1424540Курортът Велинград е сред водещите в номинациите за годишните награди за Балканска туристическа индустрия, организирани за трета поредна година от ВИП Комюникейшън.

Церемонията ще се състои на 5 декември от 20 ч. в хотел Премиер Бест Уестърн. В категория Балнеология номинация получи най-големият балнео комплекс във Велинград - 5-звездният "Свети Спас". Негов изпълнителен директор е хотелиерът Кристиян Христов. Той е роден в София, завършва средно образование в Швейцария, след което продължава образованието си в Бостън, САЩ. Там завършва маркетинг и мениджмънт. По-късно специализира  икономика в Московския Университет. Завръща се в България, за да поеме маркетинга на семейния бизнес и започва няколко самостоятелни проекта. Днес е  изпълнителен директор на 5-звездния балнео комплекс „Свети Спас“ и на 4-звездния балнео хотел „Бор“ във Велинград.

- Г-н Христов, най-големият балнеологичен комплекс във Велинград „Свети Спас“ е номиниран от Балканските Туристически Оскари 2017. В огромната конкуренция от хотели в курорта с какво успявате да я преодолеете и да запазите водещата си роля във Велинград?

- Балнео хотел “Свети Спас” е един от малкото затворени комплекси в града. Това ни дава предимството да предлагаме по-атрактивни пакети и да се грижим цялостно за клиентите си, както и да бъдем по-лоялни към тях. Разнообразна храна, ефективни методи за по-добри спа и балнео процедури и разбира се перфектно съотношение между цена и качество на обсужване, са едни от главните  фактори, които използваме за конкурентноспособност.

-Какви са очакванията за сезон есен/зима 2017-2018 – какви нови туристически пазари се очертават през следващите месеци?

- Нашите очаквания се напасват според реалността и търсенето от различните пазари. В момента работим върху привличането на туристи от Турция, близкия изток и Азербейджан. Стимулът за тяхното отсядане при нас като клиенти, е че можем да им въздействаме благоприятно върху здравето и да премахнем токсините, които са доста специфични, поради сухия климат в повечето от тези държави. С други думи искаме да направим Велинград една дестинация, в която конкретни клиенти могат да се излекуват чрез балнео и спа процедури.

- Ще има ли изненади – например туристи от Япония и Китай, за каквито говорят от години от министерството на туризма?

Туристите от Китай са моя лична цел, с която  съм се заел да постигна. Много скоро с моя екип ще започнем усърдна работа към привличането на клиенти от далечния изток. Околоността на Велинград е с богата история и затова вярваме, че можем да привлечем такъв туристически поток в близкото бъдеще.

- Туристическата индустрия в България ежегодно развива нови и модерни услуги и предложение. Какво е новото при Вас?

Една от основните ни цели е хотелите ни да се обосноват около СПА процедурите и балнеологията, затова ние наблягаме най-много в иновациите в този сектор на обслужване. Персоналът ни се обучава на чести периоди и след новостите на пазара  и хотелиерството, което ни позволява да променяме и добаваме нови методи на обслужване и нов
инвентар в СПА центъра и балнеологията. В момента  балнео хотел “Свети Спас” и  хотел “Спа Клуб Бор” подлежат на пълна смяна на спа менюто, добавяне на нови балнео програми, както и на ежеседмично подновяване на инвентара в хотелите и постепенна промяна на визията. 

Също така за нас е важно да сме в крак със световния технологичен напредък и имаме като план за следваща година да започнем по-високо модернизиране на услугите си към клиентите си от корпоративни до крайни, и да създадем едни “хай-тек” хотели.

- Международното жури на конкурса  Balkan Awards for Tourism Industry 2017  още на първи тур определи България като лидер в СПА-туризма на Балканите, а и не само на полуострова. Имат ли основание за подобно твърдение?

Абсолютно има такова основание, след като България прелива от лековити минерални извори и има потенциал да стане водеща спа дестинация на световно ниво. Това, върху което трябва да се работи, е по-голяма международна реклама, оправяне на инсфраструктурата в куротите към по- европейски и подреден вид и вдигане на нивото на предлаганите услуги.
Това зависи от всички нас, които сме в този бранш. Смятам, че ако някога се мотивират по-голямта част от хотелиери, ресторантиори и т.н., можем да вдигнем нивото на туристите. Но докато всеки гледа себе си, няма как да стане.

- У нас има хотели, които без минерална вода и лековити процедури смело слагат в бранда си допълнението СПА. Не е ли подвеждащо това?

В България всеки със сауна и парна баня си слага “СПА”-катогиразиция към имената на хотела или къщата за гости. Това лично мен ме обиждаше, но преди 1-2 години излезнаха нови категоризации, които наистина разграничиха хотелите, СПА хотелите и балнео хотелите, за което се радвам. По този начин клиентите не се подвеждат и от друга страна е
по-лесно да се таргетира желаният краен клиент за гост.

- Балнеологията у нас, която мнозина не различават от категорията  СПА -  какво е неотложно да се развие и промени?

Ние работим 10 години по развитието на болнеологията като вид лечение и резултатите започнаха да се усещат в близките 2 години. За момента е нужна по-голяма информативна реклама, която да запознае хората какво означава думата” балнеология” и колко са полезни за тях различните видове минерални води, извиращи в България. Също така трябва да се
изгради още по-стабилна връзка между балнео хотелите и здравеопазването,  за да се увеличат клиентите за балнео процедурите.


1424540-1

Едно интервю на Патриция Кирилова

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...