Специално събитие на Българския павилион на Венецианското биенале

Пърформансът Self-brainwashing#2 е част от проекта „Ето къде си“ с куратор Ирина Баткова , представен в Българския павилион на 59-тата Международна изложба за изкуство, La Biennale di Venezia.

Със съдействието на университета Ка‘ Фоскари (Ca’ Foscari) във Венеция

Необходима е регистрация за участие в пърформанса. Отворен за публика без регистрация.

Той е свързан с идеята за скриване и заличаване на съществуващия свят около нас, включително и на фигурата на художника, и трансформирането на всичко това в нещо друго, което провокира към търсене на думи, с които да го назовем. Авторът, облечен в бял защитен костюм, и околното пространство постепенно се потапят в ефирна и нетрайна бяла пяна – това действие е придружено от специално създаден за пърформанса звуков фон от австрийският артист Харалд Стоян.

Този артистичен акт фокусира вниманието върху основната теза в концепцията на кураторката на 59-тото Венецианско биенале Чечилия Алемани за постхуманизма като критика на разрушителния потенциал на антропоцентричната култура, в която човекът е мярка за всички неща. Детската книга „Млякото на мечтите“ (The Milk of Dreams) на мексиканската писателка и художничка Леонора Карингтън, вдъхновила Алемани, на пръв поглед изглежда сюрреалистична, но всъщност е креативен резултат на утопично въображение, благодарение на което светът става свободен и пълен с неочаквани възможности. Героите на книгата нямат строга идентичност и са готови на всякакви метаморфози.

Именно въпросът за метаморфозите в света и метаморфозите в нашите възприятия е в основата на пърформанса Self brainwashing. Пяната в него, изчезваща сравнително бързо, под която пейзажът отново започва да се разкрива, задава въпроса за стабилността на възприятията, за свързаността им с индивидуалния опит и знание, трудно справящи се с все по осезателния бърз ход на времето, което сменя гледките и гледните точки.

Този артистичен акт на Михаил Михайлов е демонстрация на това как един новосъздаден художествен език, конструиращ в случая съдържанието на сайт специфик инсталацията „Ето къде си“ (There you are) за Българския павилион на Венецианското биенале, може да работи и извън архитектурата, за която е мислен, в много по голямата рамка на града Венеция, превърнал се в сцена за обмен на идеи и концепции за света и хората.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...