Дигитализацията във финасовия сектор върви с пълна сила, но не такава е ситуацията в сектор застраховане. Все пак не липсват и примери за иновативни проекти и най-интересният в това отношение носи името Oli - онлайн платформа за застраховки, използваща възможностите на новите технологии, за да предостави услуга, която е по-добра и по-бърза от традиционните.

Oli e Start up, продукт на «Евроинс Живот», който е подкрепен от Euroins Insurance Group и презастрахован от Swiss RE. Той беше представен от изпълнителният директор на ЗД Евроинс Живот Калин Костов по време на Международния форум NEXT DIFI 2017, организиран от b2b Media.

Сайтът, на който може да бъде открита новата платформа е www.getoli.bg

Застрахователна програма Oli e първата по рода си дигитална платформа, предлагаща онлайн застраховки живот. Oli е реализирана от служители на компанията и външни консултанти като част от вътрешна кампания за нови иновативни проекти в полза на клиентите, разказа Костов.

Oli  е и част от по-мащабна инициатива на ЕИГ -  Boosts! EIG, с цел инвестиции във финансово и застрахователно-технологични (fintech/insurtech) продукти и модели.

Целта на инициативата е разработването на иновативни застрахователни програми, използващи новите технологии, както и привличането на дигитални предприемачи.   

Първият предлаган от Oli продукт е насочен към клиентите с жилищни и потребителски банкови кредити, за които се изисква застраховка „Живот“.

Дигиталната програма дава възможност за значително по-ниска от стандартно налаганата от банките цена за застраховката, като офертата се получава веднага онлайн през телефон, таблет или компютър. За целта е необходимо да се въведат размера и срока на кредита. Ако кредитополучателят вече е сключил животозастраховка, той може да я прекрати и да сключи нова чрез Oli бързо, лесно и на по-добра цена.

Плановете на създателите на Oli са постепенно да бъдат добавяни нови застрахователни продукти. Целта е и всяка една стъпка при взаимодействието с клиента - от подаването на офертата, през сключването на застраховката до плащането на премията и обезщетението да става онлайн и максимално бързо. Амбициите на екипа на  Oli са програмата да стане достъпна на всички пазари, на които оперира „Евроинс Иншурънс Груп”.  

ЕИГ стартира и инициативата  Boosts! EIG, в рамките на която ще задели бюджет за инвестиции в иновативни финансови и застрахователни продукти и модели, които да носят ползи за потребителите. Идеята е да бъдат привличани таланти и новатори с предприемаческо и дигитално мислене. Те могат да бъдат както служители, така и представители на предприемаческите среди и стартъп общността. „Дигиталната революция променя цялата финансова и застрахователна индустрия.  

Boosts! EIG  ще бъде основен стълб в стратегията ни за по-тясното интегриране на нашата компания във fintech и insurtech екосистемата и ще ни даде възможност да обединим усилия с талантите, които искат да подобрят финансовите и застрахователните услуги в полза на потребителите, чрез използването на новите технологии и т. нар. disruptive модели. Чрез партньор като ЕИГ стартъп предприемачите и иноваторите ще имат достъп до активи, финансиране, експертиза и мрежа от ментори и мениджъри със солиден опит в застрахователната индустрия“, коментира Кирил Бошов, главен изпълнителен директор на ЕИГ.

Планираните от ЕИГ инвестиции в рамките на бюджета на Boosts! EIG  са за 2 млн. лв. през следващите 3 години. 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...