• Потенциалът на AI да ускори глобалния икономически растеж зависи не само от технологичните му възможности, но и от използването му по отговорен начин и изграждането на обществено доверие към него;
• Въпреки това е възможно климатичните рискове да доведат до 7% промяна в обратна посока на глобалната икономика през 2035 г.;
• Новият модел на взаимодействие между различни сектори на икономиката ще
даде възможност на компаниите да се възползват от най-различни източници на растеж;
• В тази връзка PwC се ребрандира и предприема стъпки, за да помогне на своите клиенти и на бизнеса като цяло да реализират пълния потенциал на AI в новата среда.
Ново проучване на PwC показва, че AI има потенциал да увеличи БВП с над 15% до 2035 г. Това на практика би добавило 1% към годишните темпове на растеж, подобно на икономическия ръст, наблюдаван при индустриализацията през 19-и век.
Докладът “Value in Motion” на PwC се базира на анализа на различни сценарии. Те показват, че очакваният благодарение на AI глобален растеж не е гарантиран и не зависи само от технологичния напредък. От изключително значение ще бъдат внедряването му по отговорен начин, правилното управление и изграждане на доверие в обществото и бизнес средите. Някои анализирани от PwC сценарии, характеризиращи се с по-ниско ниво на сътрудничество и доверие в AI решенията, показват, че плавният ръст на икономиката, дължащ се на внедрените алгоритми, би бил по-слаб (в рамките на около 8%), а в най-песимистичния сценарий – едва 1%.
Анализите показват още, че вече е в ход бързо пренастройване на икономиката. Натискът върху бизнесите да се трансформират бележи едно от най-високите си нива, наблюдавани през последните 25 години в 17 от 22 глобални икономически сектора. Само за 2025 г. очакванията са приходи в размер на около 7.1 трилиона щатски долара да се “прехвърлят" от едни компания в други – ефект, прогнозиран дори преди неотдавнашното глобално увеличение на митата.
Според проучването на PwC през следващото десетилетие индустриите ще се трансформират, за да се адаптират към нуждите на потребителите. Очаква се това да доведе до възникването на нови бизнес области, прекрачващи традиционните секторни граници, подобно на възхода на електрическите автомобили, който наблюдавахме.
Въздействие върху климата
Въпреки че се очаква AI да ускори растежа, свързаните с неговото внедряване и използване последици върху климата най-вероятно ще бъдат известна икономическа бариера. Икономическото моделиране и анализът на PwC допускат негативно влияние върху икономиката от почти 7% през 2035 г. поради асоциираните с AI климатични рискове.
Очаква се масовото внедряване на AI да доведе до ръст в потреблението на енергия от центровете за данни. „По-скромното” използване на AI за стимулиране на енергийната ефективност обаче може да компенсира това увеличено потребление. PwC допуска, че въздействието на AI върху потреблението на енергия и отделяните при производството на електроенергия емисии би било неутрално, ако всеки допълнителен процентен пункт от използването на AI доведе до иновации, които намаляват енергийната интензивност само с 0.1%.
PwC се ребрандира и развива, за да подпомага клиентите си да създават добавена стойност
PwC обяви и нова визуална и вербална идентичност, която отразява по-добре ролята, която фирмата играе за клиентите си – внасяйки опит и технологични решения, за да им помогне да изградят, поддържат и ускорят развитието на бизнеса си.
Промените във визуалната идентичност на PwC включват и актуализирано лого с нов елемент, символизиращ „движеща сила“ и „инерция”, който показва как PwC взаимодейства с клиентите си, за да ускори развитието им.
„В PwC непрекъснато развиваме технологичните си решения и експертизата си, за да съдействаме на нашите клиенти да създават ускорена добавена стойност. Сега, когато технологиите и други мегатрендове продължават да трансформират икономиката, ние надграждаме и нашия бранд, за да осигурим правилната платформа за бизнеса в бъдеще.”, коментира Божидар Нейчев, управляващ съдружник, PwC България.
Ребрандирането съвпада с няколко инициативи, които PwC предприема, за да съдейства на клиентите си да извлекат пълния потенциал от АI и да ускорят бизнес развитието си. Това включва услуги за внедряване на AI, технологични партньорства с водещи доставчици на технологии като SAP, Microsoft, Oracle, Google и др., както и възползване от последните технологични нововъведения, процеси, технологии и алгоритми за подпомагане индустриите в процеса на тяхната трансформация.