-голям дял за разхищението на храна - 61%. Храната, която всички ние не употребяваме, е 1300 милиона тона, а за Европа и България цифрите са съответно 88 милиона тона и 670 000 тона. Тя не достига до 2 млрд. хронично недохранени души в света, а в Европа би могла да нахрани 200 млн. души. Заедно с това, разлагащата се храна е втора след транспорта по отделяни вредни емисии.

Излишна ли е излишната храна?” е третия модул на програмата „Отговорният избор” и дава възможност на отговорните български компании да обсъждат със своите служители различни аспекти на потребителското поведение и неговото въздействие върху развитието на бизнеса. Тя поставя гражданите в активна позиция и изгражда в тях самочувствието, че ежедневните им постъпки и избори имат значение.

Други модули на проекта са „Отговорният потребител“ (в партньорство с Висшето училище по застраховане и финанси) и „Правата на потребителя“ (съвместно с Правата.ми).

За програма „Отговорният избор“

Началото й бе дадено през 2015 г. от 6 компании инициатори – Овергаз Инк. Софарма АД, ТехноЛогика ЕАД, КонтурГлобал Марица Изток АД, ВУЗФ и Мобилтел АД, с участието на архитекта на Глобалния договор на ООН, г-н Георг Кел. „Отговорният избор“ е част от Стратегическия план 2015 + на БМГД за работа по Целите на ООН за устойчиво развитие - и по-точно цел № 12, касаеща отговорното потребление. С програмата БМГД цели, чрез прозрачност в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите, да покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора.

За Българската мрежа на Глобалния договор на ООН

От официалното си учредяване през 2010 г. от генералния секретар на ООН Бан Ки-мун насам Българската мрежа на Глобалния договор на ООН обединява повече от 33 компании. Всички те работят активно чрез колективни проекти с обществена значимост, които имат положителен ефект върху устойчивото развитие на бизнеса и обществото.

За Световния ден за защита правата на потребителите

Световният ден на потребителя, 15 март (http://www.consumersinternational.org/our-work/wcrd/), е вдъхновен от речта на Джон Кенеди през 1963г. за правата на потребителя пред Сената и за първи път е отбелязван през 1983г. От тогава този ден е повод за мобилизиране на гражданска активност и различни инициативи, които популяризират правата на потребителите и начините за тяхната защита.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...