Участничките в тазгодишното издание на Лидерска академия „Успяваме в България“ се дипломираха с проекти по теми, свързани с кризата CoVid-19Всички 45 дами успешно защитиха тезите си и дадоха нови идеи за развитие на дейността на Съвета на жените в бизнеса в България

5 юни 2020 г., София Участничките в тазгодишното издание на Лидерска академия „Успяваме в България“ завършиха обучението си като представиха проектите си, свързани с кризата, породена от CoVid-19. Лидерска академия е една от знаковите инициативи на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ), която има за цел да подготви дами на средни мениджърски позиции  и собственици на малък бизнес за следващите стъпки в професионалното им развитие като им предостави безплатни обучения.

Всички 45 дами успешно защитиха тезите си, като за първи път форматът на събитието беше изцяло дигитален. Те представиха идеите си пред Управителния съвет (УС) на СЖББ по пет теми, изцяло съобразени с новата реалност.

Своеобразен домакин на събитието, макар и през онлайн платформа, беше УниКредит Булбанк в лицето на Цветанка Минчева, доскорошен директор на Глобално банково обслужване на банката и член на УС на СЖББ. УниКредит Булбанк подкрепя Лидерската академия за шеста поредна година.

От участничките очаквам свежи идеи и ангажираност за изпълнението им след това“, каза при откриването д-р инж. Боряна Манолова, председател на УС на Съвета на жените в бизнеса в България и главен изпълнителен директор на Siemens България и Северна Македония. Тя сподели, че се обмисля идеята участничките в първия дигитално дипломирал се випуск да получат дипломите си на церемония на открито в следващите седмици.


В рамките на час и половина, дамите, разделени в пет екипа, представиха идеите си по следните теми:
  • Как СЖББ да работи и да подпомага своите членове в период на криза, по подобие на пандемичната ситуация от март 2020 насам?

  • По какъв начин малки и средни предприятия могат да адаптират бизнес модела си, така че да продължат да работят ефективно в условия на криза?

  • Какви подходи могат да предприемат големите компании, за да гарантират висока ефективност на работа в условия на голям процент от служителите, работещи вкъщи?

  • Какви са ефективните мениджърски подходи за предоставяне на развиваща и коригираща обратна връзка към служителите, когато членовете на екипа работят отдалечено?

  • По какъв начин настоящи и бивши участнички в Лидерската академия могат да създадат и поддържат активна т.нар. Alumni общност?

Работата от разстояние може да носи много ползи, категорични бяха участничките в Лидерска академия 2019-2020. Един от екипите представи статистика, че при работата от вкъщи се допускат 40% по-малко грешки, със същия процент се увеличават ангажираността и продуктивността на служителите. В същото време текучеството съществено намалява, а доходността за компанията се увеличава с една пета.

В резюметата си те дадоха много практични примери за това как правилно трябва да бъде организиран новия начин на работа, за да може да са ефективни и малките бизнеси и големите корпорации.

Като резултат от работата на един от екипите беше взето решението и за организиране на Клуб на завършилите лидерска академия (т.нар. Alumni организация).

Стартирала през 2014 г., Лидерската академия „Успяваме в България“ е безплатна обучителна програма,  има за цел да подпомогне дамите да развият бизнеса и кариерите си. Модулите са насочени към развиване на лидерските умения, които насърчават инициативността и предприемаческия дух на съвременната жена. В обученията, споделяйки своя ценен опит, се включват и членовете на СЖББ.

Досега, благодарение на инициативата, през академията са преминали над 250 участнички, които са имали възможност да получат ценни обучения и да създадат богата мрежа от контакти.

Лидерска академия е отличена с наградата „Инвеститор в човешкия капитал“ на Български форум на бизнес лидерите и се провежда под патронажа на кмета на Столична община г-жа Йорданка Фандъкова

Вижте още: