Решенията от вчера не са отговорите на утрешните предизвикателства. Това обяви Румен Радушев, ръководител на “Индивидуално банкиране и алтернативни канали” в Пощенска банка, който взе частие в  Международния форум NEXT DIFI 2017, организиран от b2b Media.

Промяната, която настъпва, означава, че нещо ново се случва във всекидневието, в банкирането, във всичко, отчете експертът.

Според него предизвикателството на дигитализацията е новото нормално и то изисква постоянни иновации. Да погледнеш напред в бъдещето и да го предвидиш. Това се налага и на традиционните играчи във финансовия сектор, ако искат да останат актуални и в бъдеще. Радушев отчете, че новото поколение е различно. Според цитирани от Радушев данни 71% от милениалите твърдят, че предпочитат да посетят зъболекаря си, вместо да слушат какво говори техния банкер.

Една трета от младите смятат, че до 5 години няма да се нуждаят от банките изобщо. Всеки трети пък е готов да сменя обслужващата го финансова институция на всеки 90 дни. Един от най-съществените въпроси пред банките днес е: Твърде големи ли са, за да се променят и да се съобразяват с новите реалности?

Една значителна част от потребителите твърдят, че банките са бавни, скъпи и в някои случаи неадекватни. Проучванията показват, че клиентите очакват от тях гъвкавост, бързина и прозрачност.

Пред основните финансови играчи е поставен въпросът: Ще възприемат ли промяната или техните клиенти ще ги сменят?

Някои от най-големите амеркинаски банки например имат иновативна стратегия - за да отговорят на изискванията на своите клиенти постепенно се превръщат в софтуерни компании. Традиционните банки са длъжни да се преобразят в дигитални институции.

Вярвате или не в Голдман сакс имат повече наети програмисти в момента от Фейсбук.

Конкуренцията в сектора на финансите обаче става все по-ожесточена, тъй като там навлизат играчи като Apple, Facebook, Google, Amazon, Samsung, които предлагат финансови услуги и продукти на своите потребители, припомни Радушев.

Малките финтех компании също създават безпокойство в сектора и са в състояние да разместват пластовете. Битката е като между Давид и Голиат, смята Радушев. Очаква се 20% от традиционното кредитиране да премине в алтернативни финанси и да донесе загуби от 12 млрд. долара на банките.

Така например Landing Club е най-голямата peer to peer платформа за кредитиране в света и към 2017 година е отпуснала близо 30 млрд долара кредити.

И все пак около 74% от банките имат иновационни стратегии и са готови да посрещнат новите предизвикателства, а 78% инвестират в иновации.

Във финансовия сектор дигиталното е новото нормално, заключи Радушев.

В него навлизат Изкуствения интелект, дигиталната идентификация, интуитивното управление на финансите и се задава новата вълна от регулации.

Светът е различен и България не е изключение, въпреки, че у нас все още 95% от плащанията са в кеш.

Все пак нагласите се променят, а клиентите търсят отношение.

Пощенска банка е възприела подход на предлагане на индивидуални оферти и благодарение на този подход отчита ръст както на доволните си потребители, така и на продажбите си. 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...