БЧГТПП с награда за Бизнес дебют в Годишните награди на b2bmediaБългаро-Черногорска Търговско Промишлена Палата  бе отличена с второ място в категория „ Бизнес дебют на годината“ в 6-тото издание на конкурса Годишни награди на b2bmedia. Наградата бе връчена на Юлиян Ефтимов, председател и член на УС по време на официалната церемония, която се проведе в условията на извънредните условия за безопасност в галерия nOva art space в София.
Българо-черногорската търговско-промишлена палата заедно с Посолството на Република България в Черна гора работят съвместно за утвърждаване и разширяване на търговско-икономическото  сътрудничество между Република България и Република Черна Гора.

Близо 25% от брутния вътрешен продукт на Черна гора е формиран от туризма и страната ще направи всичко възможно да минимизира пораженията, които пандемията нанесе върху икономиката. Според Н. Пр. Меглена Плугчиева - посланик на България в Черна гора, „започва програма за диверсификация и преструктуриране на икономиката на Черна гора, за да се промени това положение“.

По данни на БСК България изнася за Черна гора основно хлебни и тестени изделия (бисквитни продукти), медикаменти, цигари и пурети, шоколад и други хранителни продукти, пластмасови артикули, електроуреди (основно бойлери, бързовари и миялни машини). От Черна гора страната ни внася най-вече необработен алуминий, стъкларски изделия, части и принадлежности за автомобили, ремаркета и полуремаркета за превозни средства, легирани стомани и др.

Посолството на Република България в Черна гора организира през ноември миналата годината в Подгорица първите по рода си „Дни на България в Черна гора“. Събитието бе открито от посланик  Плугчиева и Новица Йовович - почетен консул на България в Черна гора. Официален партньор на събитието бе Българо-черногорската търговско промишлена палата, чиято основна мисия е да подпомага и насърчава сътрудничеството между двете балкански държави.
 
Според Юлиян Ефтимов, председател на БЧГТПП: „Черногорският пазар не е много голям – страната като население е 680 хиляди жители, а като територия е десет пъти по-малка от България. Въпреки това има големи възможности за сътрудничество и засилване на търговския стокообмен. Българският износ е 16 млн. евро, а вносът от Черна гора е 4 млн. евро. Основно изнасяме тютюневи изделия и изделия на леката промишленост, а внасяме оттам основно алуминий – 70%. Това означава, че имаме голям потенциал за развитие на всички други сфери на търговията. Пазарът на Черна гора е неразработен, големите вериги не са влезли на него, защото той е малък. Това дава добри възможности за компании, които целят малки и близки пазари"

БЧГТПП води разговори с Търговската камара на Черна гора и в момента тече процес на дефиниране на основните бизнес сектори, в които българският бизнес може да започне ефективни партньорства. С тази цел палатата организира проучване, което да покаже очакванията и нагласите на българския бизнес към черногорския пазар и компании. Резултатите от проучването ще послужат за засилване на двустранните връзки между България и Черна гора и разширяване сферите на сътрудничество от двустранен интерес.

b2b Media има за цел да информира бизнеса и обществеността, да анализа икономическите процеси и да стимулира предприемачеството. В своята дейност групата промотира най-иновативните компании в България, насочва "светлината на прожекторите" към находчивите и талантливи хора и идеи, отличава устойчивите бизнеси и организации. Информира за техните постижения и разкрива най-добрите примери.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...