Това са част от изводите във второто национално проучване за състоянието на корпоративната социална отговорност в България, проведено сред ТОП300 работодатели в страната в края на миналата година.
Ковид-19 се определя като най-големият нефинансов риск за компаниите, които категорично поставят общественото здраве и безопасност като най-важен приоритет. Към него те добавят грижата за семействата на служителите, устойчивостта и опазването на околната среда.
-
Ковид-19 не отне от КСО програмите, а се превърна в допълнителна кауза за фирмите
-
Възстановяването си компаниите свързват с повече устойчивост и издръжливост
-
Големите работодатели приемат по-професионален подход към КСО
Данните показват, че българските дружества прилагат международно признати стандарти за управление на дейностите си по КСО и изготвят нарочни нефинансови отчети за тях. Нещо повече, всяка девета от десет от тях си поставя конкретни КСО цели заедно с корпоративните цели.
Зелените и социалните теми са водещи на глобалната сцена, но според фирмите ще имат ограничено въздействие върху българския частен сектор в следващите 12 месеца. Глобалните цели на ООН и Европейската зелена сделка са разпознаваеми за почти половината участници в изследването, а 58% считат, че чрез устойчивото финансиране инвеститорите влияят директно върху тяхното планиране и бъдещо развитие.
„Корпоративната социална отговорност се превърна в утвърдена норма на поведение за големия бизнес в страната“, сподели д-р Марина Стефанова, ръководител на изследователския екип. Големите работодатели отчитат добавената стойност на КСО за набирането, мотивирането и запазването на техните служители, както и подобряване на цялостната репутация. Бизнес лидерите са важен елемент от предстоящото икономическо възстановяване на тези компании и от тях се очаква не само да работят за повишаване издръжливостта им по време на кризи, но и да свържат основния бизнес с положителното им въздействие върху обществото и околната среда. „Трябват ни устойчиви лидери, които да вдъхновяват и ангажират другите да възприемат по-устойчиво поведение“, допълва тя.
Проучването включва още информация за:
-
степента на устойчивост и издръжливост на българските предприятия по време на криза;
-
готовността на бизнеса за внедряване и изпълнение на новите политики в областта на КСО;
-
Интервюта с водещи експерти в областта на КСО;
-
Профил на КСО специалиста;
-
Тематични добри фирмени практики.
Основните изводи можете да видите в специално кратко видео.
Пълното проучване и представените добри практики са достъпни тук.
Онлайн представянето на резултатите e достъпно в You Tube канала на CSR Advice Box.