textales e ново поколение second hand clothing бранд, създаден, за да стимулира положителното въздействие върху околната среда и обществото.
Сензацията на българската музикална сцена – група „Молец“, станаха посланици на устойчивата мода и най-новия бранд за дрехи втора употреба textales, който направи дебют на пазара у нас този юни. Музикантите, които са разпознаваеми не само с уникалното си звучене, но и с оригиналния си стайлинг, подкрепят инициативата за промяна на консуматорската нагласа на потребление в обществото.
И двамата изпълнители са утвърдени представители на секънд хенд културата, любители на модата от деца, в магазините за втора употреба те винаги са намирали и продължават да намират икономично и индивидуално решение за уникален стил.
„Във втората ръка съм намирал най-неочакваните находки. Цялото преживяване е съвсем различно от това в големите вериги и магазините за масова мода. Няма го притеснението, че след като си купиш нещо, ще срещнеш някой по улицата със същите дрехи като теб. В магазините за втора употреба често артикулите са единични бройки, което създава усещане за „едно по рода си”, а намирането му е като да търсиш съкровище. Ти не пазаруваш, а отиваш „на лов“. Това, което харесвам във философията на textales, e, че допълват всичко това с топло обслужване и модерна атмосфера.“ – споделя Юли Славчев.
Изпълнителите обръщат поглед и към устойчивото измерение на модата втора употреба с желанието да вдъхновят последователите си да бъдат по-отговорни към хората и околната среда.
„Харесва ми, че се използва отново текстилът, който иначе би бил изхвърлен. И това, че можеш да намериш яки модели и брандове на много по-евтини цени. Купувал съм си дрехи от втората ръка преди години, които нося и днес. Доста често сме взимали и дрехи от втората употреба за костюми на актьори в клиповете ни, като например костюма на дядото от „Бисер“. Вярвам, че не е трудно да удължим живота на една дреха, затова и много рядко изхвърлям! Вместо това викам приятели на гости да разгледат и да си харесат от тези, които вече не нося. А тези, които са буквално скъсани от носене, оставям в контейнери за разделно събиране на текстил. Готиното на textales e, че са помислили и за това, в магазина им има контейнер за рециклиране за удобство на клиентите им. “ - каза Крис Макаров.
Освен с участието си в различни каузи и инициативи, група „Молец“ се радва на многобройни срещи с почитатели през летния сезон и се подготвя активно за старта на турнето си в България, което ще започне на 15 август в Античния театър в Пловдив, ще продължи на 17 август в Летен театър Велико Търново, след което следва 13 септември в Летния театър във Варна и ще завърши с грандиозен концерт на 21 ноември в най-голямата зала в България – Арена София.
Най-новият бранд за дрехи втора употреба и устойчива мода textales откри първия си магазин в София на адрес бул. Александър Стамболийски №50 в средата на месец юни. Магазинът е с просторен и модерен интериор в натурални цветове, създаващ усещане за уютна атмосфера, която предизвиква удоволствие и вълнение при пазаруването на дрехи втора употреба. Освен ремонтирани артикули и различно качество дрехи втора употреба, textales разработва и своя собствена колекция ъпсайклинг (премоделирани) продукти, която включва серия от унисекс дрехи с преизползван текстил и кожа, ежедневни чанти и аксесоари.